וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליק פלאק לאחור: ההימור הגדול של ברצלונה על לבנדובסקי

17.8.2024 / 11:00

הפולני הוגדר ככדורגלן הטוב בתבל בבאיירן מינכן תחת האנזי פליק וגם בקטלוניה פרע שטרות בתחילת הדרך, אבל בקרוב יחגוג 36 כשאין לו בסגל מתחרה על ה-11 וכשכרו הגבוה גורם לספקות אחרי עונה לא פשוטה. האיחוד ישתלם או שמדובר במתכון לפיאסקו? זה מתחיל הערב נגד ולנסיה

תקציר: ברצלונה - מונאקו 3:0 (גביע גאמפר)/ספורט1

"המטרה היא לזכות באליפות", הצהיר רוברט לבנדובסקי לקראת פתיחת העונה של ברצלונה, בה יהיה חלקו קריטי. כיום, יותר מתמיד, אפילו יותר מאשר בעונת הבכורה שלו במדי בלאוגרנה ב-2022/23, כל העיניים בהתקפה נשואות אליו. עם האנזי פליק על הקווים, זה פשוט לא יכול להיות אחרת.

האיחוד עם המאמן הגרמני בבירת קטלוניה מרגש ביותר ממובן אחד. אחרי הכל, הם חוו ביחד הרפתקאות מרגשות במיוחד. עם לבנדובסקי כסקורר האולטימטיבי, השילמה באיירן את הטרבל המושלם ב-2020. מיד לאחר מכן, בעונת 2020/21, כבש הפולני 41 שערי בונדסליגה ושבר את השיא המיתולוגי של גרד מולר. השיטה של פליק התאימה לו כמו כפפה ליד ובאותם ימים הוא הוגדר ככדורגלן הטוב בתבל - לא פחות. בעולם ניכר קונצנזוס לפיו היה זוכה לבנדובסקי בכדור הזהב ב-2020 אלמלא בוטל הפרס בצעד שנוי במחלוקת בשנה המדוברת בצל משבר הקורונה.

רוברט לבנדובסקי ברצלונה. רויטרס
לבנדובסקי נחשב לכדורגלן הטוב בעולם תחת פליק/רויטרס

המעמד הזה הוא ששיכנע את בארסה להשקיע בו המון עתק לפני שנתיים, למרות שמצבו הכלכלי של המועדון היה (ונשאר) רעוע. בעקבות עזיבתו הצורמת של ליאו מסי, הוחלט כי יש צורך בסופרסטאר על מנת למלא את מקומו והעובדה שלבנדובסקי בחר לעזוב את באיירן לטובת בארסה במצבה, תרמה רבות למועדון. החלוץ התקבל בהתלהבות עצומה ואף סיפק את הקבלות כבר בעונתו הראשונה. מעטים האמינו כי בארסה תשוב לפסגה על חשבון ריאל מדריד, אך זה מה שקרה - והפולני הקדים ללא קושי את קארים בנזמה גם בקרב על מלכות השערים. 23 כיבושים היו לו בליגה ללא פנדל בודד, בעוד הצרפתי הסתפק ב-19 מתוכם 7 פנדלים. היה זה נוקאאוט מוחץ, והעסקה הוכיחה את עצמה באופן מיידי.

בעוד המעבר עצמו הוכתר בהצלחה, משך החוזה של לבנדובסקי בשכר גבוה גרם לספקות לא מבוטלים. הוא החל את הקדנציה שלו בקטלוניה בגיל 34 וחתם לשלוש שנים עם אופציה סבירה מאוד לעונה רביעית. האם הוא באמת מסוגל לספק את הסחורה גם בגיל כה מתקדם? הדרך מהערצה לסקילה בברצלונה תמיד היתה קצרה, ובמהלך העונה שעברה ספג לבנדובסקי ביקורת לא מרוסנת על ירידה בכושרו. הבעיה נבעה לא רק מהרעה מסוימת בנתונים הסטטיסטיים היבשים - 26 שערים בכל המסגרות לעומת 33 בעונת הבכורה - אלא גם בחוסר התאמתו לכאורה למשחק הלחץ. צ'אבי הטיל ספק בנכונותו של הכוכב לבצע משימות הגנתיות אחרי איבודי כדור והדבר גרם למתח מסוים בין השניים, במיוחד לקראת ההתפטרות הראשונית של המאמן בינואר.

אז גם דווח בהרחבה על מועמדותו של פליק לקבל את המשרה, ולבנדובסקי היה באופן טבעי המרואיין הפופולרי בנושא. "האנזי הוא אדם טוב מאוד", אמר החלוץ, והמסר היה ברור למרות שהוא עשה את המקסימום כדי לעדן אותו. באותם ימים אף גילה לבנדובסקי מנהיגות, יזם שיחה עם צ'אבי ואירגן ארוחה קבוצתית בביתו על מנת לגבש את כולם ולחזור לפסים הנכונים. זה אפילו עבד ובסופו של דבר השדרוג בכושרה של בלאוגרנה שיכנע את צ'אבי לחזור בו ולהישאר. על הדרך, קיבל לבנדובסקי חיזוק משמעותי כי המאמן דחק הצידה את ויטור רוקה שהצטרף באמצע העונה. הברזילאי היה אמור לאתגר את הפולני ולהיאבק מולו על המקום בהרכב, אך בפועל זה לא קרה ולקראת סיום העונה ניתן לומר כי היחסים בין הכוכב למאמן היו תקינים לחלוטין.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
רוברט לבנדובסקי, האנזי פליק בתקופתם בבאיירן מינכן. GettyImages
שוב יחד. לבנדובסקי ופליק יחד בתקופתם בבאיירן/GettyImages

כל זה לא מנע, כמובן, את הסיום הביזארי לפארסה. במקום להתפטר, צ'אבי פוטר - וכך נסללה דרכו של פליק שכבר איבד בשלב מסוים את התקווה להגשים את שאיפתו. עבור לבנדובסקי זו היתה הבשורה המושלמת שחיסלה לחלוטין את האופציה להעזיבו שדוסקסה בתקשורת הקטלאנית לא פעם על רקע הקושי של המועדון להתמודד עם תשלומי השכר. לו ניתן היה לשווק את לבנדובסקי ולהחתים במקומו חלוץ זול וצעיר יותר, היתה יכולה בארסה להפנות משאבים לשדרוג נוסף בסגל, אך זה לא היה רלוונטי מלכתחילה בגלל חוסר נכונותו לעבור - הפולני החליט כבר מזמן שהכסף הסעודי לא מעניין אותו. כעת הגיע למועדון המאמן שזקוק לו במיוחד על מנת להתאקלם במהירות, והתוצאה היא כי הוא נותר על תקן חלוץ הרחבה המוכח היחיד בסגל.

מארק גיו בן ה-18, שהותיר רושם חיובי במשחקים בהם קיבל הזדמנויות מצ'אבי במהלך העונה שעברה, נמכר לצ'לסי תמורת 6 מיליון יורו בלבד, בעסקה שגרמה לאוהדים רבים להרים גבה. כעת עסוק המנהל הספורטיבי דקו גם בהעברתו של ויטור רוקה, כאשר ספורטינג ליסבון מסתמת ביעד האפשרי. על הדרך, תשמח בארסה להיפטר גם מאנסו פאטי, שחזר לקבוצה מהשאלה כושלת בברייטון עם סימני שאלה רבים סביב כשירותו. לפיכך, יהיו רק שתי אופציות לגיבוי של לבנדובסקי - פראן טורס, שמעדיף לשחק באגף, מסוגל לתפקד כחלוץ מרכזי לעת צרה. במשחקי ההכנה, בלט לטובה גם פאו ויקטור בן ה-22, שכיכב בקבוצת המילואים בעונה שעברה וכעת הוחתם באופן מלא מג'ירונה. האם יעז פליק לתת את המושכות לשחקן חסר נסיון על פני כוכב על, והאם יש בכך הגיון? התשובה לשתי השאלות היא שלילית.

רוברט לבנדובסקי, חלוץ ברצלונה. GettyImages
בול פגיעה או מתכון לפיאסקו? ההימור של ברצלונה על לבנדובסקי/GettyImages

"רוברט פנטסטי ברחבה, ואנחנו צריכים לספק לו מצבי הבקעה רבים ככל הניתן", קבע המאמן הגרמני. זה הולך להיות המוטו של בארסה בעונה החדשה, גם אם כשירותו של הפולני מדאיגה. הוא סבל מפציעה בתחילת אליפות אירופה בה נכשלה פולין באופן מוחלט וכעת הוחלף גם במשחק ההכנה האחרון עם פגיעה קלה. לחלוץ עצמו אין ספקות והוא מצהיר על מוכנות מלאה לקראת יום הולדתו ה-36. "אני לא מרגיש עייפות, וקם כל בוקר עם רצון להתאמן. אני מרגיש טוב מבחינה פיזית. אין לדעת מה יהיה בעתיד, אבל זה המצב כרגע. ראיתי את שמחת האוהדים כאשר זכינו באליפות לפני שנה, ואני רוצה לחוות את זה שוב. המטרה היא לזכות בתארים", הוא מכריז.

האם הוא באמת מסוגל לעבוד במרץ ללא כדור, כפי שעשה בבאיירן של פליק? האם הביטחון העצמי שלו יעלה בזכות המאמן איתו חווה את התקופה הכי טובה בקריירה המזהירה שלו? האם ההימור עליו כחלוץ המשמעותי היחיד בסגל עשוי להשתלם לבלאוגרנה, או שזה מתכון לפיאסקו? אלה שאלות חשובות מאוד לקראת העונה החדשה, ואת התשובה לא ניתן לחזות לפני שריקת הפתיחה.

היריבה במחזור הפתיחה מעורר אצל הפולני זכרונות חיוביים. באפריל, הוא הבקיע שלושער לרשת ולנסיה בדרך לניצחון 2:4 כאשר נדמה היה שצ'אבי ימשיך לעמוד על הקווים. כעת הוא פוגש את העטלפים בבכורה הרשמית של פליק, והמטרה ברורה לחלוטין. שלישיה נוספת לא תזיק בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully