וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלוץ הטוב בישראל", עם תוספת קטלנית: דוד ופיירו מלהיבים את חיפה

25.8.2024 / 6:10

בכר מתאים את השיטה אליהם, והם קוטפים את הפירות: צמד החלוצים מפתח שיתוף פעולה יוצא דופן שהופך לכוח הגדול של מכבי חיפה. ההימור על חלאילי שלח מסר לשחקנים: "הגיל לא חשוב, היכולת כן". בצד הפחות טוב: גולדברג צפוי לחזור רק אחרי הפגרה

תקציר: מכבי חיפה - עירוני טבריה 0:4/ספורט1

1. שביעות רצון במכבי חיפה בעקבות הניצחון 0:4 אמש (שבת) על עירוני טבריה במשחק פתיחת העונה בליגה. הירוקים הגיעו למשחק על רקע הביקורות הגדולות אחרי ההדחה במוקדמות הקונפרנס ליג ובצל עזיבתו של פייר קורנו והצורך בחיזוק נוסף - ובמועדון בעיקר קיוו להוריד את מפלס הלחץ. בשל החיסרון במגן שמאלי טבעי, בכר עלה במערך של שלושה בלמים בעיקר על מנת לנצל את היתרון שטמון בשיתוף הפעולה בין פרנזי פיירו לדין דוד.

"עדיין לא הגיעו שחקני כנף כמו שבצוות רוצים, וברק יודע שהיתרון הכי גדול של הקבוצה נכון לעכשיו הוא השילוב בין פיירו לדין דוד. צריך לשים לב איך לדין הרבה יותר קל כשפרנזי לידו", אמר גורם במועדון.

בקבוצה החמיאו לשני החלוצים לאחר שפיירו סיים עם שני בישולים ודוד חגג שלושער ראשון בקריירה. "דין הוא החלוץ הישראלי הכי טוב כיום", קבע אחד מחבריו לקבוצה. "לא סתם הוא סיים כמלך השערים בעונה שעברה ובטוח שהוא מסוגל השנה לכבוש אפילו יותר שערים".

דוד שהפך להיות לאחד השחקנים הכי משמעותיים בסגל, ירשום במשחק הבא מול מכבי נתניה 100 הופעות ליגה במדים הירוקים. אתמול הוא העלה את מאזנו ל-48 שערי ליגה במדי הקבוצה.

למרות שביעות הרצון מהניצחון, בצוות המקצועי לא היו מרוצים מהיכולת, בייחוד במחצית הראשונה. בכר ביקש מחניכיו לפתוח בלחץ גבוה שירתיע את ההגנה של העולה החדשה, אבל ההוראות מולאו רק בדקות הראשונות, ולאחר מכן הירוקים הורידו רגל מהגז. במחצית השנייה חיפה נראתה טוב יותר ודהרה לעבר ניצחון משכנע. "אין ספק שהעומק, הספסל והכושר הגופני הכריעו הערב", הודו בחיפה, והזהירו: "אנחנו חייבים להיראות הרבה יותר טוב".

דין דוד שחקן מכבי חיפה חוגג שער. דני מרון
"החלוץ הטוב בישראל" מגדיל את הפער מזהבי? דין דוד חוגג, אמש/דני מרון

2. עוד לפני המשחק בכר החליט להפתיע כשעלה עם שחקן קבוצת הנוער איאד חלאילי. הקשר הצעיר, אחיו של ענאן שנמכר ב-7.5 מיליון יורו לסן ז'ילואז, הרשים את המאמן באימונים וקיבל את ההזדמנות בהרכב.

"לא משנה הגיל, מי שיהיה טוב באימונים ואחשוב שצריך לפתוח - ישחק", אמר בכר, ובחיפה סיכמו את ההופעה של חלאילי שהשלים 90 דקות חיובית. הקשר אמנם לא כיכב, אך הראה כמה פעמים איכויות, בעיקר במהלכי אחד על אחד. "איאד ועוד הרבה צעירים יקבלו הזדמנות להוכיח את עצמם", מבטיח גורם בקבוצה, "כל מי שיראה באימונים שהמקום שלו בהרכב, גם ישחק".

עוד צעיר שבמהלך הקיץ כבר היה נדמה שבצוות המקצועי יוציאו אותו להשאלה, ובסופו של דבר מוצא עצמו בהרכב, הוא עיליי פיינגולד. "הייתי ממוקד רק בנבחרת ובמשימה באולימפיאדה. כשחזרתי לארץ הייתה לי שיחה טובה מאוד עם ברק. אני שמח להיות כאן ואתן 100 אחוז כדי להוכיח שאני ראוי לשחק", אמר המגן בסיום, והוסיף בנוגע לשמועות על עתידו בתחילת הקיץ: "אף פעם לא התרכזתי בשאלה האם אני 'נספח' או לא 'נספח', הייתי מוכן גם בעונה שעברה בכל רגע נתון, וככה יהיה גם העונה. אעשה מה שברק ידרוש ממני".

לשאלה על היעדר בישולים בעונה שעברה, מלבד בישול אחד, אמר פיינגולד: "יש ממני דרישות. היום שיחקתי כבלם בקו של שלושה. אני לא נותן לשאלה האם אני עולה להתקפה או לא להפריע לו. אני עושה את מה שמבקשים בצורה הכי טובה. יש לי דרישות גם מעצמי, וגם הבישולים יגיעו".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
איאד חלאילי שחקן מכבי חיפה. דני מרון
ההוכחה הגיעה כבר במחזור הראשון: מי שיבלוט באימונים ישחק - לא חשוב הגיל. חלאילי/דני מרון

3. לצד הניצחון, בקבוצה יצאו מודאגים מפציעתו של שון גולדברג. הבלם הרגיש כאבים עזים בכתפו ובתחילה רצו בצוות המקצועי להחליפו עוד במחצית הראשונה, אך השחקן ביקש לחזור לשחק. במחצית הרגיש גולדברג כאבים חזקים יותר והוחלף. היום הוא יעבור צילום ובקבוצה מקווים שלא מדובר בפציעה שתשבית אותו לזמן רב, אולם מבינים שבכל מקרה הסיכויים שיחזור למגרשים לפני פגרת הנבחרת נמוכים.

גם עבדולאי סק הוחלף לאחר שהרגיש כיווצים בשריר הירך האחורי, ובקבוצה יעניקו לו מנוחה. בכר התייחס בסיום לסק והבהיר שמדובר בכיווץ בלבד. במכבי חיפה מעריכים שהבלם יצא בזמן, ולכן יהיה כשיר למשחק הקרוב.

שון גולדברג שחקן מכבי חיפה מקבל טיפול. דני מרון
לא יחזור כל כך מהר. גולדברג/דני מרון

4. בקבוצה ממשיכים להגביר מאמצים בניסיונות לחזק את הסגל. ברק בכר מעוניין מאוד בשחקן כנף זר ואולי אפילו בשניים כאלו. כמו כן, בקבוצה היו שמחים למצוא בלם שיחליף את לורנצו שימיץ' שלא בתוכניות המקצועיות, אך בשלב זה הבלם עצמו גם לא מוצא קבוצה אחרת.

בחיפה עדיין מנסים להחתים את אקס בורדו ז'רמי לובילאן ואת מתיאס נהואל משלונסק ורוצלאב. דניאל סונדגרן רוצה לעזוב ובמועדון יתנו לו אור ירוק לאחר שיסכמו איתו על כל הפרטים הכספיים, ביניהם גם מענק שקיבל על הישארותו בעונה הנוכחית, שבקבוצה מעוניינים לקבל בחזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully