וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין אגם: אחרי 21 שנות שפל, קומו ופברגאס בדרך לכבוש את איטליה

19.8.2024 / 13:00

זה החל בהשתלטות של מיליארדר אינדונזי, המשיך בנחיתה של הכוכב הספרדי, וקיבל חותם עם העלייה לסרייה A ומסע רכש עם שמות כמו רפאל וראן ופפה ריינה. בתחילת המילניום זה הסתיים בירידה אחרי עונה אחת, הפעם קומו כאן כדי להישאר. הערב (21:45, ספורט4) מתחיל המסע לאירופה

תקציר: מילאן - טורינו 2:2/ספורט1

זה קרה לקראת סוף עונת 02/03. בדקה ה-90 ניקולה אמורוסו פרץ באגף שמאל, חתך למרכז הרחבה ובעט נפלא לרשת של בולוניה. ששת אלפים האוהדים שהגיעו לאיצטדיון המקומי של קומו לא האמינו למה שהם רואים - לוח התוצאות הראה את התוצאה 1:5 לטובת הקבוצה המקומית. זה היה הניצחון השלישי בלבד של הקבוצה מצפון איטליה שגם הרים אותה למקום ה-16 בטבלה. הקבוצה שרק באותה עונה עלתה לליגה הראשונה החלה לפנטז על הישארות בליגה. אבל המשחק נגד בולוניה היה היוצא מהכלל שלא העיד על הכלל. קומו לא הצליחה לנצח בשבעת המחזורים הבאים וירדה לסרייה ב'. יעברו עוד 21 שנים עד שתצליח לחזור לליגה הראשונה.

אוהדי קומו חוגגים עלייה לליגה הבכירה באיטליה. GettyImages
אוהדי קומו חוגגים עלייה/GettyImages

בסוף חודש יוני הטיל עיתונאי הספורט האיטלקי פבריציו רומאנו פצצה: קומו, העולה הטרייה לסרייה א', כך טען, מתכוונת להחתים את בלם העל רפאל וראן. היה זה רגע השיא במהפך של המועדון הקטן שרק שב לליגה הראשונה. מה שהחל בהשתלטות של מיליארדר אינדונזי, והמשיך בהצטרפות נוצצת של ססק פברגאס, הפך עם ההחתמה של וראן להצהרת כוונות בומבסטית. בניגוד לאותה עונה בודדת בסרייה א' לפני 21 שנים, הפעם קומו פה כדי להישאר. אבל עד לפני כמה שנים כל זה היה בגדר חלום רחוק מאוד, הכי רחוק שאפשר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רפאל וראן שחקן קומו. Simone Arveda, GettyImages
הצהרת כוונות בומבסטית. וראן במדי קומו/GettyImages, Simone Arveda

ירידת הליגה באותה עונה הייתה רק תחילת המשבר של קומו. שנה לאחר מכן היא סיימה שוב במקום האחרון וירדה לליגה השלישית, ובהמשך לרביעית. העשור הבא של קומו התנהל לסירוגין בין שתי הליגות הנמוכות ולאחר הבלחה בודדת בסרייה ב' הקבוצה ירדה שוב ליגה בתום עונה אחת. הייתה זו שעתה הקשה ביותר של קומו. הקבוצה נקלעה לקשיים פיננסיים שהביאו לפירוק הקבוצה.

בקיץ 2017 עמדה הקבוצה שלוש פעמים למכירה פומבית בבית המשפט, אך אף רוכש לא התעניין במועדון. בסיבוב הרביעי הגיעה רוכשת מפתיעה בשם אקוסואה פוני אסיין, אשתו של הכוכב הגנאי מייקל אסיין. אבל כל זה היה רק הפרומו למהפך האמיתי של קומו. ב-2019 החל השלב המשמעותי ביותר בהיסטוריית המועדון, וכשהיא בליגה השלישית באיטליה, נרכשה קומו על ידי ענקית הטבק האינדונזית דג'ארום. זו הייתה ההתחלה של מה שעתיד להיות אחד הפרוייקטים הכי שאפתניים באיטליה.

ואז הגיע פברגאס

באוגוסט 2022 פברגאס היה צריך להכריע אם הוא תולה את הנעליים ומסיים את הקריירה הענפה שלו. הוא היה אחרי פציעה ארוכה, ואת העונה האחרונה שלו במונאקו סיים רק עם שתי הופעות. אבל אז צצה הזדמנות מסקרנת בליגה השנייה באיטליה. פברגאס הצטרף לקומו. עונה אחת הוא שיחק בקבוצה, רשם 17 הופעות וקומו סיימה עונה סולידית במקום ה-13. בתום העונה הוא פרש מכדורגל. במהלך התקופה, התאהב פברגאס בקבוצה והפך למחזיק מניות בה. הוא הביא איתו עוד חבר קרוב, תיירי הנרי.

מהרגע שפברגאס הגיע, הרכבת יצאה מהתחנה, הקבוצה הקטנה כבר הייתה על הדרך המהירה למעלה והמטרה הייתה אחת - לשוב לסרייה א'. לאחר שפרש, הפך פברגאס למאמן קבוצת הנוער של המועדון, אבל באמצע העונה שעברה קומו החליטה שהיא צריכה שינוי, המאמן הספרדי מורנו לונגו פוטר ופברגאס הוקפץ לקבוצה הבוגרת. מחסור בתעודת פרו שם אותו בעמדת עוזר המאמן באופן רשמי, אך בפועל הוא הפך לאיש החזק בקבוצה.

ססק פברגאס, עוזר מאמן קומו. Jonathan Moscrop, GettyImages
התאהב בקבוצה. פברגאס/GettyImages, Jonathan Moscrop

תחת הדרכתו של פברגאס, הפכה קומו לקבוצה המלהיבה של הליגה, היא ניצחה 15 משחקים, הפסידה 4 והגיעה למחזור הסיום כשהיא במקום השני שמבטיח העפלה לסרייה א'. אבק הכוכבים כבר דבק בקומו. במחזור הסיום של העונה נצפו הנרי וג'יימי ורדי בין אלפי האוהדים שהגיעו למשחק, קומו סיימה בתיקו מול קוסנזה, ולמזלה, ונציה שהייתה היריבה הישירה על המקום השני הפסידה לספציה. אחרי 21 שנים, קומו העפילה שוב לסרייה א'.

עם עליית הליגה, הרעב להצלחות נפתח. אחרי שהגדירו את ההעפלה לסרייה א' כיעד של הקבוצה, הרי שעתה המטרה של ראשי הקבוצה היא הגעה לאירופה וכדי שזה יקרה, הגיעה בזה אחר זה שורת החתמות נוצצות. אחרי וראן, נחתו בקבוצה גם אנדראה בלוטי, פפה ריינה, אלברטו מורנו ויאניק אנגלהרד. בסרטון שהפך ויראלי אחרי ההעפלה אמר פברגאס לשחקנים: "השנה הזאת היא כלום, זה רק החימום לשנה הבאה".

גם הנרי התאהב

משפט איטלקי מוכר אומר: "אין שבת בלי שמש, אין אישה בלי אהבה, אין יום ראשון בלי טעם". אם תשאלו את אוהדי קומו, הם יגידו שבמשך 21 שנים באמת לא היה טעם ליום ראשון. את העונה הקרובה תתחיל קומו הערב (שני, 21:45, ספורט4) עם מפגש מאתגר מול יובנטוס כמרענן הרשמי של הליגה האיטלקית. עם מיליארדרים אינדונזים כבעלים, הכוכב הספרדי על הקווים ורכש מרשים, לאוהדי קומו צפויים עתה ימי ראשון מלאים טעם ורגש. העונה עוד לא החלה אבל דבר אחד אפשר להגיד בוודאות, הפעם זה לא יסתיים בירידת ליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully