וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במקום לתת ברקס יישרו עם קרלסן קו. זה כאב לי מאוד"

2.8.2024 / 15:35

מהפועל כפר סבא של אלי טביב הוא הגיע לטופ של הכדורגל הישראלי. רגע לפני יום הולדתו ה-41, אייל משומר נזכר באימון הבכורה במכבי חיפה ("פינו אותנו, התחילה מלחמת לבנון השנייה") ובניפוי שצילק אותו ("אמרתי לעצמי שאני מספיק חזק, אבל זה לא היה פשוט"

שחקן מכבי חיפה אייל משומר. ברני ארדוב
ידע ימים יפים במכבי חיפה. אייל משומר/ברני ארדוב

"מכבי חיפה ביקשה ללכת מקצועית אחרי מכבי תל אביב והמינוי של ג'ורדי קרויף. המועדון החליט להביא את טור כריסטיאן קרלסן כמנהל הספורטיבי ב-2016. אחת הפעולות של האיש הזה הייתה לצרף שחקן קישור שמקורב אליו והיה כמו הבן שלו לעמדת המגן. הוא החליט שאני סיימתי את דרכי במכבי חיפה, בהחלטה הזויה שלח אותי הביתה. זה כאב לי מאוד, מכבי חיפה הייתה במשך 11 שנים הבית הראשון והשני שלי, מקום ומועדון שאליו הייתה לי אהבה אדירה מהלב ומכל פעולה שלי על המגרש. נתתי את כולי למכבי חיפה, המהלך הזה כאב לי מאוד. אי אפשר להסביר את מה שהרגשתי. זה היה לא היה פשוט, אמרתי לעצמי שאני מספיק חזק כדי להתגבר ולהמשיך הלאה, אבל לא היה פשוט".

היכן היו המערכת והנשיא יעקב שחר?

"מוזר ולא מובן לי. במקום לתת ברקס במקום כולם יישרו איתו קו, הסכימו עם ההחלטה. אני כבר לא חזרתי יותר כשחקן למכבי חיפה".

טור כריסטיאן קרלסן מנהל מקצועי מכבי חיפה. סוכנות ג'יני
אי אפשר היה לשנות את ההחלטה. קרלסן/סוכנות ג'יני

אייל משומר נולד ב-10 באוגוסט 1983. בשבת הבאה יחגוג יום הולדת 41. "אמא סופיה ואבא יורם יוצאי תימן. אנחנו 4 ילדים, אני מספר 2, התגוררנו בכפר סבא. בבית הספר היסודי למדתי באוסישקין, המשכתי לאורט שפירא. בתחילת שנות ה-90 היו מרחבים פתוחים עדיין בכפר סבא, הכדור היה מרכז ההתעניינות שלי ושל נערים רבים. אבא שלי החליט לקחת אותי בגיל תשע לבית הספר לכדורגל, אמר לי 'אייל, בוא נראה מה אתה שווה'. הלכנו חמש דקות ברגל, והמאמן, שחקן העבר רפי אידינגר, צרף אותי מהר מאוד לקבוצת הילדים ששיחקה בליגה".

הוא שיחק כקשר התקפי. "כבשתי שערים רבים בנערים ובנוער, סימנו אותי וכבר בגיל 16 וחצי עליתי לקבוצה הבוגרת של הפועל כפר סבא, בעונת 1999/2000 בה הקבוצה ירדה ללאומית".

היא הייתה "קבוצת מעלית", התנדנדה בין הליגות. "היינו קבוצה לא יציבה. את משחק הבכורה שלי בבוגרים עשיתי בעונת 2000/1 בליגה הלאומית נגד בני סכנין, המאמן היה מירו בן שמעון. כעבור שנה עלינו חזרה לליגת העל יחד עם בני יהודה. חלפה עונת נפל נוספת ושוב מצאנו עצמנו, כרגיל, יורדים ליגה. בעונת 2004/5 שוב מקום ראשון בלאומית ועוד חזרה לליגת העל יחד עם מכבי נתניה".

מי הפך אותך מקשר התקפי למגן?

"בגיל 19 המאמן לופא קדוש קרא לי והציע לי לעבור לעמדת המגן במקומו של תומר שם טוב, שאיתו היה בלגאן במועדון. בהתחלה חששתי מאוד, אבל לקחתי את התפקיד בשתי ידיים. זה נתפס מצוין".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
איל משומר הפועל כפר סבא פסקל קונדופוני בני סכנין. ברני ארדוב
התחיל בירוק של כפר סבא. משומר לפני המעבר למכבי חיפה/ברני ארדוב

הוא נשוי לנטלי, "אותה הכרתי דרך חברה טובה. נטלי היא עורכת דין. יש לנו שני ילדים ועוברים מכפר סבא להתגורר באבן יהודה".

אז עד עכשיו היה הרבה כפר סבא, בחיים המקצועיים והאישיים - ואז הגיע המעבר הגדול. "קיימנו מספר משחקי אימון נגד מכבי חיפה, אותה אימן רוני לוי. את חיפה עזב המגן קלמי סבן, והקבוצה פנתה אלי ואל הבעלים אלי טביב לרכוש אותי".

טביב, כמו טביב, לא עשה את זה קל. "אלי טביב איש עסקים מעולה, אדם שמבין בכדורגל, שלא החמיץ שום משחק ליגה בישיבה על הספסל לצדו של המאמן. טביב דרש מיעקב שחר 650 אלף דולר, וזה נסגר במהלך משותף של כסף והעברתו של גיז'רמו ישראלביץ' לכפר סבא".

- קלמי סבן מכבי חיפה פליקס אובוקה הפועל תל אביב. עמי שומן
הוא עזב והעמדה התפנתה. קלמי סבן/עמי שומן

אתה זוכר את האימון הראשון בארץ עם מכבי חיפה?

"יצאתי איתם למחנה אימונים בהולנד. חזרנו לישראל והוזמנתי לאימון הראשון במגרשי קצף. בדרך שמעתי המון בומים, ואנשים רצים ברחובות. הגעתי לקצף, רוני לוי ביקש להתחיל את האימון. הגיעו כוחות ביטחון ומשטרה ושלחו את כולם הבייתה, החלה מלחמת לבנון".

רשמית יש לו שתי אליפויות במכבי חיפה. הוא טוען ששלוש. "שתי אליפויות ענק עם צוות שחקנים מרשים ב-2008/9 וגם 2010/11, אבל אני סופר גם את האליפות אותה הפסדנו במחזור האחרון בדקה האחרונה להפועל תל אביב בגלל הקיזוז עליו הוחלט. זה היה בלוף אחד גדול של ההתאחדות לכדורגל, מרגיז אותי עד היום".

חאבייר סביולה ותיקי ברצלונה לצד אייל משומר ותיקי מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
מול חאבייר סביולה במשחק הוותיקים בספטמבר 2023/מאור אלקסלסי

באותה עונה, 2009/10, מכבי חיפה שיחקה באליאנץ ארינה מול באיירן מינכן בליגת האלופות. "במחצית הובלתי ראשון את השחקנים לחדר ההלבשה. לא מצאתי את הכניסה, הייתי המום לרגע, לא ידעתי שהדשא מתרומם בתחילת המשחק ויורד בהפסקה ובסיום".

שתי עונות לאחר מכן היה לו סיפור פחות משעשע. "גמר גביע נגד הפועל תל אביב. לקראת סיום המשחק היה 1:1, ואז נפצעתי, חשתי זרם חשמלי חזק בלתי נסבל בקרסול. נשכבתי לבד ברחבת העונשין. צעקתי לטאלב טוואטחה להוציא את הכדור מחוץ למגרש, הוא לא עשה זאת. השופט התעלם מפציעתי, חלוצי הפועל תל אביב פרצו מולי, ניסיתי לקום ללא הצלחה, נכבש שער הניצחון להם, 1:2, הלך הגביע. האוהדים האשימו אותי בהפסד, נשלחו המון הודעות קשות, מבחינת זה היה מטורף, זעזוע ואכזבה אדירה".

ב-2015/16 זכה גם בגביע. "זה היה באצטדיון טדי. אגב, אני משוכנע שאת שער הניצחון כבש חן עזרא שנגע אחרון בכדור. להניף גביע זאת הרגשה משגעת".

שחקני הפועל תל אביב אייל משומר, מוטי ברשצקי. יוסי ציפקיס
עבר להפועל תל אביב בעונה קשה. משומר/יוסי ציפקיס

אחרי השחרור הכואב ממכבי חיפה עבר להפועל תל אביב. "האמת שישבתי תקופה בבית ללא קבוצה. באמצע העונה הפועל תל אביב פנתה אלי, המאמן היה מנחם קורצקי. היו במועדון המון בעיות, כמעט הצלחנו להישאר בליגה, אבל הורידו לנו נקודות וירדנו ללאומית".

הקבוצה שנשארה על חשבונו הייתה הפועל אשקלון, התחנה הבאה שלו. "הגעתי לאשקלון של יובל נעים, אבל הוא עזב, הגיע מסאי דגו. גם באשקלון היו המון בעיות במועדון, הקבוצה ירדה ליגה ועזבתי שם".

זה הספיק לו. "בפברואר 2019 החלטתי שזה מספיק לי, בגיל 36. מרגיש כאילו זה קרה רק אתמול. פרשתי ואמרתי תודה רבה לדבר האהוב עלי ביותר בחיים".

הוא לא יצא מהעולם הזה. "אני נמצא בתהליך של הקמת בית ספר לכדורגל לילדים ונערים בהוד השרון. יש מה לתרום לילדים להמשך הדרך. אני נזכר איך אני כילד קטן חוזר מבית הספר, אוכל ורץ לשחק כדורגל עד רדת החושך. היום זה דור שונה לחלוטין".

מי החלוצים שהכי קשה היה לך לשמור עליהם?

"איתי שכטר וטל בן חיים היו שחקנים התקפיים מעולים, אבל גם להם היה בהחלט קשה לשחק מולי".

נבחרת ישראל?

"יש לי 10 הופעות בנבחרת, משחקים במוקדמות מונדיאל 2014 ויורו 2016. שיחקתי בפורטוגל נגד רונאלדו, נגד דרוגבה מחוף השנהב בידידות ונגד נבחרת קרואטיה עם מודריץ'. כל משחק היה מרגש ואני זוכר כל דקה על המגרשים תחת אלי גוטמן ודרור קשטן".

גול בלתי נשכח שלך?

"משחק ב-2008 נגד הפועל פתח תקווה ממרחק של 30 מטרים אל החיבורים, גול מטורף שנתן לי הרגשה משגעת לאורך שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully