וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגל: ההצלחה ההיסטורית של נבחרות הנערות של ישראל

שי בוקר

9.8.2024 / 9:00

גל רביב בת ה-17 מוכיחה לכל אירופה שהיא לא רק שחקנית העתיד של הכדורסל הישראלי - אלא גם שחקנית ההווה. אבל היא לא הסיבה היחידה לכך שאפשר לפנטז על מדליה ביורובאסקט 2029

נבחרת הנוער של ישראל חוגגת העפלה לחצי הגמר/איגוד הכדורסל

נבחרת הנערות הצליחה לעשות היסטוריה בכך שלא רק עלתה לחצי גמר יורובאסקט עד גיל 18, אלא גם רשמה היסטוריה לא פחות מרשימה והעפילה לראשונה אי פעם לאליפות העולם עד גיל 19.

גל רביב בת ה-17 עוד תהיה כוכבת נבחרת ישראל העתידית, אבל היא לא היחידה שיכולה לתרגם את זה לנבחרת הבוגרת. היא סיבה גדולה ביחד עם ירדן גרזון שהכדורסל הישראלי בקרוב מאוד יהפוך לשם דבר באירופה.

נבחרת הנערות בזמנים קשים במדינה שלנו, הצליחה להביא רגע של אור בזמן חשוך. הקמפיין התחיל לא טוב עבור הנבחרת של רועי אייזנברג עם שני הפסדים לפינלנד וצרפת כשהנבחרת מתקשה לשלוט בקצב המשחק, אבל זה היה ברור מצפייה במשחקים שזה לא ימשיך ככה.

רביב ייצבה את הספינה של הנבחרת וניווטה אותה הרבה מעבר אל חוף המבטחים כשהיא שטה בין הגלים. למרות גילה הצעיר (17) היא כבר נחשבת לעתיד של הכדורסל הישראלי בעודה סיימה רק לפני כמה חודשים תיכון בארה"ב, שם כיכבה במדינת אריזונה.

לרביב לא חסרים תארים אישיים כמו תואר ה-MVP של משחק האולסטאר של התיכונים בארה"ב (BALLDAWGS) וגם נחשבת לרכזת הטובה באריזונה. העונה היא תצטרף לאוניברסיטת קווינפיאק אבל משהו אומר לי שמהר מאוד סקאוטים של אוניברסיטאות גדולות ואולי מה-WNBA כבר יתחילו ללטוש לעברה עיניים.

רביב היא הדבר הבא של הכדורסל הישראלי. גארדית חזקה, מהירה שרואה את המשחק בצורה מצוינת ואפילו קלעית נהדרת הן בתוך הקשת והן מחוצה לה.

גל רביב שחקנית נבחרת הנערות של ישראל בכדורסל. פיב"א אירופה, אתר רשמי
כוכבת. גל רביב/אתר רשמי, פיב"א אירופה

בשלושת המשחקים האחרונים, ישראל במאזן 0:3 חיובי בזכות העבודה שרביב רואה את המשחק בצורה נהדרת. היא מסרה 18 אסיסטים בטווח הזמן הזה לעומת 11 בלבד בשני ההפסדים, ואפילו מראה חוש נהדר בריבאונד עם 21 מול 9 בשני המשחקים הראשונים. העובדה שהיא יכולה לרוץ במעבר ולנווט את ההגנות של היריבה עד כדי הגעה לקרש סל, עצירה לשלשה וצריכה כל כך הרבה תשומת לב מסדר לחברותיה הרבה מבטים פנויים.

הנבחרת, שהתקשתה בשני המשחקים הראשונים מבחינת קליעה מבחוץ (28.33%, 17/60) לעומת 40.62% (39/96) בשלושת המשחקים האחרונים, שיפרה את עצמה בצורה נהדרת לא רק שם, אלא גם בהתקפה המתפרצת (6.5 בשני המשחקים הראשונים אל מול 11.0) וכשיש לך רכזת כמו רביב בקבוצה את תקבלי הרבה הזדמנויות לקלוע שאת חייבת לנצל.

רביב עד כה נותנת טורניר אדיר מבחינת מספרים. שימו לב לדירוגים הבאים:

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
  • מקום ראשון בנקודות למשחק (19.8)
  • מקום ראשון בנקודות במצטבר (99)
  • מקום 3 באסיסטים (5.8)
  • מקום שני באסיסטים במצטבר (29)
  • מקום 18 בריבאונד (6.4)
  • מקום 9 בחטיפות (2.4)
  • מקום 5 במדד (18.4)
נבחרת הנערות של ישראל בכדורסל. פיב"א אירופה, אתר רשמי
איזו נבחרת נהדרת/אתר רשמי, פיב"א אירופה

גל רביב היא לא רק העתיד, אלא גם ההווה.

כמו כן, גם ללי טייכמן, איילה אורן ומעיין כהן יש חלק עצום בהצלחה של הנבחרת כמו גם למאי בייקו שנלחמת על כל כדור. צריך גם לתת קרדיט לנטע מיישר שנותנת טורניר מצוין וביחד עם כהן וטייכמן שלושתן קולעות צפונה מ-35% מחוץ לקשת. כל אחת מהן בשלב מסוים קלעה סל חשוב בדרך להיסטוריה חסרת תקדים.

מי תמנף את ההצלחה ותגיע בעתיד לנבחרת הנשים? רביב, כהן ואורן כנראה יהיו שם. אחרי שהדור הנוכחי הכל כך מוכשר שלנו עשה טבילת אש ביורובאסקט בקיץ שעבר בתל כביב, כל מה שנשאר זה לחבר את הפאזל, כי החלקים בהווה ובעתיד כבר נמצאים כאן מולנו.

ברגע שרביב תצטרף לכוכבות של הכדורסל הישראלי כמו עדן רוטברג, עדן ציפל, ירדן גרזון, ג'ני סימס, דניאל רבר וכל השאר, הנבחרת תהיה כיפית לצפייה. האם בסופו של דבר יהיה אפשר לתרגם הצלחות של נבחרות צעירות כמו זו של נבחרת הנערות גם בנבחרת הבוגרת?קודם נעלה על הגל. אבל לפני זה, נאחל לנבחרת הנערות לסיים עם מדלייה ראשונה אי פעם בדרג א' ונתראה בשנה הבאה בברנו, צ'כיה, שם תתקיים אליפות העולם בין בין ה-12 ל-20 בחודש יולי, 2025.

אם הנבחרת תגיע ליורובאסקט 2029, מדליה זו לא מילה גסה.

  • עוד באותו נושא:
  • כדורסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully