וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק המלכים: הקיץ המשוגע של בית המלוכה

20.7.2024 / 7:00

מווימבלדון ליורו, ממשחק הפולו ליוזמות ספורטיביות. מחלות? משברים בחיי הנישואין? כשיש אירוע גדול, בני משפחת המלוכה מפנים את סדר היום שלהם ומתייצבים. אל תופתעו אם נראה כמה מהם גם בפריז

קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי אלוף ווימבלדון 2024 מקבל את הגביע מנסיכת ויילס קייט מידלטון. GettyImages
המקום הקבוע שלה. הנסיכה קייט בווימבלדון/GettyImages

בעוד העולם מצפה בשקיקה למשחקי הקיץ האולימפיים בפריז, עולות וגוברות הספקולציות באשר לשאלה אילו צופים בעלי פרופיל גבוה יפארו את האירוע בנוכחותם. בין המשתתפים הפוטנציאליים המדוברים ביותר הם בני משפחת המלוכה הבריטית, הידועים באהבתם לספורט והופעות תכופות באירועים אתלטיים גדולים. למרות האתגרים הלא פשוטים שעוברים על משפחת המלוכה בששת החודשים האחרונים, לאור המאבק במחלת הסרטן עימה מתמודדים המלך צ'ארלס ונסיכת ויילס, קייט מידלטון - נראה כי המחויבות הבלתי מעורערת שלהם, הן לחובות המלכותיות והן לתשוקתם לספורט, נותרה איתנה.

בהתחשב בהיסטוריה ארוכת השנים של תמיכה נלהבת שלהם באולימפיאדה ובענפי ספורט אחרים, ניתן לומר שהסיכויים לראות את בני המלוכה הבריטיים בפריז בקיץ הזה גבוהים.

הנסיך וויליאם במשחקה של נבחרת אנגליה ברבע גמר יורו 2024. רויטרס
שלוש גיחות לגרמניה. הנסיך וויליאם ברבע הגמר מול שוויץ/רויטרס

הזיקה של משפחת המלוכה הבריטית לספורט מתועדת היטב. המלכה אליזבת השנייה, על אף שנראתה לעתים קרובות יותר באירועי פולו, נתנה את הטון עם חסותה על ארגוני ספורט שונים. נכדיה, הנסיך הארי (הדוכס מסאסקס) ויורש העצר הנסיך ויליאם, נשאו את המורשת הזו בלהט. הנסיך וויליאם אינו רק שחקן פולו מוכשר, אלא גם אוהד נלהב של כדורגל. לאחרונה, הוא נראה תומך בלהט בנבחרת הכדורגל של אנגליה במהלך משחקי היורו, ואף הטריח את עצמו עד ברלין שלוש פעמים כדי לעודד מקרוב את נבחרתו, לרבות במשחק הגמר בו אנגליה התמודדה עם הפסד קורע לב מול ספרד. חסותו על התאחדות הכדורגל בבריטניה מדגישה את מחויבותו לקידום הספורט.

הנסיך הארי, אחיו של וויליאם, על אף שזנח ב-2020 את תפקידו כחבר פעיל במשפחת המלוכה, הוכיח אף הוא תשוקה עמוקה לספורט, במיוחד עם הקמת יוזמת משחקי ה-Invictus, אירוע ספורט בינלאומי לחיילים פצועים וחולים. יוזמה זו מדגישה את אמונתו בכוחו של ספורט לרפא ולעורר השראה.

לא רבים יודעים, אך אחת מחובבות הספורט הבולטות במשפחת המלוכה היא דווקא הנסיכה אן, אחותו של המלך צ'ארלס. כרוכבת סוסים מוכשרת, התחרתה הנסיכה אן באולימפיאדת מונטריאול בשנת 1976, והפכה לחברה הראשונה במשפחת המלוכה הבריטית שהשתתפה במשחקים האולימפיים. המשך מעורבותה בוועד האולימפי הבינלאומי ובאיגוד האולימפי הבריטי מדגיש את מחויבותה המתמשכת לתנועה האולימפית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הנסיכה אן במשחקי מונטריאול 1976. Anwar Hussein, GettyImages
רוכבת מעולה. הנסיכה אן במשחקי מונטריאול/GettyImages, Anwar Hussein

הנסיכה קייט מידלטון, הנסיכה מוויילס, אף היא חובבת ספורט נלהבת נוספת בשורות המלוכה. כפטרונית של מועדון הטניס והקרוקט All England Lawn, אהבתה של קייט לטניס היא ארוכת שנים והיא מרבה לשחק במגרש הביתי, ובשנה האחרונה אף נצפתה מתאמנת עם לא אחר מאשר אגדת הטניס רוג'ר פדרר. הביקורים השנתיים שלה במגרש בווימבלדון הפכו זה מכבר לגולת הכותרת של לוח השנה הספורטיבי, שבו היא לא רק צופה במשחקים בעניין רב, אלא גם משתתפת בטקסים ומעניקה גביעים לאלופים. הנוכחות שלה בווימבלדון מסמלת את הקשר העמוק בין משפחת המלוכה לאחד מאירועי הספורט היקרים והמפורסמים ביותר של האומה.

קייט ידועה אף בתמיכתה לבריאות הנפש באמצעות יוזמות ספורט. תפקידה כפטרונית של ארגוני צדקה שונים בספורט והשתתפותה באירועי ספורט עם צעירים מדגישים עוד יותר את מסירותה לקידום פעילות גופנית ורווחה.

האהבה לספורט לא דילגה גם על הדור הצעיר של משפחת המלוכה, שמציגים תשוקה רבה לענפי ספורט שונים. הנסיכים ג'ורג' ולואי, בניהם של וויליאם וקייט, הם חובבי כדורגל מושבעים. ההתלהבות שלהם מהספורט ניכרת, בעיקר כשהם מעודדים מקרוב את הקבוצות האהובות עליהם בהתלהבות נעורים. הנסיכה שרלוט, אחותם, התחילה אף היא (כמה מפתיע) לשחק טניס, והתלוותה לאימה למשחק הגמר בווימבלדון כדי לעודד מקרוב את המנצח הגדול, קרלוס אלקראס הספרדי.

הנסיך צ'ארלס באולימפיאדת לונדון 2012. מי מבני המשפחה יחצה את התעלה הפעם?. Ben Birchall, GettyImages
הנסיך צ'ארלס באולימפיאדת לונדון 2012. מי מבני המשפחה יחצה את התעלה הפעם?/GettyImages, Ben Birchall

אין זה מופרך, אם כן, לדמיין את משפחת המלוכה מופיעה באולימפיאדת פריז בקיץ הקרוב. המשחקים מציעים פלטפורמה גלובלית לתמוך ולחגוג את הערכים שהם דוגלים בהם: חוסן, מסירות, והכוח המאחד של הספורט. יתרה מכך, אולימפיאדת פריז מהווה הזדמנות ייחודית לבני המלוכה לתקשר עם מנהיגים בינלאומיים ולקדם אינטרסים בריטיים על הבמה העולמית.

עם זאת, ספק גדול באם נזכה לצפות בנסיכה קייט פוקדת את הכפר האולימפי, על אף הקשר השורשי שלה לטניס והתשוקה הכללית שלה לספורט, וזאת לנוכח המשך טיפולי הכימותרפיה שהיא עוברת בימים אלו עד להחלמתה המהירה מהמחלה. עם זאת, זה לא מה שימנע ממנה להישאר מעורבת בכל המתרחש עם המשלחת הבריטית כחלק מההכנות לאולימפיאדה בפריז, כשם שפעלה בטוקיו, עת הריעה למשלחת ותמכה בספורטאים בחן ובהתלהבות הרגילים שלה.

הקיץ הספורטיבי של משפחת המלוכה הבריטית הוא יותר מסתם סדרה של אירועים; זה עדות לחוסן ולמסירות שלהם. למרות מאבקי הבריאות האישיים והלחצים הרבים, שהם פועל יוצא של תפקידיהם, אהבתם לספורט נותרה מקור קבוע לשמחה ומעורבות ציבורית. זאת הסיבה, שלהערכתי מגדילה את הסיכוי שנזכה לצפות בהם באולימפיאדת פריז. נוכחותם לא רק תוסיף נופך של זוהר למשחקים, אלא גם תחזק את המחויבות שלהם לערכים שמגלמים את האולימפיאדה. כשגרירים של הרוח הספורטיבית של בריטניה, נוכחותם של בני המלוכה תשמש השראה לספורטאים ולמעריצים כאחד, ומדגישה את הקשר המתמשך בין המלוכה לספורט.

הכותבת היא יועצת תקשורת ואסטרטגיה ואוהדת מושבעת של בית המלוכה הבריטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully