וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין טריקים בשרוול: על ההופעות של שגיא מוקי וגילי שריר

30.7.2024 / 22:01

שגיא מוקי הגיע עם רזומה מכובד, אבל תהילתו מאחוריו והיכולת להכריע את היריב הדרום קוריאני פשוט לא הייתה שם. גילי שריר רצתה, אבל לא יכלה להיות אפקטיבית מול אחת הג'ודוקאיות הגדולות בכל הזמנים. סיכום היום

שגיא מוקי ג'ודוקא ישראלי. Maja Hitij, GettyImages
איבד כל סיכוי להפתיע. מוקי/GettyImages, Maja Hitij

הדחתו של שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) היא סמל לחילופי דורות בג'ודו העולמי. הישראלי בן ה-32 עלה להופעה שלישית במשחקים האולימפיים לקרב נגד טימו קבליוס הגרמני והצליח לזרוק אותו באיפון מרשים לאחר שלוש דקות וחצי של קרב שקול. בשלב שמינית הגמר חיכה לו אלוף אסיה ומדליסט הארד מאליפות העולם האחרונה, לי ג'ונוואן הקוריאני בן ה-22.

הג'ודוקא הישראלי, אלוף העולם לשנת 2019, זכה פעמיים בתואר אלוף אירופה וגם היה שותף למדליית הארד הקבוצתית של הנבחרת בטוקיו 2020, הגיע לפריז כשהוא מדורג במקום במקום ה-18 ורחוק מלהראות ג'ודו מרשים. בניגוד לקוריאני, שנחשב לכוכב עולה ומלא מוטיבציה שהציג לאורך כל התחרות ג'ודו אטרקטיבי וסיים אותה עם מדלית ארד אולימפית. שגיא מוקי שקטף לא מעט מדליות ותארים בקריירה, הגיע כשהוא הרבה מעבר לשיאו המקצועי ומדליה אולימפית מצידו הייתה בגדר סנסציה.

ההבדל בין שני הספורטאים היה ניכר על המזרן. מוקי, הציג עבודת קרב נמוכה ולא תפס בחלק העליון של יריבו, מה שגרם לו לאבד כל סיכוי להפתיע. בניגוד אליו, הקוריאני היה אגרסיבי וחזק יותר לאורך כל הקרב ובסופו של דבר גם ניצח באיפון.

למרות ההדחה המוקדמת, מוקי הוכיח פעם נוספת את היותו ג'ודוקא עיקש. לאורך כל הקריירה, מוקי נתן את כולו על המזרן והוכיח שהוא ספורטאי בלתי נלאה. בשנים האחרונות, הגיל המתקדם והפציעות הרבות השפיעו באופן משמעותי על יכולתו להתחרות ברמות הגבוהות ביותר. מוקי שסיים את דרכו באולימפיאדה נוספת עם הופעה מכובדת, ייזכר כאחד מגדולי הספורטאים הישראלים בכל הזמנים. אז תודה לך, שגיא מוקי, על כל הרגעים הגדולים והבלתי נשכחים.

גילי שריר ג'ודוקא ישראלית מול קלריס אגבניינו. הוועד האולימפי בישראל
הנחישות לא הספיקה. גילי שריר/הוועד האולימפי בישראל

בגזרת הנשים, גילי שריר (עד 63 ק"ג) עלתה לקרב נגד קלריס אגבגננו, הנחשבת לפייבוריטית ברורה לניצחון וכמובן למדליה אולימפית. קלריס בת ה-31, באה לפריז כאלופה אולימפית מטוקיו ומדליסטית מריו 2016. הצרפתייה שזכתה שש פעמים באליפות העולם במשקל, נהנתה מיתרון הביתיות עם עידוד חם של הקהל המקומי, הגיעה לקרב כשהיא מדורגת 6 בעולם, דירוג שנחשב לנמוך עבורה. אבל שלא תתבלבלו, דירוגה של קלריס אינו תואם את יכולותיה על המזרן מהסיבה הפשוטה שמאז שהפכה לאמא, בוחרת בקפידה את השתתפותה בתחרויות הסבב העולמי. גילי שריר העקשנית משכה את הקרב לניקוד זהב ולאחר שנתנה קרב אדיר והציגה ג'ודו דינמי והתקפי מול האגדה הצרפתית.

לאחר חצי דקה של קרב ניתן היה לראות שהצרפתייה למדה היטב את גילי שריר, כאשר התרכזה בשליטה על שרוולה הימני של הישראלית, דבר שמנע ממנה לבצע את התרגילים שלה. גילי שנתנה קרב אדיר במשך 8 דקות, נכנסה לתרגיל נגד וניסתה לקחת אותה לאחור. כתגובה אינסטיקטיבית הצרפתייה עתירת הניסיון, הסתובבה ומשכה אותה לאחור, מה שזיכה אותה בניקוד וואזרי שהביא לסיום דרכה של הישראלית במשחקים האולימפיים. חשוב להבין, שתיהן בחרו לתקוף באותו זמן וקלריס התקיפה לכיוון שאליו גילי ירדה ולכן השופטים החליטו להעניק ניקוד לטובת הצרפתייה, שסיימה את היום על הפודיום באולימפיאדה שלישית ברציפות, רק שהפעם עם מדלית ארד.

בדומה לקרבות שראינו אתמול, גילי שריר הוכיחה פעם נוספת את כישרונה ונחישותה באחד הקרבות הקשים ביותר בקריירה שלה. תחת הדרכתו המיומנת של שני הרשקו, הצליחה לטשטש את הפער מול קלריס אגבגננו, אחת הספורטאיות המובילות בעולם. העבודה הטקטית המרשימה של גילי שהציגה סגרה בצורה טובה את ההתקפות של האלופה האולימפית, ואף הצליחה לייצר התקפות בעצמה, שלצערנו לא היו מספיק אפקטיביות מול אחת הספורטאיות הטובות בכל הזמנים. ראוי לתת מילה טובה למאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, שמוכיח לנו בכל פעם מחדש שהוא מקצוען בתחומו וביכולתו להביא את הספורטאיות שלו ברמת מוכנות מקסימלית, כזו שמצליחה לטשטש את הבדלי הרמות בין הספורטאיות הישראליות מול ענקיות הג'ודו העולמי.

הכותב הוא יועץ תקשורת ופעיל בענף הג'ודו.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully