וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיליאן אמבפה התחיל לעבוד - וכל אירופה צריכה לפחד

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 12:17

כוכב ריאל מדריד ידע למה מצפים ממנו, ואטאלנטה היא הראשונה ששילמה את המחיר. וגם: מרתון פריז. הטור של דני דבורין

תקציר משחק הכנה: ברצלונה - ריאל מדריד 1:2/ספורט1

על השידוך הזה חלמה ריאל מדריד, שכהרגלה מתמיד חפצה לראות בשורותיה את גדולי שחקני הכדורגל בעולם. עכשיו, כשלצידו של קיליאן אמבפה נמצאים ויניסיוס וג'וד בלינגהאם, תנסה ריאל להמשיך ולזכות בכל תואר אפשרי.

האמת היא שבמחצית הראשונה מול אטאלנטה, הייתה זו דווקא הקבוצה האיטלקית שממנה נהננו, אלא שבכדורגל אי אפשר לנצח מבלי להבקיע והמשימה קשה, בטח כאשר על שערה של מדריד הגן טיבו קורטואה הגדול. הביטחון שהוא נוסך בחבריו לקבוצה הוא יתרון עצום, שיש לה על פני כל יריבה.

כיוון שכך יכלה ריאל מדריד להתפנות למשימות התקפה, והציפיות מאמבפה היו בהתאם. לסקורר הצרפתי יש את התיאבון והרצון להוכיח שאין בעולם מבקיע טוב ממנו. הפתיחה ברגל ימין, על חשבונה של אטאלנטה, היא הצעד הראשון שעשה. רבים אחרים עוד יבואו בעקבותיו, כי אמבפה רק התחיל לעבוד.

קיליאן אמבפה שחקן ריאל מדריד עם הסופרקאפ האירופי. Robbie Jay Barratt - AMA, GettyImages
זו רק ההתחלה. אמבפה/GettyImages, Robbie Jay Barratt - AMA

המרתון בפריז

ריצת המרתון היא תמיד מאירועי הספורט החשובים ביותר במשחקים האולימפיים וכך היה גם בפריז 2024. היא נערכת כהוקרה לשליח הצבא היווני פיידיפידס, שרץ ממרתון לאתונה כדי לבשר על הניצחון שהושג בקרב מול פרס. הוא הגיע לאתונה תשוש, הספיק לומר מילה אחת, "ניצחנו", ומת.

הריצה היא למרחק עצום של 42.195 ק"מ, ועקבתי אחריה משך יותר משעתיים, תוך הזדהות עם המאמץ המיוחד שנידרש כדי לסיימה. רצי המרתון הם מיוחדים במינם, בעלי סבולת יוצאת דופן ועקשנות.

ריצה זו תמשיך להיות ממוקדי תחרויות האתלטיקה, משום שישנם בעולם רצים רבים מאד שהמרתון הוא חלק מחייהם, והם רואים בו אתגר אישי. ובכל זאת, עובדה היא שלא כל מי שמתחיל בריצה מצליח לסיימה, או לחילופין נופל בסיומה על הקרקע. זה קרה גם לישראלית לונה צ'מטאי סלפטר, שסיימה במקום התשיעי המכובד מאוד, ובאותו רגע יצא אליה ליבנו. ההחלטה לסיים את כל המסלול ויהי מה, סחטה ממנה את כוחותיה האחרונים.

לא כל אחד יכול לרוץ במרתון אולימפי. אבל כל מי שרץ, נחשב בעיני למנצח, גם בלי מדליה.

מי צריך לזכות בכדור הזהב?

ויניסיוס
רודרי
דני קרבחאל
ג'וד בלינגהאם
טוני קרוס
לאוטרו מרטינס
שחקן אחר
1548 משתתפים

המועמדים לתואר כדור הזהב יפורסמו ב-4 בספטמבר. הטקס עצמו ייערך ב-28 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully