וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בכר: "דיא סבע התנצל והוא חלק ממכבי חיפה"

16.7.2024 / 17:36

מכבי חיפה עורכת מסע"ת לפתיחת העונה, המאמן דיבר לראשונה מאז שחזר: "אין אחד שלא ירצה את אצילי". המנהל המקצועי גל אלברמן :"יש קושי להביא זרים, המטרה לזכות באליפות". גם המנכ"ל איציק עובדיה התייחס לחזרת הקשר: "מאמינים לו, אחרת הוא לא היה פה"

הקדנציה השנייה של ברק בכר במכבי חיפה תיפתח רשמית ב"משחק האירופאיות" נגד הפועל באר שבע בשבת (20:30, ספורט1) ובשבוע הבא תעלה הקבוצה למפגש הראשון עם סבאח במוקדמות הקונפרנס ליג, אבל כבר היום (שלישי) ערך המועדון את מסיבת העיתונאים לקראת העונה בהשתתפות המנכ"ל איציק עובדיה, המנהל המקצועי גל אלברמן וכמובן המאמן ברק בכר שדיבר לראשונה.

בכר שב לכרמל אחרי שעזב בקיץ שעבר לטובת הכוכב האדום בלגרד וינסה להוביל את הירוקים לזכייה באליפות, תואר בו זכו יחד שלוש שנים ברציפות והקבוצה איבדה אותו בעונה החולפת למכבי תל אביב. הקיץ רכשה מכבי חיפה את איתן אזולאי ממכבי נתניה וכן הצטרפו הבלם אולכסנדר סירוטה והשוער תומאס סולטאני. בין המושאלים שחזרו לסגל נמצא גם דיא סבע, שאף שיחק אתמול בניצחון 1:2 על הנבחרת האולימפית במשחק הכנה וראשי המועדון הצהירו חד משמעית על כך שיישאר בסגל. ומה לגבי חזרה אפשרית של עומר אצילי, מחאת האוהדים והמטרות לעונה הקרובה? לפניכם הדברים שאמרו בכר, אלברמן ועובדיה במסיבת העיתונאים.

סלמאן חבקה ז"ל, ברק בכר מאמן מכבי חיפה. שלומי גבאי
הקדנציה השנייה של בכר בירוק יצאה לדרך רשמית/שלומי גבאי

ברק בכר, שסיפר כי בכל מסיבת עיתונאים וריאיון ינציח אוהד אחר, אמר בפתח דבריו: "אני שמח להיות פה שוב ולדבר בעברית בלי לשבור שיניים. הייתי חצי שנה בבית וחזרתי מאוד רעב, גם עליתי במשקל כי אכלתי לא מעט (צוחק). אנחנו מאוד רוצים לקחת את המועדון הזה עוד צעד קדימה. המועדון הזה עבר שינוי גדול בעשור האחרון, מקבוצת כדורגל טובה או טובה מאוד הוא הפך למועדון גדול, מועדון ענק שהקבוצה היא הפנים שלו וכל המסביב הוא עוצמתי. אני גאה להיות פה. בפגישות שלי עם יעקב שחר אני רואה ילד שבטירוף להשקיע. אני וגל עובדים בשיתוף פעולה ונכון שיש בעיות ואתגרים להביא שחקנים, אבל אנחנו נעמוד באתגר ונשתף פעולה".

על דיא סבע אמר בכר: "מכבי חיפה זה מועדון שדוגל ומאמין בדו קיום. ערבים, יהודים, נוצרים, דרוזים, מוסלמים, צ'רקסים - אנחנו צריכים לשמש דוגמה ומופת לכל החברה הישראלית איך לנהל תרבות ספורט. דיא התנצל והוא חלק ממכבי חיפה. יש לו חוזה והוא שחקן מספיק טוב כדי להיות חלק מהסגל".

על הסגל אמר המאמן: "אני מאמין שסק יחזור למכבי חיפה בימים הקרובים. עוד יהיו שינויים בסגל, גם המצב עם הזרים לא פשוט ואנחנו יושבים איתם יום-יום וזה לא מובן מאליו שהם פה. אני וגל יודעים בדיוק מה אנחנו צריכים ואנחנו עובדים חזק, בסוף נמצא את הפתרונות ונייצר סגל חזק על הבסיס הטוב שיש פה. אנחנו בשאיפה להתחזק, יגיעו עוד שחקנים. אנחנו 24/7 סביב זה, אבל צריך סבלנות כי העיקר זה לא להביא רק בשביל להביא".

ברק בכר, מאמן מכבי חיפה. שלומי גבאי
בכר שבר שתיקה, ודיבר גם על סבע ואצילי/שלומי גבאי

אם חזרת אצילי על הפרק: "אין מאמן שלא ירצה אותו, וכמובן שנשמח לקבל אותו, אבל זה לא תלוי בנו כרגע".

על חשיבות הזכייה באליפות: "ברור שהמטרות הן הכי גבוהות, זה מובן מאליו. בכל מקום שהייתי בו היו ציפיות גבוהות וזה לא מפחיד אותי ואת הצוות, אלא גורם לנו לעבוד קשה כדי לייצר משהו מאוד חזק. חזרתי כי אני מאמין שהמועדון הזה יכול להתקדם ולהתפתח. אני לא מפחד מכלום, עשינו כמה ריענונים בצוות ונעשה את זה גם בסגל - העזיבה הייתה נכונה לשני הצדדים וזה גם מרגיש טוב מאוד לחזור".

גל אלברמן, המנהל המקצועי של מכבי חיפה. שלומי גבאי
מודע לביקורות ולומד מהן. גל אלברמן/שלומי גבאי

המנהל המקצועי גל אלברמן דיבר על המטרות לעונה: "בראש ובראשונה, אנחנו רוצים להחזיר את הצלחת לכרמל ולשם אנחנו מכוונים את הכל. לשם כך צירפנו את המאמן המעוטר ביותר בישראל. גם העפלה לשלב הבתים של הקונפרנס ליג זו מטרת על, אנחנו מאוד רוצים להמשיך את השושלת שלנו באירופה. אנחנו גם רוצים להמשיך לשלב שחקני בית במועדון, כחלק מהמגמה מהשנים האחרונות לשלב כישרונות שיעזרו לקבוצה להשיג את היעדים ובהמשך ייצגו את המועדון בכדורגל העולמי. אחת המטרות המרכזיות היא להעמיד לרשות בכר את הסגל הכי טוב ובריא שאפשר. שמנו לעצמנו גם מטרה לשדרג את כל התנאים במועדון, שימוש באמצעים טכנולוגיים וכל זאת תוך היצמדות לסטנדרטים האירופיים הכי גבוהים שיש".

על הרכש אמר אלברמן: "יש קושי לכל הקבוצות להביא לכאן זרים משמעותיים. אנחנו לא נשתמש בתירוצים ומחפשים את הפתרונות המקצועיים הכי טובים שאפשר. גם בגזרת הישראלים אנחנו מנסים להביא את השחקנים הכי מתאימים כדי לשדרג את הסגל. יש המון שמועות, אבל אני מבטיח לאוהדים שנעמיד את הסגל הכי טוב שאפשר".

על אצילי: "הוא היה בורג משמעותי והוא חלק מהיסטוריית המועדון. אנחנו עוד לא מבינים עד הסוף את הסיטואציה איתו שם וכמובן שברמה המקצועית נרצה לראות אותו איתנו, אבל יש היבטים גם בצד הכלכלי שאליהם אנחנו כרגע לא יכולים להתייחס".

גל אלברמן, מנהל מקצועי של מכבי חיפה. שלומי גבאי
"אצילי חלק מההיסטוריה של מכבי חיפה, נרצה לראות אותו איתנו"/שלומי גבאי

העניין שמעורר פרנזי פיירו: "הוא שחקן חשוב, שחקן מפתח. ההתחלה שלו הייתה אחרת, אבל הוא צמח והתפתח. אין לנו תוכנית למכור אותו, יש לנו אופציה מעבר לעונה הבאה והוא לא למכירה. עולם הכדורגל הוא דימני, אבל אני חוזר ואומר: אין תוכנית למכור את פיירו".

לסיכום אמר אלברמן: "אני מודע לביקורות שהיו בעונה האחרונה, מקבל אותן באהבה וחושב כל הזמן כיצד אני יכול לעזור למועדון לגדול, להתפתח ולשבור את תקרות הזכוכית שלו. אנחנו יוצאים למסע להחזרת צלחת האליפות לכרמל ואני וכל מי שבמועדון נעשה את כל המאמצים לשם כך".

גל אלברמן, איציק עובדיה, ברק בכר, מכבי חיפה. שלומי גבאי
"אנחנו מאמינים לדיא". עובדיה על דיא סבע/שלומי גבאי

מנכ"ל המועדון איציק עובדיה אמר בפתיחת מסיבת העיתונאים: "אנחנו נרגשים לקראת העונה, אבל צריכים לזכור שאנחנו עוברים ועדיין עוברים תקופה מאוד מאתגרת ברמה הלאומית, עם קורבנות רבים, חטופים בעזה, פצועים ומפונים וגם אנחנו כמועדון מושפעים מהמצב וכואבים אובדן של 94 אוהדים ואוהדות שאינם בין החיים.

"אני רוצה לדבר על עניין דיא סבע: מכבי חיפה היה ותמיד יהיה מועדון שמאמין בדו קיום", המשיך עובדיה, "יש לנו יהודים, ערבים, נוצרים, מוסלמים, צ'רקסים ודרוזים. אולי נעשו טעויות, בטח ובטח ברמת העיתוי של אותו פוסט, אבל יחד עם זאת מדובר באדם שהוא ערבי ישראלי, שהלב שלו ושל המשפחה שלו פה. נוצר קושי להחזיר את הדברים לפרופורציה ודיא דאג לגנות ולהתנצל יותר מפעם אחת. לכן אנחנו צריכים לדעת לשים את הדבר הזה מאחור. גם אני קיבלתי הרבה מאוד פניות מצד אוהדים שלנו שתומכים בחזרה של דיא, קיבלתי גם הרבה מאוד פניות שלא רוצים לראות את דיא חוזר ואני באמת מסוגל להבין את שני הצדדים, אבל אנחנו צריכים להבין שהדברים יצאו מפרופורציה. אנחנו צריכים להיות אחראים ולשים את הסיפור הזה מאחורינו. אנחנו מאמינים לדיא, אחרת הוא לא היה פה".

על שיתוף הפעולה עם הפועל עפולה: "אנחנו לא כופים את עצמנו, אנחנו לא רוצים לשלוח שחקן אם הוא מאמין שהוא יכול לשחק ברמה יותר גבוהה. יש בעולם הרבה מאוד מודלים, מקבוצת בת ועד שיתופי פעולה כמו שהיו עם עפולה, אבל זה לא חייב להיות עם קבוצה אחת ספציפית".

על מחאת ארגוני האוהדים שיחרימו את המשחק הקרוב: "לי זה לא ברור, קיבלתי את זה כמו שאתם קיבלתם. לא עשינו שום שינוי מהעונה הקודמת, לא במחירים או בנושא מכירת הכרטיסים. אין שום הבדל ושום סיבה. לא ברור לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully