וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניראון יספר עליו לנכדים? הנסיקה של כוכב פרגוואי

2.8.2024 / 14:00

בפרגוואי מקווים כי חוליו אנסיסו מסוגל לצמוח לכוכב הגדול בתולדות הנבחרת, והשערים שכבש בפרמייר ליג בשנה שעברה מדגישים את הפוטנציאל העצום. ההצגה מול ישראל היא רק ההתחלה של כוכב ברייטון שמקווה לזכות במדליית הזהב באולימפיאדה

אוהדי נבחרת ישראל לפני המשחק נגד פרגוואי בפריז 2024/יניב טוכמן, שליחנו לפריז

הנבחרת האולימפית של ישראל ממש לא צריכה להתבייש בכך שחוליו אנסיסו קירקס אותה בדרך לניצחון 2:4 קריטי בשלב הבתים בשבת האחרונה. הקשר-חלוץ הפרגוואי עשה ככל העולה על רוחו במגרש, כידרר ללא הרף והבקיע שער נהדר לרשתו של עומר ניראון, אך זה בוודאי לא היה הכיבוש המרהיב ביותר בקריירה שלו. בעיטות מדויקות מאוד ממרחק הן נשק ידוע של אנסיסו, והשוערים בפרמייר ליג יודעים זאת היטב.

באפריל 2023, שלח הכוכב בן ה-20 של ברייטון טיל מטריף לחיבורים של צ'לסי והביא לשחפים ניצחון 1:2 בסטמפורד ברידג'. בחלוף חודש, הוא סובב כדור מופלא אפילו יותר לחיבורים הרחוקים של מנצ'סטר סיטי - והביצוע נבחר לשער העונה באנגליה בעונת 2022/23. מדובר באחד השחקנים הצעירים הבולטים בדרום אמריקה, ולא פלא שהחבורה של גיא לוזון לא מצאה פתרון על מנת לעצור אותו.

חוסר המזל המרכזי של ישראל נעוץ בכך שאנסיסו בכלל הגיע לטורניר האולימפי. לפי התוכניות המקוריות, הוא היה אמור להשתתף רק בקופה אמריקה, ואז לחזור לאימוני ברייטון לקראת העונה החדשה. אלא שהנבחרת הבוגרת נחלה כישלון מחפיר בארצות הברית, הפסידה בכל משחקיה בשלב הבתים, וגם שער של אנסיסו מול קולומביה ממש לא עזר לה. ההרפתקה הזו הסתיימה, אם כך, מוקדם מהרצוי, ואנסיסו הסביר לכולם שיש לו כוח להמשיך גם לאולימפיאדה. הוא התקשר ליו"ר טוני בלום והתחנן בפניו לקבל אישור לכך. מסע השכנועים עזר, והפרגוואים מאמינים כעת שהם מסוגלים לקבל בצרפת פיצוי על ההתבזות בקופה אמריקה. הם אמנם הושפלו 5:0 מול יפן במחזור הפתיחה, אבל עלו לרבע הגמר עם נצחונות על ישראל ומאלי, ופוגשים את מצרים על תקן פייבוריטים.

שחקן הנבחרת האולימפית, איתן אזולאי, מול שחקן פרגוואי, חוליו אנסיסו. רויטרס
חוסר מזל שלנו שהוא בכלל הגיע לטורניר. אנסיסו/רויטרס

אנסיסו נהנה מכל רגע על הדשא. אחרי שהשלים 7 כדרורים מוצלחים נגד ישראל, הוא שיפר את הסטטיסטיקה ל-9 כאלה מול מאלי. במהלך אחד ספציפי, הוא גרם ל-5 שחקני יריבה לרדוף אחריו, עבר אותם כאילו הם לא קיימים, ושלח כדור אופייני ממרחק ששרק ליד החיבורים. לו היה מדייק קצת יותר, זה היה אמור להיות השער היפה של הטורניר - ויש סיכוי סביר שהוא עוד יכבוש אותו בימים הקרובים. מדובר בכוכב מהנה במיוחד לצפיה, ואת האהבה הטהורה לכדורגל ניתן לראות בכל נגיעה שלו.

הוא עד כדי כך רעב, שאפילו חילוף בדקה ה-82 מול מאלי גרם לו להתעצבן על המאמן קרלוס חארה סאגייר ולהגיב באופן לא נאות. "אני מתנצל בפני הבוס, כי זה לא היה במקום. ראיתי שהוא מחליף אותי, ולא האמנתי. שחקנים מבוגרים יותר דיברו איתי והסבירו שאסור להתנהג כך. אני לא אדם שעושה בעיות, ואפיק את הלקחים הנדרשים", הוא טען בהמשך.

ואולי אפשר להבין אותו, כי את רוב העונה שעברה החמיץ אנסיסו בגלל פגיעה קשה במניסקוס. דווקא אחרי שפרץ בסערה להרכב, הדהים את צ'לסי ואת מנצ'סטר סיטי, וכיכב עם שער ומבצעים נהדרים גם בניצחון 0:3 על ארסנל בלונדון, תקוותיו להיות הכוכב המרכזי של ברייטון בעונת 2023/24 התנפצו לרסיסים כבר בתחילתה. הכוכב הצעיר נעדר חצי שנה, שב לפעילות רק בפברואר, וחלקו הוגבל ל-12 משחקי ליגה בלבד, רובם כמחליף. נסיקתו של השחף החדש נעצרה, אם כך, והיא צפויה להתרחש בעונה הקרובה - מה גם שחברו הטוב דייגו גומס מצטרף אליו בדרום אנגליה בעקבות החתמתו מאינטר מיאמי.

השניים משתפים פעולה כיום בנבחרת הבוגרת ובנבחרת האולימפית, אך את דרכם החלו יחדיו כבר לפני קרוב לעשור באקדמיה של ליברטאד. גומס הוא עילוי בפני עצמו, ובתחילת השנה אף למד רבות בהרכב לצד ליאו מסי, אבל במועדון הפרגוואי תמיד העריכו את אנסיסו אפילו יותר. הוא צעיר מגומס בשנה, אולם נכלל בסגל הראשון של ליברטאד זמן רב לפניו. הוא ערך את הופעת הבכורה בליגה הפרגוואית חודשיים אחרי יום הולדתו ה-15. בחלוף שנתיים, הוא כבר היה באנקר בהרכב, צבר נסיון עשיר בגביע ליברטדורס, והיה שחקן מפתח כאשר ליברטאד זכתה באליפות ב-2021. מועדונים אירופים רבים עמדו בתור כדי לנסות לנהל משא ומתן עם סוכניו, וברייטון היתה גאה מאוד להחתימו תמורת 10 מיליון ליש"ט - סכום גבוה יחסית במונחים של השחפים, אך צנוע כאשר מדובר בשחקן עם פוטנציאל להפוך לאחד הגדולים בתולדות המדינה שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חוליו אנסיסו, שחקן ברייטון. רויטרס
דה זרבי העריך אותו מאוד. אנסיסו בברייטון/רויטרס

זו הציפיה הברורה מאנסיסו בפרגוואי, והעובדה כי הספיק לשחק במדי ליברטאד עם שני הכוכבים הבולטים של הדורות הקודמים רק תרמה לכך. מאז עלה לבוגרים, הוא למד רבות מאוסקר קרדוסו, לשעבר הסקורר האימתני של בנפיקה. לפני המעבר לברייטון, הוא שיתף פעולה גם עם רוקה סנטה קרוס, האקס המפורסם של באיירן מינכן ומנצ'סטר סיטי, שמדורג כיום כמלך השערים של נבחרת פרגוואי בכל הזמנים, עם 32 כיבושים ב-112 משחקים. שניהם מבוגרים מאנסיסו ביותר מ-20 שנה, ולפחות בכל הקשור לסנטה קרוס היתה תחושה כי הוא לא מיצה עד הסוף את הפוטנציאל העצום שלו באירופה. התקווה היא כי אנסיסו יוכל להתעלות עליו, וההופעות הראשונות במדי ברייטון היו עוצרות נשימה, כך שרף הציפיות עלה עוד יותר.

המנג'ר שקיבל את פניו בברייטון היה גרהאם פוטר, אך את רוב הקדנציה במועדון עד כה הוא בילה עם רוברטו דה זרבי, והאיטלקי העריך אותו מאוד. הפציעה הקשה פגעה מאוד בתוכניות, והמאמן העיד לקראת סוף העונה שעברה: "חוליו עדיין לא כשיר לגמרי. הוא תמיד יהיה בהרכב כאשר הוא בריא". במסגרת ההכנות לקופה אמריקה, שוחח דה זרבי עם מאמן פרגוואי דניאל גארנרו, נתן לו כמה טיפים והעיד: "הקיץ הזה יכול להיות חשוב עבור אנסיסו. הוא יוכל לשפר את הכושר, לשדרג את הביטחון העצמי שנפגע לאחרונה, ולהגיע לעונה החדשה במצב האופטימלי. העונה הזו תהיה חשובה מאוד עבורו".

בצל הפיאסקו בקופה אמריקה, אנסיסו היה השחקן הבולט של פרגוואי. הוא לא רק יצר 6 מצבי הבקעה ב-3 משחקים, אלא גם איים 14 פעמים על השער בעצמו. לעתים הנסיונות היו יומרניים מיד, וגארנרו טען: "חוליו עדיין צריך ללמוד הרבה על התזמון. הוא שחקן מוכשר באופן יוצא דופן שמסוגל להכריע משחקים, אבל לפעמים לוקח על עצמו יותר מדי. הוא לא צריך להציל את המולדת בכל מהלך".

בינתיים, הוא כבר לא רלוונטי לעתידו של הכוכב, כי ההתאחדות פיטרה אותו, וגם זה דרבי עזב את ברייטון והצטרף למארסיי. המאמן החדש של השחפים, פביאן הורצלר הגרמני בן ה-31 בלבד, טרם פגש את חניכו שמשתתף בטורנירים הבינלאומיים, אבל עוקב בעניין רב אחרי הופעותיו - והמפגש מול ישראל היה נהדר מכל הבחינות.

כעת, מצרים עומדת בדרכה של פרגוואי לחצי הגמר, והבמה תהיה שוב של אנסיסו. אם יתעלה וימשיך בתנופה, הוא מסוגל לזכות בתואר השחקן המצטיין של האולימפיאדה, ובכל מקרה יגיע במומנטום חיובי לפתיחת הליגה האנגלית. ואם הכל יסתדר, ופציעות לא יטירדו אותו מחדש, הוא באמת יכול להיות הפרגוואי הגדול אי פעם. בתסריט כזה, שחקני נבחרת ישראל יוכלו לספר כיצד התמודדו איתו כאשר עדיין היה רק בן 20.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully