וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: אדמונד ספרא רכש את הפועל תל אביב

10.8.2024 / 22:23

אחרי מו"מ עיקש שארך ארבעה חודשים וכלל הרבה הסתייגויות וחילוקי דעות, האדומים יוצאים לדרך חדשה: "המטרה בטווח המיידי היא ברורה"

מחוץ לקווים, 8.8/עריכת וידאו: זיו שטיינר

עידן חדש בהפועל תל אביב, ועכשיו זה סופי. אחרי שבימים האחרונים חלה התקרבות בנוגע למכירת המועדון, הערב (שבת) צייץ מואיז ספרא, בנו של אדמונד ספרא: "חתמנו על העסקה". כמה דקות לאחר מכן, האדומים פרסמו הודעה רשמית בה הכריזו:

"מועדון הכדורגל הפועל תל אביב מכריז היום רשמית על חתימת ההסכם לרכישת מניות המועדון בידי EMS TA, LP שבשליטת מר אדמונד ספרא מידי TAFP. מר ספרא מבקש להודות לראש קבוצת הניהול של TAFP, מר דייויד מינצברג, על תהליך מקצועי ושקוף, אשר הוביל להשלמת העסקה והעברת הבעלות באופן מלא. כמו כן, הוא מבקש להודות למר מאיר תושב, אשר סייע לכך שהעסקה תצא אל הפועל.

"במהלך השבוע הקרוב צפויה להתכנס הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל, בכדי לאשר את העברת המועדון באופן רשמי. ברצוננו להודות למר דייויד מינצברג ושותפיו על ההשקעה במועדון במשך שנה וחצי, אשר אפשרה מעבר חלק ותקני לשותפות שבשליטת מר ספרא.

"אנו עומדים בפני עונה מאתגרת, כשהמטרה בטווח המיידי היא ברורה. אנו קוראים מכאן לאוהדי הפועל תל אביב להמשיך לתת גב לקבוצה, לתמוך בצוות ובשחקנים וביחד נעמוד במשימה".

אדמונד ספרא. Patrick McMullan, GettyImages
זה קורה. ספרא/GettyImages, Patrick McMullan

הפועל תל אביב הודיעה כבר ב-12 ביולי שהושג המתווה לרכישת המועדון על ידי אדמונד ספרא, אבל בהמשך צצו בעיות חדשות שכללו שמות ישנים: מאיר תושב, האחים ניסנוב, זאב גרינברג וכמובן דייויד מינצברג והקבוצה שלו. במהלך המגעים למכירה, התגלו לא מעט קשיים ומחלוקות כאשר ספרא שאף לקבוצה נקייה מחובות.

עיקר המחלוקות האחרונות היו בין דייויד מינצברג למאיר תושב, אך כל המחלוקות נפתרו והצדדים הגיעו לידי חתימה והעברת הבעלות לידי ספרא. מלבד האוהדים, מי שמצפה לבשורות הוא המאמן מסאי דגו, שרוצה לחזק את הקבוצה בכמה שחקנים משמעותיים כמו עדן שמיר, דן עזריה ובן שהר. הקבוצה אמורה לעבור בבקרת התקציבים וכל השחקנים החדשים יעמדו לרשותו.

הונו של אדמונד ספרא מוערך במאות מיליוני יורו, אך כפי שניתן להבין מהמו"מ, מדובר באדם שקול, כאשר גם תוכנית העבודה שלו עבור הפועל תל אביב היא לטווח ארוך ועם רצון להשקעה של 10 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות. קבוצת הרכישה בראשות משפחת מיצנברג, שרכשה את הפועל תל אביב רק בשנה שעברה, תעזוב אחרי תקופה קצרה וסוערת, במהלכה הקבוצה ירדה לליגה הלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully