וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור ההיסטוריה הכי מהנה: תערוכת דייגו מראדונה הגיעה ארצה

5.8.2024 / 8:50

סיפור הצמיחה משכונת עוני לפסגת הכדורגל העולמי, תחנות הקריירה המפוארת ושלל אטרקציות חדשניות: בבלומפילד מחכה לכם חוויה מחייבת לכל המשפחה

תערוכת דייגו מראדונה בישראל/סאשה ורגס

מכירים את הטרחנים האלה מהדור הישן שאומרים לכל מעריצי מסי, רונאלדו, אמבפה או הולאנד - "אתה לא ראית את מראדונה"? אז עזבו רגע את זה שהם צודקים, עכשיו הם גם יכולים להוכיח את זה. לאצטדיון בלומפילד הגיעה תערוכת DIEGO VIVE, שמוצגת לאורך כל חודש אוגוסט ומוקדשת לחגיגת חייו ומורשתו של דייגו ארמנדו מראדונה, מספר 10 האגדי.

התערוכה נפתחה בנאפולי, אבל משפחתו של כדורגלן העבר הארגנטינאי שהלך לעולמו בנובמבר 2020 התעקשה שישראל תהיה התחנה הראשונה שלה מסביב לעולם, כלומר במקומות שלא נחשבים בית למראדונה ולמורשת שלו. התערוכה שהובאה ארצה על ידי המפיק יאיר דורי, תמשיך מכאן לבואנוס איירס, ברצלונה, לימה, ריאד ועוד יעדים.

מדובר בחוויה שמתאימה לכל הגילאים: ותיקים נוסטלגיים שרוצים לחוות מחדש את הקסם של אליל הנעורים שלהם, וקטנים שלא מבינים מהי "יד האלוהים" ולא זכו להיחשף לכישרון הייחודי ולאופי הצבעוני שהפכו את מראדונה לאגדה עוד בחייו.

תערוכת דייגו מראדונה. סאשה ורגס, מערכת וואלה
סיפור ימי חייו הראשונים של מראדונה/מערכת וואלה, סאשה ורגס
תערוכת דייגו מראדונה. סאשה ורגס, מערכת וואלה
שחזור בית נעוריו/מערכת וואלה, סאשה ורגס
תערוכת דייגו מראדונה. סאשה ורגס, מערכת וואלה
הקריירה המפוארת דרך תמונות/מערכת וואלה, סאשה ורגס

בכניסה לתערוכה יקבל את פניכם דייגו בעצמו. זאת אומרת דמות שלו שנוצרה באמצעות בינה מלאכותית, כי מן הסתם אנחנו ב-2024. הסיור מתחיל משחזור של הבית בו נולד וגדל מראדונה בשכונת העוני "פיוריטו" שבבואנוס איירס, וסיפור על צעדיו הראשונים במשחק שהוא הפך לפנים שלו כמה שנים אחר כך. בזכות קיום התערוכה בבלומפילד, ייהנו המבקרים מגישה נדירה לחדר הלבשה של קבוצת כדורגל, בין היתר, כאשר במתחם מוצגות תחנות הקריירה של מראדונה דרך מדי כל הקבוצות בהן שיחק, כולל חולצת המשחק המקורית עמה הופיע בחצי גמר המונדיאל באיטליה ב-1990, וכן תמונות של דייגו עם כדורגלני על אחרים.

אחת האטרקציות המרכזיות בתערוכה היא חווית הבלאק בוקס - צפייה חדשנית ב-360 מעלות ברגעים המרגשים בקריירה של מראדונה. בנוסף יוכל המבקר, באמצעות מתחם VR אינטראקטיבי המוצג לראשונה בישראל, להיות חלק ממשחק רבע הגמר המפורסם בין ארגנטינה לאנגליה ב-1986 שבו הבקיע מראדונה את השער הגדול ביותר בתולדות גביע העולם, ואף להבקיע את השער בעצמו.

תערוכת דייגו מראדונה. סאשה ורגס, מערכת וואלה
כל החולצות מתחנות הקריירה של מראדונה/מערכת וואלה, סאשה ורגס
תערוכת דייגו מראדונה. סאשה ורגס, מערכת וואלה
מימין: החולצה המקורית מאיטליה 90'. משמאל: זו שעמה נכבש השער הגדול בהיסטוריה/מערכת וואלה, סאשה ורגס

התערוכה כוללת גם אזור משחקים מצוין לשלב שבו הצעירים יותר יצטרכו הפוגה משיעור ההיסטוריה ויתגעגעו לפלייסטיישן. המבקרים יוכלו לבחון את העוצמה והדיוק שלו בבעיטות לשער ולנסות לחקות את הסלאלום המרהיב של מראדונה ב"שער המאה" נגד האנגלים, שגם סיפור הרקע מאחוריו מובא בצורה נהדרת.

תערוכת DIEGO VIVE היא חוויה מחייבת - ולא רק לחובבי כדורגל, אלא אפילו יותר עבור אלה שלא חיים את המשחק ועד היום לא קלטו כמה גדולה תופעת מראדונה.

התערוכה מוצגת באצטדיון בלומפילד, רח' התקומה, תל אביב. הכניסה משער 1.
להזמנת כרטיסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully