וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יש בתוך הקופסה המסתורית שמקבלים הזוכים במדליות באולימפיאדה?

30.7.2024 / 11:31

כשהספורטאים שזכו במדליה תופסים את מקומם בגאווה על הפודיום, הם מקבלים יחד עם המדליות האולימפיות שלהם גם קופסת זהב מסתורית. אבל מה יש בתוכה?

מבט על הפודיום בו מקבלים מדליות באולימפיאדת פריז 2024/רויטרס

אולימפיאדת פריז 2024 בעיצומה, ומליוני אוהדי ספורט מכל העולם דבוקים למסכים, עוקבים מקרוב אחרי התחרויות - ומהרגע שהתחילו לחלק מדליות אנחנו מניחים שלכולם יש שאלה אחת שמציקה להם.

כששלושת הזוכים עולים לפודיום לקבל את מדליות הזהב, הכסף והארד שלהם, חברי הוועד האולימפי הבינלאומי שמחלקים את המדליות לספורטאים, מעניקים להם גם פרס מסתורי נוסף. מן הסתם שמתם לב שהמנצחים מקבלים גם קופסה קטנה, באורך של 40 ס"מ, אבל האם אתם יודעים מה יש בפנים?

ובכן, אם אתם יודעים - כל הכבוד לכם, כי להמוני צופים אין מושג והם מילאו את הרשתות החברתיות בתהייה: "מה יש בקופסה?!".

וכה במדליה באולימפיאדה עם הקופסה המסתורית. רויטרס
אז מה יש בקופסה?/רויטרס

אם חשבתם שזה משהו צרפתי מאוד, כמו באגט טרי או בקבוק יין - אתם טועים. מסתבר שמה שיש בתוך החבילה המיוחדת זו מזכרת ייחודית - הפוסטר הרשמי של אולימפיאדת פריז 2024, שעוצב על ידי האמן הצרפתי אוגו גאטוני. על פי הדיווחים הוא בילה 4 חודשים ו-2,000 שעות מפרכות בעיצוב האיור שהוא קריקטורה של העיר המארחת.

מנהל העיצוב באולימפיאדת פריז, יואכים רונצ'ין, הסביר כי הוא רצה שהאיור "יספר את הסיפור של פריז 2024" ויהווה "סקירה כללית של הפרויקט כולו". ולמזלם של האוהדים שהגיעו לפריז, גם הם יכולים לקבל פוסטר כזה בעצמם בפריז או לרכוש אחד באופן מקוון כמזכרת לאירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
האמן הצרפתי אוגו גאטוני עם הפוסטר שעיצב ומוענק כפרס לזוכי המדליות באולימפאדת פריז 2024. Olympics.com, צילום מסך
האמן הצרפתי אוגו גאטוני עם הפוסטר שעיצב ומוענק כפרס לזוכי המדליות באולימפאדת פריז 2024/צילום מסך, Olympics.com

"יש בו הרבה פרטים קטנים, שהם מעין סיפורים בתוך הסיפורים", הוא הסביר. העיצוב של גאטוני כולל "עיר פנטזיה" המשמשת כאצטדיון מפואר עם ציוני דרך פריזאיים, כמו מגדל אייפל, נהר הסן ושער הניצחון. הוא כולל גם סמלים של המשחקים, כמו הטבעות האולימפיות, האגיטוס (סמל המשחקים הפאראלימפיים) והמדליות האולימפיות, בתוספת איורים של מספר ענפי ספורט.

על פי הוועד האולימפי הבינלאומי, המנצחים יוצאים מהתחרות גם עם בובה רכה של קמע המשחקים האולימפיים והפראלימפיים לפריז 2024 - דמויות של כובעים פריגיים, כיסויי הראש שסימלו את החופש עבור הצרפתים במשך דורות רבים.. הזוכים מקבלים קמע אישי המוענק להם לאחר שעזבו את הפודיום. "מדליות הזהב, הכסף או הארד מיוצגות על ידי סמל המדליה התפור על בטן הקמע, על ידי צבע המכנסיים ועל ידי הטקסט 'בראבו' בצרפתית על גב הפריגי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully