וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכם בסבאח: הקשיים של מכבי חיפה בפתיחת העונה האירופית

25.7.2024 / 13:00

הטראומה מקזחסטן שיכנעה את ברק בכר להקדים את ההכנות לעונה לתחילת הקיץ, אבל הסגל החסר ואובדן הביתיות מציבים את הירוקים עם הגב לקיר מוקדם מהצפוי. זה יעלה להם ביוקר מול סבאח? (20:15, ספורט4)

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 0:3 על הפועל באר שבע במפגש האירופיות/ספורט1

ביולי 2021 הודחה מכבי חיפה ממוקדמות ליגת האלופות כאשר הפסידה לקייראט. הירוקים שהיו בטוחים שיעברו שלב ואולי יחזרו לימים היפים באירופה שהיו ניראים באותם ימים כמו זכרון רחוק התבדו כאשר במפגש כפול לא הצליחו להתמודד עם הקבוצה מקזחסטן. מיד לאחר ההדחה הודיע ברק בכר לאנשים מסביבו שמהעונה הבאה ההכנה תהיה מוקדמת יותר והסגל יהיה סגור כמעט לחלוטין. "ברק הבין שכדי להצליח באירופה צריך לצלוח את המוקדמות כי שלב בתים עבור קבוצה ישראלית זה כבר הישג", נזכר גורם במועדון. "ואכן בשנה שאחרי הסגל היה כמעט מוכן לחלוטין והאימונים התחילו מאוד מוקדם וזה הוכיח את עצמו".

בכר כאמור הגיע לעונה שאחרי עם סגל מוכן, עם אימונים מוקדמים והירוקים היו ניראים בשיא כבר בחודש אוגוסט עם ניצחונות ענק על אולימפיאקוס והכוכב האדום. בכר כידוע חזר הקיץ אחרי היעדרות של שנה אל המועדון הירוק אך עושה רושם שהערב (חמישי) הוא מוצא את עצמו בסיטואציה שהיא בדיוק האמצע בין אותה הכנה לפני קייראט לעומת עונת השיא שהובילה עד שלב הבתים של ליגת האלופות.

פרנזי פיירו מכבי חיפה לצד סתיו למקין הנבחרת האולימפית של ישראל. ברני ארדוב
"אפשר היה לראות את ההבדל במשחקים מול האולימפית"/ברני ארדוב

בכר עצמו היה רוצה כבר סגל מוכן עם עוד שלושה שחקנים וכן היה רוצה לראות את עבדולאי סק חוזר לעניינים, בעוד ששון גולדברג, עילאי פיינגולד ואיתן אזולאי נמצאים עם הנבחרת האולימפית בפריז ואריק שוראנוב ומאור קנדיל פצועים, אך מנגד יכול להתנחם בכך שמרבית השלד כבר מגובש ומתואם מאוד. למרות התיאום בכר מיקד את מחנה האימונים בעקרונות המשחק שהוא מבקש להנחיל עם דגש על לחץ גבוה ומשחק גבוה של חוליית ההגנה.

"אין ספק שלמרות שרוב השחקנים כאן שיחקו ביחד ואפילו יותר מעונה המחנה היה חשוב וקריטי", קובע שחקן בכיר בקבוצה. "אפשר היה לראות את זה בהבדל במשחקים מול האולימפית, אין ספק שאם היינו פוגשים את סבאח לפני חודש היינו עם סיכויים נמוכים בהרבה לעבור".

הערב כאמור יפגשו הירוקים בהונגריה את סבאח למשחק ביתי כשלכולם ברור, בייחוד לבכר שכל תוצאה מלבד ההעפלה לשלב הבא תהווה כישלון ואף עשויה לפגוע בעונה כולה. אם מול קייראט עוד היו הנחות והמסע הסתיים בשלב בתים של הקונפרנס הרי שהדחה מול האזרים תוביל לסיום הקמפיין האירופאי של הירוקים עוד בתחילת חודש אוגוסט.

בכר שדוגל שנים רבות בשיטת ה-4-4-3 הראה כבר במשחקי ההכנה שכל עוד אין לו שני שחקני כנף מובילים (דולב חזיזה ועילאי חג'ג' חוזרים מפציעות) הוא מחליט להיות גמיש ועובר בין שיטות 3-5-2 ל4-4-2 כשהמאמן אף צפוי לעלות הערב באחת מהשיטות הללו. "זה לא סוד שברק אוהב שהכוח שלו מגיע ממשחק האגפים", קבע גורם שהיה בחיפה בשנים עברו. "אבל עכשיו בהיעדר שחקני אגף מוכנים אז ברק הוא מהמאמנים שלא מקובעים ומשתמשים בחוזקה של הקבוצה שהיא כרגע פיירו ודין דוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברק בכר מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"לא מאמן מקובע". ברק בכר/ברני ארדוב

ואכן בחיפה בונים בעיקר על צמד החלוצים שלהם שיספק את הסחורה. בעוד שפיירו מבוקש בלא מעט קבוצות מעבר לים אך נשאר במדים הירוקים בשלב זה כל עוד לא תגיע הצעה אטרקטיבית, הרי שדוד רוצה להפוך לחלוץ הישראלי הבכיר ולהוריד סימני שאלה גם אצל הבודדים שיש להם אותם עוד. אחרי עונת שיא דוד רוצה לעבור את עשרים שערי הליגה אך גם להיות רשום על קמפיין מוקדמות שיוביל את הירוקים לשלב הבתים של הקונפרנס ליג.

למרות החוסרים בעיקר באגפים וכן חוסר התיאום המוחלט בין לורנצו שימיץ ושחקן הרכש אלכסנדר סירוטה, החיסרון הגדול ביותר של הירוקים הוא היעדר מגרש ביתי אמיתי. בעוד שמחר 30 אלף אוהדים ירוקים היו אמורים לצבוע את האיצטדיון העירוני בחיפה ולהעניק אווירה מחשמלת, בכר וחניכיו ייאלצו להתמודד עם מגרש ריק ועם אווירה של משחק אימון. "אין ספק שסמי עופר לבד שווה ההעפלה", קבע אחד השחקנים בקבוצה. "אבל אסור שזה יהווה תירוץ מבחינתנו. בסוף המטרה היא אחת והיא שלב בתים אירופאי שיעניק לנו חורף חם".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully