וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינות שעשו היסטוריה, הישראלית שנכנסה לספרים: מספרי פריז 2024

12.8.2024 / 19:00

הספורטאים הכי מעוטרים, השיא שניפצו הצרפתים לראשונה מאז 1900, הדירוג החדש של ישראל בטבלת כל הזמנים, והאולימפיאדה היחידה שבכל זאת הייתה מוצלחת יותר. לאחר שהלפיד כבה, אלה הם הנתונים שמאחורי המדליות במשחקים

המתעמלות של נבחרת ישראל פוגשות את המשפחות אחרי הזכייה במדליית הכסף בפריז 2024/יניב טוכמן

ישראלים רבים יצרו לעצמם שגרת בוקר חדשה בשבועיים וחצי האחרונים: עוד לפני הקפה (או לכל המאוחר מיד אחריו), הם ניגשו לאפליקציה הקרובה לליבם ובדקו מה צופן לוח הזמנים היומי של ספורטאינו במשחקים האולימפיים. אבל לא עוד. הלו"ז נותר ריק עד להדלקת הלפיד בלוס אנג'לס ב-2028.

טקס הנעילה מותיר תמיד תחושת ריקנות בקרב הצופים, ובוודאי גם בקרב הספורטאים, המארגנים, העובדים, המתנדבים ובעלי התפקידים השונים. התחושה הזו מתעצמת עבורנו הפעם, מכיוון שהאולימפיאדה פתחה לכל כך הרבה ישראלים צוהר לבריחה קצרה אך אינטנסיבית מהמציאות הקשה ומהדאגות לחיי החטופים והלוחמים ולמצבה של המדינה.

אבל כשמביטים לאחור אל עבר 18 הימים החולפים - ממשחק הבכורה של נבחרת הכדורגל בפארק דה פראנס ועד רבע הגמר של מיכאל יעקובלב אתמול (ראשון) בוולודרום - קשה שלא להתפעל ולהתמלא גאווה וסיפוק לאור ההופעה שניפקו 88 הנציגים בכחול-לבן דווקא בשעה שישראל במלחמה. לפניכם המספרים שמאחורי פריז 2024.

המדליסטים. עיבוד: אהרל'ה ויסברג, GettyImages
אז למה טוקיו נמצאת מעל פריז בדירוג הישראלי? המדליסטים במקצועות האישיים/GettyImages, עיבוד: אהרל'ה ויסברג
  • 7 המדליות של ישראל הן שיא עבור המדינה. אלא שלפחות מבחינת שיטת הדירוג הרשמי - שמתבסס בראש ובראשונה על מדליות זהב - המשחקים הקודמים בטוקיו היו מוצלחים יותר, מכיוון שבהם היו שני אלופים אולימפים בכחול-לבן (והפעם רק אחד).
  • 75 הוא דירוגה החדש של ישראל בטבלת המדליות של כל הזמנים, עם ארבע מזהב, שש מכסף ועשר מארד. ערב המשחקים עמדה המשלחת במקום ה-81.
  • 5 מדליות הכסף שגרפה ישראל בפריז הגיעו באופן הפוך לחלוטין למגמה שהתפתחה עם השנים. עד לפני שבוע וחצי, הייתה למדינה רק מדליה אחת בצבע הזה, זכר לזכייתה ההיסטורית של יעל ארד ב-1992.
  • 18 שנים ו-23 ימים: בגיל הזה הפכה הדר פרידמן למדליסטית הצעירה ביותר של ישראל בכל הזמנים. חברתה לנבחרת ההתעמלות האמנותית, שני בקנוב, מבוגרת ממנה בחמישה חודשים.
  • 2 ספורטאים חברים במועדון הדאבליסטים של ישראל - אלו שזכו בשתי מדליות אישיות. הראשון היה גל פרידמן (ארד ב-1996 וזהב ב-2004) וכעת הצטרף אליו ארטיום דולגופיאט עם זהב וכסף, בשתי אולימפיאדות רצופות.
  • 4 ספורטאים נוספים מחזיקים בשתי מדליות, שאחת מהן הושגה במסגרת קבוצתית: אל אורי ששון הצטרפו רז הרשקו, ענבר לניר ופיטר פלצ'יק.
sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
לאון מרשאן שחיין צרפתי, אלוף אולימפי פריז 2024. JONATHAN NACKSTRAND/AFP, GettyImages
אחראי לבדו לרבע מהזכיות של צרפת בזהב. לאון מרשאן על הפודיום/GettyImages, JONATHAN NACKSTRAND/AFP
  • 4 פעמים ברציפות כבשה ארה"ב את פסגת דירוג המדליות, וזו גם הפעם השביעית שהיא עושה זאת בשמונה האולימפיאדות האחרונות. הנפילה היחידה של האמריקאים הייתה ב-2008 בבייג'ינג, אז כבשה סין המארחת את המקום הראשון.
  • 126 מדליות גרפה ארה"ב והשאירה אבק למתחרותיה, 35 יותר מסין שבמקום השני. אבל מכיוון שהספירה מתבצעת לפי מדליות הזהב, המתח נמשך עד לשניית הסיום. הכדורסלניות האמריקאיות גרפו את המדליה האחרונה בתחרויות כדי להשיג את הזהב ה-40, ובכך השתוותה המשלחת לסיניות - ועקפה אותן הודות ליתרון מוחלט בכסף (27:44) ובארד (24:42).
  • 16 שיאי עולם ו-38 שיאים אולימפיים נשברו במהלך השבועיים וחצי האחרונים.
  • 4 מדליות זהב הפכו את לאון מרשאן הצרפתי למלך המשחקים האולימפיים בארצו. אף ספורטאי אחר לא הגיע לכל כך הרבה ניצחונות: הוא הוכתר לאלוף במשחים ל-200 מ' חזה, 200 מ' מעורב אישי, 200 מ' פרפר ו-400 מ' מעורב אישי; ולקח גם מדליית ארד עם חבריו לנבחרת ב-100*4 מעורב.
  • 6 מדליות גרפה השחיינית הסינית ז'נג יופיי, יותר מכל ספורטאי אחר במשחקים הללו, אבל אף אחת מהן לא מזהב (אחת מכסף, חמש מארד). ובכל זאת, לא צריך לרחם עליה: היא הוכתרה כבר פעמיים לאלופה אולימפית בטוקיו, לפני שלוש שנים.
נבחרת ההתעמלות האומנותית. עיבוד: אהרל'ה ויסברג, GettyImages
בתוך הזכייה מסתתרת המדליסטית הצעירה אי פעם. ההתעמלות האומנותית/GettyImages, עיבוד: אהרל'ה ויסברג
  • 1 רק פודיום אחד הסתיים בסוויפ של מדינה אחת. זו הייתה צרפת עם זהב, כסף וארד באופני ה-BMX.
  • 16 ספורטאים ונבחרות מצרפת ניצלו את יתרון הביתיות כדי להפוך לאלופים אולימפים. זהו מספר מדליות הזהב הגבוה ביותר של המדינה מאז ה-27 שבהן זכתה, איך לא, במשחקי פריז ב-1900. גם בסיכום הכולל - 64 מדליות - הגיעו הטריקולור לנתח הכי גדול שלהם מאז האולימפיאדה הביתית לפני 124 שנים.
  • 63 מדינות זכו בזהב והמנונן הלאומי התנגן בפריז, ו-91 משלחות עלו לפודיום.
  • 5 משלחות זכו במדליות הראשונות שלהן אי פעם: אלבניה, כף ורדה, דומיניקה, סנט לוסיה ונבחרת הפליטים.
  • 4 מדינות זכו לראשונה בזהב: דומיניקה, סנט לוסיה, בוטסואנה וגוואטמלה.
  • 1,432 ימים נותרו עד לטקס הפתיחה של משחקי 2028. להתראות פריז, שלום לוס אנג'לס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully