וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגע בו אלופת השחמט הרוסיה הרעילה את יריבתה תועד במצלמות האבטחה

11.8.2024 / 0:01

שתי שחקניות שחמט רוסיות נקלעו לסכסוך שהתדרדר לעלבונות והסתיים בניסיון רצח מצולם. כוכבת שחמט רוסיה מואשמת בהרעלת יריבתה לאחר שצילומי אבטחה תפסו אותה מורחת כספית על הלוח שבו הייתה אמורה להתחרות

הרגע בו אלופת השחמט ניסתה להרעיל את יריבתה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מצלמות אבטחה תיעדו את הרגע המצמרר בו כוכבת שחמט ואלופה לשעבר מרעילה לכאורה את יריבתה עם כספית לאור יום, בגלל שלדעתה היא דיברה עליה ועל משפחתה בצורה לא יפה. בתיעוד נראית שחקנית השחמט המקצוענית הרוסייה, אמינה אבקרובה בת ה-40, שופכת את מה שעל פי ההערכה הוא הכימיקל הרעיל על לוח השחמט והכלים של השחקנית אומיגנאט אוסמנובה.

צילומי האבטחה מה-2 באוגוסט לכדו את אבקרובה כשהיא מתגנבת לחדר הטורניר של אליפות דגסטן בשחמט שנערכה במחצ'קלה, עיר בדרום-מערב רוסיה, בעודה בודקת אם השטח פנוי, כך דיווח ה-Sun הבריטי. לאחר שנכנסה, היא עוברת במהירות בחדר לפני שהיא עוצרת מול אחד מלוחות השחמט הרבים שניצבו במקום, מביטה במהירות כדי לראות אם מישהו מסתכל עליה ואז מוציאה משהו מהתיק שלה.

לאחר מכן היא מברישה אבקה אפורה כהה - שלטענת התובעים היא כספית - על הלוח. נראה כאילו היא מורחת את החומר המסוכן על לוח השחמט העשוי עץ באמצעות אחד מכלי המשחק שלו ואז נראה שהיא מחזירה כאחוזת טירוף את כלי השחמט בדיוק לאותו המקום שבו מצאה אותם. היא סורקת את החדר בקפידה לפני היציאה כדי לבדוק אם השטח פנוי, ונראה שניסיון ההתנקשות המצמרר לכאורה עבר בהצלחה.

שופכת כספית ממדחום על כלי השחמט - ונמלטת

לא בטוח מתי בדיוק צולמו הפעולות שלה במצלמות האבטחה, אבל זה היה לפני משחק בו יריבתה הוותיקה, אומיגנאט אוסמנובה, בת 30, הייתה אמורה לשחק באותו חדר מאוחר יותר באותו יום, כחלק מאליפות דגסטן בשחמט. אוסמנובה אכן שיחקה כמתוכנן באותו יום, אולם במהלך המשחק חשה לפתע ברע וסבלה מ"סחרחורות ובחילות חמורות", לכאורה כתוצאה משאיפת האבק הרעיל. לאחר ההרעלה ולמרות שחשה ברע היא המשיכה להשתתף בטורניר - ואף זכתה בפרס.

ניסיון ההרעלה של אבקרובה התגלה לאחר שאחד מהשופטים בטורניר דיווח למשטרה על מחלתה החשודה של אוסמנובה, וצילומי האבטחה נבדקו. על פי הדיווחים ברוסיה, אבקרובה הודתה כי שפכה כספית ליד לוח השחמט במטרה לפגוע באוסמנובה ואמרה לשוטרים שהיא שברה מדחום מעל השולחן ופיזרה את הכספית שהייתה בו על הלוח וכלי המשחק.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

צפויה לעונש של שלוש שנות מאסר

אבקרובה נעצרה והיא עומדת בפני עונש מאסר של עד שלוש שנים אם תורשע לאחר שתואשם ב"גרימה מכוונת של חבלה גופנית", כשחבריה אומרים שהתנהגות הזו (לכאורה) שלה היא "לחלוטין לא מאפיינת אותה"

על פי גורמים המקורבים לחקירה היא עצמה אמרה שהמניע שלה היה "עוינות אישית" לאוסמנובה, שניצחה אותה לאחרונה בתחרות אזורית. על פי החשד היא האשימה את אוסמנובה בהפגנת גסות רוח כלפיה וכלפי קרוביה מאחורי גבה.

עוד על עולם השחמט
אלופת השחמט בביקורת על "גמביט המלכה": במציאות הענף הרבה יותר סקסיסטי

שחקנית השחמט ה"סקסית בעולם" הובכה עם הפסד לילדה בת 11

אלוף סין בשחמט איבד את התואר אחרי שעשה את צרכיו באמבטיה של המלון

אמינה אבקרובה (ימין) ניסתה על פי החשד להרעיל את יריתבה אומיגנאט אוסמנובה (שמאל). תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אמינה אבקרובה (ימין) ניסתה על פי החשד להרעיל את יריתבה אומיגנאט אוסמנובה (שמאל)/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשנה שעברה זכתה אבקרובה באליפות השחמט של המחוז הפדרלי של צפון הקווקז בפיאטיגורסק. היא עובדת כמאמנת שחמט ומלמדת בבית ספר במחצ'קלה בזמן שאוסמנובה מנהלת בית ספר לשחמט משלה בעיר.

שרת הספורט של דגסטן, סז'ידה סז'ידובה, אמרה: "כמו רבים אחרים, אני נבוכה ממה שקרה, והמניעים של מתחרה מנוסה כמו אמינה אבקרובה למעשים כאלה אינם מובנים. הפעולות שהיא נקטה יכלו להוביל לתוצאה טראגית ביותר, תוך איום על החיים של כל מי שנכח במקום, כולל היא עצמה. עכשיו היא חייבת לשלם על מה שעשתה לפי החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully