וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החימום נגמר, הבכירים באים: אלו הג'ודאים שיביאו מדליה?

31.7.2024 / 19:01

אחרי שבמהלך הימים הראשונים הנציגים בג'ודו הציגו יכולת טובה, אך לא היו מועמדים למדליה, הגיע רגע האמת של פיטר פלצ'יק וענבר לניר. רועי גרינולד מתכונן

פיטר פלצ'יק, זוכה מדליית הכסף במאסטרס בהונגריה. איגוד הג’ודו העולמי, אתר רשמי
יביא מדליה בג'ודו? פיטר פלצ'יק/אתר רשמי, איגוד הג’ודו העולמי

אחרי שבמהלך הימים הראשונים של אולימפיאדת פריז התמקדנו בעיקר בספורטאים שמציגים יכולת טובה, אך לא נחשבים לפייבוריטים למדליה, הגיע תורם של הכוכבים האמיתיים של הג'ודו הישראלי. אפשר לומר בצורה ברורה - עד כה, המשחקים האולימפיים בפריז היו מעין חימום ועכשיו הגיע הזמן של הדבר האמיתי שבו יעלו ויבואו הספורטאים הבכירים ביותר של ישראל. הגיע רגע האמת של פיטר פלצ'יק וענבר לניר.

כשבוע מפתיחת המשחקים האולימפיים, עדיין לא זכינו לראות מדליה אולימפית מהמשלחת הישראלית בכלל ומהענף האולימפי המצליח ביותר אצלנו בפרט. תשעת הספורטאים, גברים ונשים, שהתחרו עד כה על מזרן הג'ודו נתקלו ביריבים טובים מהם והפסידו בצדק. רובם גם סבלו מהגרלות קשות שגרמו להם לפגוש אלופי עולם ומדליסטים אולימפיים כבר בסבבים הראשונים של התחרות. למעט מאיה גושן הצעירה, חלק גדול מהג'ודוקות הישראלים לא פוגעים בשנה-שנתיים האחרונות והגיעו לפריז בזכות אדי דלק מהישגים קודמים. כך שרובם אמנם נתנו הופעה טובה, אך אף אחד לא ציפה מהם לסיים על הפודיום עם מדליה. כעת, כאשר נותרו לפנינו התחרויות של המשקלים הכבדים יותר, כל העיניים נשואות אל שני הספורטאים הישראלים שיתחרו מחר, פיטר פלצ'יק וענבר לניר.

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) בן ה-32 ומדורג במקום ה-11 בעולם יפגוש בסיבוב הראשון את המונגולי גונצ'יגסורן שמדורג מקום אחד מעליו. השניים נפגשו בעבר ומחזיקים במאזן 2-1 לטובת הישראלי. פלצ'יק מגיע לפריז אחרי שנה מקצועית לא פשוטה, שהסתיימה עם מדלית ארד אחת בלבד בסבב התחרויות העולמי. מעבר להיותו ג'ודוקא, בשנה האחרונה פלצ'יק הפך לאייקון אופנה ופצח בקריירת דוגמנות והשתתף בלא מעט פרסומות. למרות זאת, הישראלי שזכה במדלית הארד באליפות העולם אשתקד, יעלה אל המזרן על מנת להוכיח כי הוא עדיין שחקן מפתח בענף. הג'ודוקא שנבחר יחד עם השחיינית אנדי מורז, לשאת את דגל ישראל בטקס הפתיחה יעשה הכל כדי לשחזר את יכולתו המקצועית משנים קודמות בתקווה לסיים עם מדליה אולימפית בתחרות האישית.

מאיה גושן, ג'ודאית ישראלית. GettyImages
הנחישות לא הספיקה. מאיה גושן/GettyImages

בגזרת הנשים, ענבר לניר (עד 78 ק"ג) מגיעה לתחרות כשהיא בכושר נהדר ונחשבת למועמדת טבעית למדליה. הישראלית בת ה-24, המדורגת 3 בעולם ובעלת הישגים מרשימים שכוללים: מדליית זהב באליפות עולם 2023 ומדליית ארד מאליפות אירופה האחרונה, קיבלה הגרלה מעניינת ותפתח את התחרות בשלב שמינית הגמר. היא תמתין למנצחת בין צ'אלה (31 בעולם) מוונצואלה לבין אוטגונבייאר (28 בעולם) ממונגוליה. העפלה לשלב רבע הגמר, צפויה להפגיש את לניר לקרב נוסף מול חוסיה סטינהאוש ההולנדית הקשוחה, המדורגת 8 בעולם ומחזיקה במאזן מושלם (3-0) מול הישראלית המבטיחה.

באולימפיאדה הנוכחית ניכר שהעונשים הם הגורם המכריע בענף הג'ודו, ותופסים דיון מרכזי סביב התחרויות עד עכשיו. ספורטאים רבים נוקטים בטקטיקות שונות ונוצרה תחושה שאם אחד הספורטאים מבצע שתי התקפות זריזות ורצופות, היריב חוטף עונש מהיר מהשופטים. עם זאת, המצב הנתון יכול להוות הזדמנות עבור ענבר לניר, הידועה כג'ודוקא אגרסיבית שאוהבת לאחוז את יריבותיה בצורה חזקה במיוחד, מה שצפוי להיות יתרון מובהק אם תשכיל להשתמש ביכולתיה הפיזיות הידועות כדי לשלוט בקרבות ואולי אף להכריע אותם בשלב מוקדם.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
ענבר לניר עם פיטר פלצ'יק. יחצ,
התקוות הגדולות למדליה בג'ודו יחד עם רז הרשקו. פלצ'יק ולניר/יחצ

הבוקר נכנסה לסבב התחרות מאיה גושן (עד 70 ק"ג) שתפסה את מקומה באולימפיאדת פריז ברגע האחרון. גושן, בת ה-24, פתחה את יום המשחקים שלה בניצחון מרשים על היריבה הטורקייה פידאן אוגל, לאחר שהפילה אותה בשני וואזרי שהעניקו לה את האיפון המיוחל. אך בשלב שמינית הגמר, הסיפור היה שונה לחלוטין. מול הישראלית עלתה מארי איב גאייה, סגנית אלופת העולם שנהנתה מאווירה חמה במיוחד, כאשר הקהל הביתי העניק רוח גבית גדולה לספורטאית המקומית.

גושן, המדורגת במקום ה-23 בעולם, פתחה את הקרב בצורה טובה וניסתה להפתיע את הצרפתייה. אך גאייה, שניצחה אותה פעמיים בעבר, הוכיחה שוב את עליונותה לאחר שהישראלית ספגה שלושה עונשים שהכריעו את הקרב לטובת המקומית. למרות ההפסד, גושן הציגה יכולת מרשימה בהופעת הבכורה שלה במשחקים האולימפיים והוכיחה כי היא ג'ודוקא מבטיחה, וניתן לצפות ממנה להישגים נוספים בעתיד. אל אל.

רועי גרינולד, יועץ תקשורת ופעיל בענף הג'ודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully