וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד הצלה: המתעמלות שלנו הבינו את המפתח להצלחה

אירה ויגדורצ'יק, טור אורח

10.8.2024 / 19:38

המתעמלות הישראליות ידעו שאלה שיפילו פחות בתרגיל הכדורים והסרטים יעלו על הפודיום, ועם כמות הצלות מדהימה והרבה קור רוח הביאו את המדליה. מאמנת הנבחרת לשעבר אירה ויגדורצ'יק בטור מיוחד על ההצלחה הקבוצתית, ההצלחה היחסית של דריה אטמנוב ובדק הבית שנדרש לאיגוד

איילת זוסמן מאמנת נבחרת ההתעמלות האומנותית עם יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי הישראלי/יניב טוכמן

את הטור הזה אני רוצה, כמובן, להתחיל עם התחרות הקבוצתית. זהו הישג אדיר, מדליית כסף, גם אם חסרות שתי מעצמות כנבחרות רוסיה ובלארוס.

חשוב לציין שאחרי התחרות הלא מוצלחת באליפות אירופה האחרונה, הקבוצה התעלתה על עצמה אחרי הכנה נכונה. כפי שציינתי בעבר, הניצחון יהיה מנת חלקן של אלו שיפילו פחות. זו אולימפיאדה ראשונה בהתעמלות אומנותית שפתחה אפשרויות לכל המדינות והפכה את הענף לספורט אמיתי. לא היו מדינות מועדפות שרק ביניהן היתה תחרות על המדליות.

נבחרת ישראל, התעמלות אמנותית, אולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
כישרון וקור רוח הביאו מדליה/רויטרס

התעמלות אמנותית היא אחד הענפים הקשים ביותר להשגת מדליה. בהתעמלות קרקע, למשל, אפשר לזכות במדליה במכשיר אחד מבלי להשתתף בקרב רב (כמו ארטיום דולגופיאט). מתעמלות בתחרות האישית חייבות להשתתף בארבעה מכשירים, כדי להיכנס לגמר, ואז לבצע למחרת שוב את כל המכשירים ללא שגיאה, מאחר שהתוצאה היא סך כל הציונים בארבעת התרגילים.

בקבוצתי די בשני תרגילים כדי להיכנס לגמר של שמונה ושוב בגמר להיות יציבה בשניהם. נבחרת ישראל, שעלתה לגמר ממקום 6 ביצעה במוקדמות תרגיל כדורים וסרטים עם קשר בסרט, הפגינה שליטה וחוכמה במכשיר, בגוף ובחוקה. לו היו עוצרות או מחליפות סרט הן לא היו עולות לגמר. הן עבדו עם סרט בעייתי, אבל לא איבדו עשתונות, המשיכו לתפקד וזה לא פגע בציון של דרגות הקושי.

ניתן לראות עד כמה התוצאות יכולות להשתנות מהמוקדמות לגמר בגלל המתח, העייפות והציפיה למדליה. ישראל בגמר החישוקים לא הגיעה לפוזה הסופית. כמות ההצלות בתרגיל הכדורים והסרטים הייתה מטורפת, וזו עדות לאימון, קואורדינציה, מהירות תגובה וכושר גופני. לכן הן זכו בצדק ולאחר קרב מדהים מול מדינות אחרות.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
דריה אטמנוב, מתעמלת אומנותית ישראלית. GettyImages
הישג עבורה, כישלון עבור האיגוד. דריה אטמנוב/GettyImages

ולענף האישי. ישראל הגיעה למשחקים האולימפיים עם מתעמלת אישית אחת. בתקופה כל כך נוחה, בגלל היעדרותן של המעצמות מרוסיה ובלארוס, ישראל היתה צריכה להופיע עם שתי מתעמלות וזה לכעצמו מצריך בדק בית.

ידוע שדריה אטמנוב סבלה מפציעות רבות, דבר המעיד על דרך אימון שלא מתאימה לה. כמו כן, לא ברור כיצד לא היו מחליפות ראויות למרות שיש בארץ מספר רב של מתעמלות מוכשרות. לדעתי צריכה להיות הפרדה בין מאמנת אישית וקבוצתית, ולצד כל מתעמלת אישית צריכה להיות המאמנת שלה, שמכירה אותה ואת המגבלות שלה והולכת אתה לכל אורך הדרך.

לגבי דריה, ברור שלאחר שבאליפות אירופה האחרונה סיימה במקום ה-19, מדליה אולימפית היתה קשה להשגה. לפיכך, מקום חמישי הוא הישג מטורף עבורה וכישלון מקצועי לענף ההתעמלות האישית בישראל.

הכותבת הייתה בעבר מאמנת נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית ומאמנת אישית. תחתיה הפכה אירה ריסנזון למתעמלת האמנותית הראשונה של ישראל שזכתה במדליות באליפויות העולם ואליפויות אירופה, והראשונה שהגיעה לגמר אולימפי בבייג'ינג 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully