וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרותקים: האכזבה והתקווה של נבחרת הג'ודו בפריז

29.7.2024 / 8:30

פרימו היתה רחוקה נגיעה מהפודיום, שמאילוב יכול להיות גאה בעצמו למרות ההדחה המוקדמת, והתמיכה והגאווה מהקהל הישראלי שמייחל לסיבה למסיבה נותרו בעינם

נטע לוינסון על האולימפיאדה של אנסטסיה גורבנקו/מערכת וואלה

ברוך שמאילוב וגפן פרימו פתחו בצורה מרשימה את יום התחרות שלהם באולימפיאדת פריז. במשקל עד 66 ק"ג, הראשון פתח את היום עם ווזארי מול עבדרחמן בושיטה המרוקני. בשלב שמינית הגמר, פגש שמאילוב את נוראלי אמומאלי מטיג'יקיסטן ולאחר קרב צמוד, רווי בשנאה יוקדת, למרות הופעה טובה מאוד של שמאילוב, הטג'קי חגג את ניצחונו בסיום הקרב בקריאת "אללה אכבר" לאחר שהכניע את הישראלי בניקוד זהב לאחר זמן התחרות החוקי. אותו טג'קי אגב, סיים את קרב רבע הגמר שלאחר מכן כשהוא ממרר בבכי לאחר שהודח מול אבה היפני, במה שנראה כמו פריקת כתף קשה מצד אמומאלי. מה שגרם לו לפרוש מהתחרות ולא לעלות לקרבות בבית הניחומים. אצלנו בשכונה קוראים לזה קארמה. אז איזה כיף, עוכר ישראל פרק את הכתף.

אחרי שהשיג את המקום ה-5 באולימפיאדת טוקיו, שמאילוב הגיע לפריז אחרי פציעה לא פשוטה באליפות אירופה, ניתוח מסובך ועונש השעייה של שנה מסבב התחרויות העולמי. כל אלו לא מנעו ממנו להתאמן בצורה בלתי רגילה ולהשיג תוך פחות מחודש את הקריטריון לאולימפיאדה. הישג נדיר בפני עצמו. ברוך שמאילוב אמנם הודח מוקדם מהצפוי, אך הוא יכול להיות גאה בעצמו על הופעה טובה בפריז ובהישגיו עד היום בענף הג'ודו העולמי. כשהוא רק בן 28 ונמצא בכושר פיזי טוב מאוד, מי יודע, קמפיין אולימפי נוסף זו לא מילה גסה.

הג'ודוקא הישראלי ברוך שמאילוב (משמאל). JACK GUEZ/AFP, GettyImages
יגיע גם ללוס אנג'לס 2028? שמאילוב/GettyImages, JACK GUEZ/AFP

בנשים, גפן פרימו (עד 52 ק"ג) המדורגת שביעית, הגיעה להופעת בכורה במשחקים האולימפיים ברגל ימין עם ריתוק על ג'ונג ירין מדרום קוריאה, המדורגת 21 בעולם. בסיבוב השני הישראלית השיגה את הניקוד ווזארי ובכך ניצחה את בינטה אנדיאייה השווייצרית ועלתה באלגנטיות לשלב רבע הגמר. שם פגשה משוכה גבוהה תוצרת קוסובו, דיסטריה קראסניקי. האלופה האולימפית מטוקיו שגם סיימה את היום עם מדליית הכסף, הכניעה את הישראלית באיפון קליל לאחר ביצוע מושלם של התרגיל אוצ'י-מטה, תוך פחות משתי דקות של קרב ושלחה את פרימו לבית הניחומים.

לאחר שהפסידה ברבע הגמר, פרימו יצאה לקרב הראשון בבית הניחומים כמו מלוע של תותח. אך למרות שתי התקפות מהירות שלא תורגמו לניקוד, רקה פופ ההונגריה, שידועה כאחת שאוהבת לעבוד בקרקע, הצליחה לבצע בריח על יד ימין של הישראלית וזו נכנעה תוך 46 שניות. כשהיא רק בת 24, בהופעתה הראשונה במשחקים האולימפיים, גפן פרימו מסיימת את דרכה באולימפיאדת פריז במקום ה-7 כשהייתה רחוקה 2 קרבות בלבד ממדליה אולימפית היסטורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גפן פרימו ג'ודוקאית ישראלית, פריז 2024. GettyImages
החמיצה היסטוריה. גפן פרימו/GettyImages

היום שנחשב למאכזב עבור המשלחת הישראלית, מדגיש את הקשיים והאתגרים העומדים בפני הספורטאים האולימפיים. כל אחד מהג'ודאים הישראלים נתן הופעה די טובה, אך כידוע, ג'ודו הוא ספורט קשוח ואכזרי. שנייה של חוסר ריכוז ועל הטעות הקטנה ביותר - משלמים ביוקר. למרות ההפסדים, וגם אם הסיכויים לא גדולים, התמיכה והגאווה של הקהל הישראלי נותרו בעינם גם להיום. שיעלו ויבואו אל המזרן טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) שבשנתיים האחרונות סבל מלא מעט פציעות חוזרות שמנעו ממנו להתברג בצמרת העולמית. בצד הנשי תתחרה תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג). אלופת אירופה משנת 2022 ואחת הדמויות המשמעותיות בזכייה של מדליית הארד האולימפית בתחרות הקבוצתית מאולימפיאדת טוקיו.

כל הפסד הוא שיעור, כל ניצחון הוא חגיגה, והמסע הישראלי באולימפיאדה ממשיך לכתוב את סיפורו המרתק. כיאה למסורת שלנו ובתקופה שמדינה שלמה רק מחכה שייתנו לה סיבה למסיבה וקצת שמחה, במשלחת הישראלית ממשיכים לשמור על אופטימיות יתרה ורק מחכים לשמוח ממדליה אולימפית ראשונה, מהענף האולימפי המצליח ביותר שיש לה להציע.

הכותב הוא יועץ תקשורת ופעיל בענף הג'ודו

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully