וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עכשיו? האתגר החדש של לברקוזן אחרי העונה ההיסטורית

23.8.2024 / 14:30

הישארות צ'אבי אלונסו נתנה שקט והפעילות בשוק הייתה חכמה, אבל האם הלוזרית הנצחית שהפכה לקבוצה שכולן רוצות לנצח תדע להתמודד פסיכולוגית עם המציאות החדשה, תוך "עליית כיתה" לליגת האלופות? הערב (21:30, ספורט1) אקורד הפתיחה מול גלדבאך

באייר לברקוזן זוכה בסופרקאפ הגרמני אחרי 2:2 מול שטוטגרט ו-2:4 בפנדלים/ספורט1

התחרות הרשמית נפתחה בשבת שעברה - מי תהיה הקבוצה הראשונה בגרמניה שתנצח סוף כל סוף את באייר לברקוזן? החבורה של צ'אבי אלונסו לא הצליחה להגיע לטרבל ולעונה מושלמת ב-2023/24 והובסה בידי אטאלנטה בגמר הליגה האירופית, אבל היא לא נכנעה לאף יריבה גרמנית. מעולם לא זכתה אף קבוצה באליפות הבונדסליגה עם מאזן נקי מהפסדים. לברקוזן, שהייתה ידועה כלוזרית האולטימטיבית, עשתה זאת - ואף קינחה עם הנפת הגביע והשלמת דאבל.

זו הייתה העונה הגדולה ביותר של קבוצה גרמנית כלשהי אי פעם בזירה המקומית, והשאלה הגדולה היא כיצד ניתן להתמודד עם ההישג הזה מבחינה פסיכולוגית? הרי ברור שלא ניתן להשלים שוב עונה שלמה ללא הפסד, אבל איך היא תגיב אליו? האם מעידה ראשונה תגרור סוג של התפרקות? האם לברקוזן מסוגלת לשמור על הכתר כשהיא משתתפת גם בליגת האלופות, והאם המכונה הזו טובה מספיק כדי להתמודד גם עם היריבות החזקות ביותר באירופה?

שחקן באייר לברקוזן פטריק שיק חוגג שער. SASCHA SCHUERMANN/AFP, GettyImages
בסופרקאפ, לברקוזן המשיכה להפגין ווינריות ורעב/GettyImages, SASCHA SCHUERMANN/AFP

בסופרקאפ מול שטוטגרט הוכח לפחות דבר אחד - החבר'ה האלה עדיין רעבים, והם מאמינים בכוחם להמשיך להימנע מהפסדים באופן דרמטי, כפי שהרגילו את האוהדים ואת עולם הכדורגל כולו במהלך העונה שעברה. בשבועות האחרונים של 2023/24 הייתה תחושה שלברקוזן פשוט לא מסוגלת להפסיד. בכל הפעמים בהן היתה בפיגור בדקות האחרונות, כולל זמן פציעות, היא מצאה את הדרך להשוות ולעתים אף לנצח. וזה בדיוק התסריט שהתרחש שוב נגד שטוטגרט בשבת האחרונה, כנגד כל הסיכויים.

צ'אבי אלונסו הימר שוב על הרכב ניסיוני, הותיר את הכוכבים הבולטים על הספסל והקבוצה לא רק נקלעה לפיגור, אלא גם נותרה בנחיתות מספרית בעקבות הרחקתו של הרכש הצרפתי מרטין טרייה. בשלב מסוים המצב נראה כמעט אבוד, אבל כולם יודעים שאצל לברקוזן הנוכחית - אין דבר כזה. המאמן הבאסקי שלח לקראת סיום למערכה את פלוריאן וירץ, ג'רמי פרימפונג, פטריק שיק ואלכס גרימאלדו, החבורה באדום-שחור השתלטה לגמרי על המתרחש ובדקה ה-88 זה הגיע.

לגרימאלדו הספיקו רגעים ספורים על הדשא כדי לספק עוד בישול אמנותי, ושיק - זה שכבש מול קרבאח לבדה שלושה שערים בזמן פציעות אשתקד - השווה במיומנות ל-2:2. בפנדלים כולם דייקו, ובאייר זכתה בתואר שלישי בעידן צ'אבי אלונסו. לפניו, כל תולדותיה כללו שני תארים בלבד - גביע אופ"א ב-1988 והגביע הגרמני ב-1993. כעת יש לה אליפות, גביע וסופרקאפ רק ב-2024. הדאבליסטית רוצה להמשיך במסע המופלא גם ב-2025, ולהכנות בשקט תעשייתי הייתה השפעה חיובית גדולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן באייר לברקוזן צ'אבי אלונסו. רויטרס
אתגרים חדשים בדרך. צ'אבי אלונסו/רויטרס

צ'אבי אלונסו העניק למועדון יציבות כאשר פסל כבר במרץ את האפשרות שיעזוב. ליברפול ובאיירן מינכן לטשו לעברו עיניים בחיפושיהן אחר מאמן החדש, אבל הבאסקי הכריז שהוא נאמן לפרויקט שבנה. ציניקנים טענו כי הוא בסך הכל ממתין למעבר האופטימלי מבחינתו ומתכנן לרשת את קרלו אנצ'לוטי בריאל מדריד, אבל זה לא ממש משנה. בעונה הקרובה הוא בוודאות בלברקוזן, והדבר אף מנע נטישות אפשריות של הכוכבים על הדשא.

וירץ מקושר בתקשורת הגרמנית למעבר אפשרי לבאיירן, אבל זה יקרה לכל המוקדם בקיץ הבא, ובינתיים הוא ימשיך להיות הסמל החייכן של האלופה. היו שמועות על כך שפרימפונג היה מעדיף לחפש קידום אחרי עונה סנסציונית, אך גם שחקן האגף ההולנדי נשאר בינתיים. ואפילו יונתן טה נותר בקבוצה, למרות שכולם כבר השלימו בתחילת הקיץ עם מעברו הבלתי נמנע לכאורה לאימפריה הבווארית. שנה אחת נותרה בחוזהו של הבלם, ועל הנייר לברקוזן היתה חייבת לבצע את העסקה על מנת לא לאבד אותו ללא תמורה, אך דווקא הנהלת באיירן החליטה לחשב מסלול מחדש אחרי יורו 2024, וטה הבין שההבטחות שניתנו לו פשוט לא יקוימו. כעת מעריכים כי הוא עשוי לחתום על חוזה חדש בלברקוזן בתנאי שסעיף שחרור נמוך יחסית יאפשר לו לעזוב בכל זאת בעוד שנה, אם ירצה בכך.

שחקן באייר לברקוזן פלוריאן וירץ במהלך חגיגות הדאבל. Christof Koepsel, GettyImages
הכוכב החייכן נשאר, בינתיים. פלוריאן וירץ/GettyImages, Christof Koepsel

אז הסגל נשמר, והשחקן המשמעותי ביותר שעזב הוא יוסיפ סטנישיץ' שאותו השאילה באיירן בצעד הזוי במיוחד במהלך העונה שעברה. הבלם-מגן הרב-גוני כבש באופן אירוני ומשעשע דווקא לרשת באיירן בניצחון 0:3 קריטי במשחק העונה שסלל את הדרך לצלחת, והבקיע גם שערי שוויון דרמטיים נגד בורוסיה דורטמונד ורומא. לאוהדים הייתה תקווה שתימצא הדרך להשאירו, אולם באיירן לא עשתה שטויות הפעם, והוא שב למינכן. בנוסף נמכר אדם הלוז'ק להופנהיים תמורת 18 מיליון יורו, אך זה לא צפוי לפגוע כלל כי הצ'כי המוכשר בקושי קיבל דקות בעונה שעברה, וראוי לככב בקבוצה בה יזכה להזדמנויות למצות את הפוטנציאל על בסיס שבועי. מבחינת לברקוזן מדובר בעסקה משתלמת, והיא העשירה את חשבון הבנק גם ב-5 מיליון יורו מהמעבר של סרדאר אזמון האיראני לאל-אהלי האמירתית. החלוץ האיראני הושאל אשתקד לרומא ולא היה רלוונטי לתוכניות של צ'אבי אלונסו.

סכומים אלה כיסו חלקית את ההשקעה החכמה שביצע המנהל הספורטיבי סימון רולפס. טרייה אמנם ספג כרטיס אדום מיותר בבכורה, אבל מדובר בשחקן שמסוגל למלא מגוון עמדות בחלק הקדמי, ועקרונית גם להיכנס לנעליו של וירץ במידת הצורך. ראן קיבלה 20 מיליון יורו תמורת הצרפתי ועוד 15 מיליון עברו אליה עבור ז'נואל בלוסיאן, שחקן הגנה בן 18 שייכנס לסגל במקום סטנישיץ'. מישהו ללא אגו שיכול לאייש את כל העמדות בחלק האחורי. בבכורה בסופרקאפ, בלוסיאן תופקד באגף השמאלי במקומו של גרימאלדו.

בשבת ערך בכורה גם אלש גרסיה, הקשר שהיה המוח והמנוע של ג'ירונה בדרך למקום השלישי הסנסציוני בליגה הספרדית בעונה שעברה. הקטלאני מסוגל לשחק לצידו של גרניט ג'אקה במרכז המגרש, אך חשוב מכך - הוא יכול גם להחליף את השוויצרי והדבר יעניק לצ'אבי אלונסו גמישות. כמובן שהמאמן ימשיך לסמוך גם על אקסקיאל פלאסיוס הארגנטינאי ובמיוחד על רוברט אנדריך, שהיה בהרכב גרמניה ביורו 2024.

שחקני באייר לברקוזן. רויטרס
הלוזרית הנצחית הפכה לקבוצה שכולן רוצות לנצח/רויטרס

בניגוד לאנדריך, הכוכבים הבולטים של לברקוזן סופסלו על ידי מאמניהם הלאומיים במהלך אליפות אירופה. פרימפונג לא נוצל כראוי על ידי רונאלד קומאן שלא מצא לו מקום בהרכב הולנד, וגרימאלדו צפה מהספסל כיצד מארק קוקורייה עושה חיים משוגעים על הדשא בדרך לזכייתה של ספרד בגביע. זה היה מתסכל מבחינתם, אך עבור קבוצתו יש גם היבטים חיוביים בולטים, כי הם טריים, רעננים ואף רעבים יותר לקראת העונה החדשה. חוץ מזה, לברקוזן אמנם סבלה מכך שהשלד האפריקני שלה נעדר במהלך אליפות אפריקה בינואר, אבל זה פעל לטובתה כעת כי ויקטור בוניפייס, אדמונד טפסובה ואודיון קוסונו קיבלו את חופשתם בקיץ. סמלי בהחלט שטפסובה בישל לבוניפייס את השער הראשון בסופרקאפ, והם צפויים להיות דומיננטיים לאורך העונה.

צ'אבי אלונסו, שהיה לרוב מאופק ואלגנטי בעונה שעברה, הפגין לא מעט עצבים כאשר קבוצתו פיגרה בשבת, ותשוקתו עצומה. הוא ממש לא רוצה שהעונה החלומית תיזכר כאירוע חד פעמי מבחינתו ומבחינת המועדון, ורק צריך לזכור שרוטציות מוגזמות עלולות להיות בעוכריו - כפי שקרה בגמר הליגה האירופית מול אטאלנטה, בו שגה קשות בבחירת המערך.

מאמן בורוסיה מנשנגלדבאך ג'רארדו סאואנה. Stuart Franklin, GettyImages
מפגש פיקנטי כבר במחזור הראשון. ג'רארדו סאואנה/GettyImages, Stuart Franklin

כולם רצו לנצח את לברקוזן אז, והדחף הזה יהיה חזק אפילו יותר העונה. שטוטגרט פספסה את הצ'אנס שלה והערב תקבל אותו בורוסיה מנשנגלדבאך, שתארח את האלופה בפתיחת המחזור הראשון בליגה (21:30, ספורט1).

גלדבאך, שהתחזקה בעצמה במהלך הקיץ, רואה כאן הזדמנות פז לעשות כותרות גדולות. זה גם סוג של דרבי איזורי ובנוסף מאמנה ג'רארדו סאואנה הוא אקס לברקוזן - השוויצרי הוא זה שפוטר מבאייר לפני קצת פחות משנתיים בגלל פתיחת עונה גרועה וסלל את דרכו של צ'אבי אלונסו לתפקיד. כדאי לציין גם שהבאסקי כמעט חתם בעצמו במנשנגלדבאך ב-2021, לפני שחזר בו מהסיכום והעדיף להישאר במילואים של ריאל סוסיאדד. ואם לא די בכך, גלדבאך היא גם האקסית המיתולוגית של ג'אקה - היא טיפחה אותו וממנה הוא הגיע לארסנל. המפגש הזה פיקנטי מכל הכיוונים, והוא מהווה אקורד פתיחה נפלא לליגה הגרמנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully