וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרצקי: "ביקשתי מראש העיר לעזוב, הוא אמר שיסגור את הקבוצה"

25.8.2024 / 14:25

עירוני ק"ש פותחת עוד עונה הרחק מהבית, וכדורגל בעדיפות משנית אצלה. ברדה: "תושבי העיר הפכו לשכפ"צ של המדינה". הבעלים: "זאת העונה הכי קשה, מי המטורף שיביא כל שנה 15 מיליון שקל?"

את רוב העונה שלה בליגה הלאומית העבירה עירוני קרית שמונה הרחק מהבית, וגם את עונת החזרה שלה לליגת העל שתיפתח מחר (שני, 20:00, ספורט1) נגד הפועל באר שבע - היא תוציא לדרך כשאצטדיון נתניה משמש לה כבית בצל המתיחות בגבול לבנון. יממה לפני המחזור הראשון, הקבוצה מהצפון ערכה היום מסיבת עיתונאים.

"כל חיי אני משרת במילואים, 50 שנה שאני בצפון. במלחמת יום כיפור הייתי שבעה חודשים בכל המובלעת. היום סוף סוף עשו את מה שצריך", פתח הבעלים איזי שרצקי והתייחס לתקיפת צה"ל בלבנון.

בהמשך תיאר את השפעות המציאות הביטחונית על המצב הכלכלי של הקבוצה: "מס הכנסה אמרו לי ששחקנים לא יכולים לקבל תלושה עבודה. הפסדתי בבית המשפט העליון, אחד השופטים הסכים איתי שברק בכר (מאמן קרית שמונה לשעבר, כזכור) ישלם מס כמו תושב חולון. שילמתי 32 מיליון שקל, מס הכנסה לא יורד ממני, כל הזמן בא ודורש. מיקי זוהר עשה מסיבת פרידה לשמואל פרנקל ואמר לי מול כולם, 'אני אעזור לך במס הכנסה'. מאז אני משלם. כולם שם יודעים לדבר, לא לעשות. ממשלת ישראל לא הביאה כלום, אכפת להם שילדים לא לומדים? קיבלתי אלפי פגזים, אבל אני לא מבין מה זה לעזוב את העיר. מקווה שצה"ל ימשיך בתקיפה".

איזי שרצקי, הבעלים של עירוני קרית שמונה. שלומי גבאי
עוד עונה בצל המלחמה/שלומי גבאי

הבעלים הודה: "ברור שזו העונה הכי קשה, משתי סיבות. קודם כל אני מרגיש פחות טוב, אני פחות בריא. דבר שני זה שלוקחים את כל העיר הזאת, את קרית שמונה, את בית הלל, את כל הישובים באזור, ואיך שמתייחסים אליהם. אני לא מקבל אגורה בחזרה, אבל אני יכול לעזוב עכשיו? עם כמה שאני מרגיש לא טוב, אני לא יכול לעזוב. זה החיים שלי. ביקשתי מראש העיר לעזוב, הוא אמר לי 'איזי, אני סוגר את הקבוצה'".

שרצקי הוסיף: "זה ברור לי שבלעדי אין עירוני קרית שמונה, מה אני אעשה? אני מוכן לתת את הקבוצה בחינם, אבל בשביל להחזיק אותה צריך 15 מיליון שקל בכל שנה. מישהו יביא? מי המטורף? אני הבאתי 400 מיליון שקל לקרית שמונה, 170 מהם לכדורגל. אני רואה את העונה באופטימיות, אבל בואו נראה. המטרה שלנו היא מקומות 7-8".

איזי שרצקי הבעלים של עירוני קרית שמונה עם שי ברדה. שלומי גבאי
בטן מלאה. שרצקי וברדה/שלומי גבאי

גם המאמן שי ברדה ביקש לשים את הכדורגל בצד: "יהיו לנו עוד מספיק רגעים העונה לדבר על זה, בעיניי זו לא מסיבת עיתונאים רגילה של פתיחת עונה. קשה מאוד לדבר על כדורגל כמי שמייצג עיר שלמה וחבל ארץ שמופגזים שנה שלמה. יש לי בקשה מכל מי שיושב פה - אל תהיו מנותקים. אל תתנו למציאות הזו להפוך לשגרה שאנחנו משלימים איתה. מאחורי המציאות יש סיפורים אישיים, אסור לנו לנרמל את הסיטואציה. מנהל הקבוצה שלנו רפי מרדכי, אב לחמישה ילדים, בן אחד שלו משרת בגולני ואחד בגבעתי. הוא גר בדירת חדר במלון, כמעט שנה לא ראה את הבית שלו. המנכ"ל יוסי אדרי נוסע שלוש פעמים בשבוע לקריית שמונה כי הוא צריך לדעת לנהל מועדון בתוך הפיצוצים, במגרש שהופגז כבר שש פעמים".

"כשאתה נמצא במועדון שהתושבים שלו, קרוב ל-100 אלף איש מפונים, מרגישים את זה ביום-יום", המשיך ברדה. "יש עשרות אלפי ילדים שלא יודעים איפה יתחילו את שנת הלימודים הבאה שלהם, זה הדבר החשוב שצריך לדעת להציף. אני אמנם מאמן כדורגל, אבל אנחנו מייצגים מגזר שלם של אנשים שלא מתייחסים אליהם, לא נותנים להם להביע את מה שהם מרגישים. זאת הסיטואציה לתת להם להרגיש שהם לא שקופים, הם הפכו להיות השכפ"צ של המדינה. הם פשוט פליטים במדינה שלהם".

מאמן עירוני קרית שמונה שי ברדה. שלומי גבאי
כדורגל בעדיפות משנית. ברדה/שלומי גבאי

המאמן הדגיש: "אנחנו ממש לא צריכים להגיע לסיטואציה שירחמו עלינו. לא נקבל מצב שעשרות אלפי התושבים שמייצגים אותנו יהפכו להיות שקופים. הם הגיבורים האמיתיים, הרוח במפרשים שלנו - הם והחיילים ששומרים עלינו בגבולות. אסיים בתפילה לשובם של החטופים, שהתושבים שלנו לא ימשיכו להיות שקופים ולשלומם של האנשים ששומרים עלינו והמשפחה שלהם לא ישנה בלילות".

באשר לפן המקצועי אמר: "אני בטוח שקרית שמונה תעשה עונה טובה. חייב להודות שאף פעם לא קיבלתי את המילה 'לא' מהבוס. אני מאמין שנצרף שחקנים, צריך לראות מה אנחנו צריכים לחזק".

עאיד חבשי, עירוני קרית שמונה. שלומי גבאי
מכוון גבוה. חבשי/שלומי גבאי

הקפטן עאיד חבשי אמר: "אני מתחיל שנה רביעית בקרית שמונה, נכון שלא גדלתי במועדון, אבל אני אומר מכל הלב שאני מרגיש שאני חלק מהאנשים. אני מעריך את האנשים ששייכים למועדון הזה. בנינו קבוצה טובה, אנחנו לא מפחדים משום דבר, לא משנה נגד מי נשחק. אני בטוח במה שבנינו, נבוא לכל משחק לתת את המקסימום, בעיקר לאיזי ולאוהדים. עם כל מה שאנחנו עוברים, אנחנו מתאמנים הכי חזק שיש בשביל לשמח אותם בכל שבוע ואין לי מילים על איזי. הוא נותן לנו את כל התנאים להצליח. נכון שאין לנו סגל נוצץ בשמות, אבל יש שחקנים שרעבים להצליח".

הבלם הוסיף: "איזי עזר לי המון גם בחיים האישיים. הבטחתי לו להחזיר את קרית שמונה לליגת העל ולא נטשתי את המועדון גם כשירדנו למרות שהיו לי הצעות. לקחתי החלטה נכונה, אני לא מתבאס שנשארתי. אני גאה בעצמי על מה שאני עושה. גם השנה יש לי הרבה מטרות להשיג. לקחתי משי - פחות דיבורים ויותר מעשים במגרש. אני אוכיח לכולם שאני בלם מוביל בליגת העל. אני מאמין בכל מי שנמצא בסגל הזה ואנחנו נעשה עונה טובה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully