וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל פרמייר טק החתימה את הרוכב אלכסיי לוצנקו

13.8.2024 / 11:07

המטפס מקזחסטן בן ה-31 צבר 43 נצחונות בקריירה שלו, כולם במדי קבוצת אסטנה שבה החל את הקריירה שלו לפני 12 שנה

קבוצת האופניים המקצוענית הישראלית ישראל פרמייר טק צירפה לשורותיה את הקזחי אלכסיי לוצנקו, אחד הרוכבים הבולטים בעולם.

המטפס מקזחסטן בן ה 31 צבר גרף 43 נצחונות בקריירה שלו, כולם במדי קבוצת אסטנה שבה החל את הקריירה שלו לפני 12 שנה. בביוגרפיה הספורטיבית של לוצנקו בולטים נצחונות בשלבים במירוצי ענק כמו הטור דה פראנס והוולטה ונצחונות בטורים קצרים כמו הטור של עומאן, הטור הארקטי , וטור הינאן, והטור של טורקיה ושורה ארוכה של נצחונות במירוצים אחרים לוצנקו, מטפס מוכשר, הצטיין כבר בתחילת הקריירה שלו כאשר זכה באליפות העולם לצעירים מתחת לכיל 23 ושמר על יציבות רבה מאז ועד היום. השנה ניצח בטור אברוצו האיטלקי.

החתמתו של הרוכב הקזחי המצליח לשנתיים הקרובות ( 2025 ו 2026) נחשבת איפוא בקבוצה הישראלית כמהלך בעל חשיבות ניכרת במיוחד לאור גילו הצעיר יחסית ויכולתו לתרום לקבוצה כמטפס מעולה שמסוגל גם לנצח בעצמו אבל גם לתמוך ולסייע לרוכבים מובילים אחרים.

רוכב האופניים אלכסיי לוצנקו. Sara Cavallini, GettyImages
רוכב האופניים אלכסיי לוצנקו/GettyImages, Sara Cavallini

המנהל המקצועי של הקבוצה צ'ל קרלסטרום בירך על המהלך: "בשנים האחרונות רשמנו יותר הצלחות מבעבר בצירוף רוכבים חדשים ובעונה הנוכחית הדבר כבר קיבל ביטוי בשורת הנצחונות שהשגנו ( 21 עד כה, מספר שיא בתולדות הקבוצה). ההחתמה של לוצנקו היא עוד צעד חשוב בכיוון הנכון של התחזקות הקבוצה. הוא מביא אתו כשרון ונסיון שיעזרו לנו מאד בשנים הקרובות . מדובר בווינר עם אישיות אהודה מאד על חבריו לקבוצה ולמרות הקריירה הארוכה שלו - אנחנו מאמינים שהצלחות רבות עדיין לפניו."

לוצנקו עצמו העיד שההחלטה שלו להצטרף לקבוצה הישראלית נבעה בין השאר מהרצון לאתגר מסעיר חדש:

לוצנקו: "אחרי 12 שנה באסטנה, הרגשתי שאני זקוק למוטיבציה ומטרות חדשות. השגתי הרבה מאד עד עכשיו אבל אני מאמין שיש לי הזדמנות להשיג יותר - דוקא בסביבה חדשה ולא מוכרת - והרחק מאיזור הנוחות שלי. בחרתי בקבוצה הישראלית כי אני מכיר רבים מהרוכבים ואנשי הצוות שלה והתרשמתי מהצמיחה המהירה שלה בשנים האחרונות. הקבוצה חותרת להגיע רחוק -ואני רוצה להיות חלק מזה.". הוא סיפר שבשורות הקבוצה הישראלית הוא מתכוון לנסות ולהתמקד גם במירוצי קלסיקות.

הבעלים של הקבוצה סילבן אדמס הביע שביעות רצון רבה מהצטרפותו של לוצנקו. "מדובר ברוכב מוכשר שכבר הוכיח שהוא מסוגל לנצח קטעי מירוצים אבל גם להיות גורם משמעותי במאבק על הדירוג הכללי. לוצנקו יוסיף לנו הרבה עומק וגיוון ואני משוכנע שהוא יגיע לשיאים חדשים במדי הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully