וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק: ההולנדים כבשו את גרמניה

נתנאל ציגלר,שליחנו לגרמניה

10.7.2024 / 13:00

בלי כרטיסים אבל עם שיר ממכר שהפך ללהיט, רבבות ההולנדים שוטפים את גרמניה ומוסיפים אווירה וצבע שבדרך כלל שמורים לאוהדים האנגלים. שליחנו שמע מהם על האופטימיות לקראת חצי הגמר ("שיירות כתומות יחגגו בדרך הביתה"), ועל הפחד מהנבחרת שנראית רמה אחת מעל כולן

אוהדים של נבחרת הולנד לפני חצי הגמר/נתאנל ציגלר

מי שחשב שהנוכחות של אוהדי נבחרת אנגליה קריטית לאווירה בטורניר גדול, לא נתקל בצבעוניות ובגיוון של ההולנדים, שגונבים את ההצגה מהרגע הראשון ולשמחתם ואולי גם להפתעתם, הם עדיין בגרמניה. הערב (רביעי, 22:00, ספורט1) הם יתמודדו בחצי גמר יורו לראשונה מאז 2004 וינסו לגבור על אנגליה ולהמשיך את החגיגה הכתומה גם בברלין, שם ספרד המרשימה כבר ממתינה למנצחת.

עוד לפני המהפך הספרדי אמש במינכן, אוהד הולנדי נלהב סיפר לי בבר שבו צפינו במשחק בדורטמונד כי "אנחנו יכולים לנצח את אנגליה וצרפת, אבל ספרד זה כנראה קצת יותר מדי בשבילנו. יש לנו הגנה חזקה, אבל אנחנו לא כל כך טובים. הספרדים נראים רמה מעל כולן כרגע". למרות שאין לו כרטיס למשחק ("הכי זול שמצאתי עלה 750 יורו לאחד במקומות ממש גרועים. לשלושה אנשים זה 2,250 יורו"), הוא הגיע לדורטמונד עם אביו ואחיו בנסיעה של שלוש שעות ברכב. "בגלל המחירים, 700 יורו ללילה באכסניה מסריחה, החלטנו לחזור להולנד בנסיעה אחרי המשחק. נגיע ב-4:00 לפנות בוקר הביתה, אנחנו גרים בכרונינגן, אבל אם ננצח זה יהיה שווה את הכל", הבהיר.

אם אתמול דווח על יותר מ-75 אלף הולנדים ברחבי דורטמונד, היום מדברים על סדר גודל של 100 אלף, כשיש מי שטוענים שהמספר עשוי להתקרב גם ל-120 אלף. "קיבלנו בסך הכל 15 אלף כרטיסים למשחק וכך גם אנגליה, אז למי הולכים עוד 50 אלף כרטיסים?", תהו ההולנדים שככל הנראה יצפו במשחק באחד מאזורי הצפייה המשותפים והגיעו לגרמניה בשביל החוויה, ואולי גם כדי להיות עדים לרגע היסטורי. אם לא במגרש, אז לפחות להרגיש חלק בכל מה שקורה מחוצה לו. "יש רכבות מדורטמונד להולנד", הם מסבירים, "אבל כל הכרטיסים אזלו מזמן וצפויים עומסי תנועה יוצאי דופן בדרך להולנד הלילה אחרי המשחק. שיירות של רכבים צבועים בכתום יעשו את הדרך חזרה הביתה, בתקווה שזה יקרה אחרי ניצחון ועלייה לגמר".

להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

אוהדים של נבחרת הולנד לפני חצי הגמר/נתאנל ציגלר

האלכוהול ברחובות המרכזים של דורטמונד זרם בקצב מסחרר אתמול בלילה, כשההולנדים לא הפסיקו לרקוד, לשיר ולהקניט את האנגלים. גם הלהיט של הטורניר, ריקוד ה"ימין-שמאל" מהשיר "Links Rechts" של להקת Snollebollekes, המשיך לככב אמש ברחובות. הגשם שהפתיע בשעה מאוחרת לא מנע מהקהל הכתום להמשיך לחגוג ולהודות על כך שהם אחת מארבע הנבחרות שהעפילו למעמד היוקרתי.

בניגוד אולי לקהלים אחרים ולהנחה שכדורגל הוא בעיקר ענף של גברים במקרה הטוב ושל חוליגנים במקרה הרע, החגיגה ההולנדית מיועדת לכל המשפחה. נשים, ילדים ומבוגרים - כולם צבועים בכתום ומנצלים עד תום את החוויה שמי יודע מתי תחזור. "הנבחרת שלנו לא מדהימה, אבל נפלנו על הצד הנכון של ההגרלה", הם מודים וממשיכים לפזז מימין לשמאל.

  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully