וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיכוי למדליה בהתעמלות אמנותית גבוה, אבל יש "אבל"

בהתעמלות אומנותית חלים שינויים דרמטיים בחוקה לאחר כל משחקים אולימפיים המשנים את הענף לחלוטין. זה רק אתגר אחד מני רבים שבנות הנבחרת יצטרכו להתמודד איתו. ואיפה טמונה התקווה? מאמנת הנבחרת לשעבר אירה ויגדורצ'יק בטור מיוחד

נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית/איגוד ההתעמלות

המשחקים האולימפיים המתקיימים בימים אלה בפריז שונים מכל קודמיהם בכך שתקופת ההכנה הצטמצמה לשלוש שנים בלבד במקום ארבע, בגלל דחייתם של המשחקים האולימפיים טוקיו 2020 בשנה בגלל מגפת הקורונה.

בענף ההתעמלות האמנותית שלוש שנים הן זמן קצר מדי, בעיקר אם המתעמלות העומדות לרשות הצוות המקצועי הן חדשות בנבחרת האולימפית.

לעומת זאת, מתעמלות ותיקות שעבורן יהיו אלו משחקים אולימפיים שניים, או אפילו הכנה שניה נהנות מיתרון משמעותי ואנו רואים שישנן מדינות שהעדיפו לשלב בנבחרות שלהן לפריז מתעמלות ותיקות בעלות ניסיון בינלאומי.

נבחרת ישראל, התעמלות אמנותית. Ulrich Fassbender, באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל, אתר רשמי
בדרך להישגים משמעותיים? נבחרת ההתעמלות האמנותית/אתר רשמי, Ulrich Fassbender, באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל

בהתעמלות אמנותית חלים שינויים דרמטיים בחוקה לאחר כל משחקים אולימפיים המשנים את הענף לחלוטין. החוקה שנקבעה אחרי המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 בתחרות האישית והקבוצתית מצריכה יותר כוח פיזי וזריקות המכשירים מוגדרות במדויק בשונה ממה שהיה בעבר.

לדוגמה: בעבר, הזריקה הייתה צריכה להיות גבוהה. כיום, לאחר טוקיו הוגדר כמה גבוהה: פעמיים גובה המתעמלת מהיד המונפת לתקרה ומרחק מסירה שהיה 6 מטרים עלה ל-8 מטרים מה שדורש כוח רב.

התווסף גם שינוי גישה דרמטי לצד האומנותי של התרגיל: על המתעמלת להביע עצמה באמצעות הפנים, כמעט לשיר את השיר שברקע (בעבר זה היה ממש אסור). ביצועים של עצירות, עליות וירידות של הגוף כמו בריקוד המודרני, היו בעבר משהו מופשט יותר.

כיום יש תוספת מיוחדת שזכתה לשם WOW והיא כוללת חיבור מיוחד של מוסיקה לגוף, או ביצוע אלמנט מיוחד עם הגוף או המכשיר. מרכיב זה מעניק תוספת בניקוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אירה ויגדורצ'יק. יחצ,
אירה ויגדורצ'יק/יחצ

במשחקים האולימפיים בפריז יעדרו הנבחרות החזקות של רוסיה ובלארוס מהמובילות בענף ההתעמלות האומנותית. המשמעות בפועל: 4 מתעמלות אישיות בכירות ייעדרו מהתחרות האישית, כמו גם שתי נבחרות בתחרות הקבוצתית. אוקראינה, אף היא מהמובילות בענף, תגיע שלא במיטבה בגלל המלחמה עם רוסיה.

המסקנה היא שמשחקי פריז 2024 יהיו פתוחים למדינות המערב, במיוחד לאחר שלינוי אשרם פרצה את המחסום וזכתה בטוקיו 2020 במדליית הזהב. לישראל סיכוי גבוה מאד לזכות במדליות בתחרות האישית ובקבוצתית, מכיוון שמאז ומתמיד השקענו רבות באימוני שליטה במכשיר ועבודה על כוח פיזי. כל זאת תמיד לצד מוסיקה מיוחדת, חיבור תרגילים מעניינים והרבה מאד אלמנטים שהיה בהם WOW.

כדי לנצח ישראל תצטרך להפגין יציבות בשני ימי התחרויות, ללא נפילות מכשירים, בעיקר בתחרויות הגמר ביום השני.

אירה ויגדורצ'יק היא מאמנת אולימפית ראשית בהתעמלות אמנותית. היא אימנה בבייג'ינג 2008, ריו 2016 וטוקיו 2020

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully