וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של רומי גונן לספורטאים: "זכרו את מי שלא יכול לדבר"

22.7.2024 / 11:26

המשלחת האולימפית יצאה לפריז. מירב לשם-גונן פגשה את אורן סמדג'ה ואמרה: "תראו למי שרוצה לשבור אותנו, שאין לו סיכוי"

הנבחרת האולימפית ממריאה למשחקים האולימפיים בפריז 2024/רענן ברנובסקי

המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים פריז 2024 יצאה היום (שני) לבירת צרפת. טקס הפתיחה של האולימפיאדה יתקיים ביום שישי וחלק מהספורטאים כבר נחתו בפריז. אחרים שהענפים בהם הם מתחרים יתחילו מאוחר יותר, יצטרפו בהמשך.

המשלחת יצאה עם תקוות גדולות אחרי שבמשחקים בטוקיו נקטף מספר שיא של ארבע מדליות, כולל שתיים מזהב. הספורטאים הישראלים וחברי המשלחת יהיו תחת אבטחה צמודה ומתוגברת בצל המלחמה בעזה והאיומים שהגיעו לחלקם בתקופה האחרונה.

קבלת הפנים בנתב"ג הייתה אמוציונלית וכללה גם מפגש בין מאמן הנבחרת, אורן סמדג'ה ששכל את בנו במלחמה, למירב לשם-גונן שבתה רומי חטופה בעזה. לשם-גונן נשאה דברים במסיבת העיתונאים ובין היתר אמרה: "אני רוצה לחזק את אורן ואת כל משפחות השכול. בחרת לקום ולצאת מהמיטה, לתת גב חזק לכולם".

לשם-גונן הוסיפה: "אתם השראה לכולם. תעצרו רגע ותזכרו שעם שלם עומד מאחוריכם. החיבור בינינו כעם מהווה גב ועוצמה לכל אחד מאיתנו. אני רוצה לבקש משהו אישי, בכל פעם שאתם עומדים באולימפיאדה, אם זה בטקס הפתיחה, לפני תחרות או בתקווה שכמה שיותר פעמים על הפודיום. דבר ראשון - תרימו את הראש בגאווה כדי להראות לכל מי שהוא חושב שהוא יכול לשבור אותנו, שאין לו סיכוי. והבקשה השנייה היא שתזכרו את מי שאינו יכול לדבר עבור עצמו. הנופלים, הנרצחים, החטופים והחטופות שנמצאים בעזה כבר 290 ימים".

אורן סמדג'ה עם מירב לשם-גונן, אמה של החטופה רומי גונן. ניב אהרונסון
אורן סמדג'ה עם מירב לשם-גונן, אמה של החטופה רומי גונן/ניב אהרונסון

יו"ר הוועד האולימפי הישראלי, יעל ארד, אמרה: "הדיסקית וסיכת הסרט הצהוב איתי, אבל כשנגיע לפריז הם יהיו מתחת לחולצה כי נכבד את הכלל של הוועד האולימפי הבינלאומי שאוסר על אג'נדות חברתיות ומדיניות, בכל המשלחות - לא רק שלנו. הדגל הוא המותג הכי חזק של עם ישראל ואותו נניף בגאווה".

ארד הוסיפה: "אני רוצה להאמין שכשנהיה שם, בפריז, זה יקרה ותהיה עסקה לשחרור החטופים. ככה כל החלקים יתחברו, המשפחות יקבלו את יקיריהן בחזרה ויתחיל הליך שיקום מורכב. מאז ה-7 באוקטובר עשינו סדנאות ושיחות עם הספורטאים - אנחנו מתמודדים ולא מדחיקים. צריך לנקות את כל הרעשים ולנקות את הנסיוונת הלא אנושיים של גורמים מבחוץ להפריע".

עוד הוסיפה: "לא היה לי חשש שהמשלחת הישראלית לא תורשה להשתתף באולימפיאדה. אנחנו אלו שהותקפנו ואנחנו מגנים על ישראל. עשינו עבודה מאחורי הקלעים, לפני הקלעים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
יו"ר הוועד האולימפי הישראלי, יעל ארד. ניב אהרונסון
יו"ר הוועד האולימפי הישראלי, יעל ארד/ניב אהרונסון

הסייף יובל פרייליך אמר: "אלו משחקים אולימפיים ראשונים שלי. משהו באווירה נותן משמעות נוספת ומרגישים את זה. אני מרגיש שיש לי יותר אחריות. המשפחות השכולות, החטופים, אורן סמדג'ה פה... זה נותן פרופורציות. עם כל הכבוד לספורטאים ולענפים השונים, זה כלום לעומת מה שאנשים אחרים עוברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully