וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 אחוז לספרד ו־40 לצרפת: הטור של דני דבורין

9.7.2024 / 13:00

הערב יפגיש חצי גמר היורו את שתי הגדולות, וספק אם אמבפה, במצבו, מסוגל להיות בשיאו • הטור של דני דבורין

תקציר: ספרד - גרמניה 1:2/ספורט1

חצי גמר היורו יפגיש הערב (ג') ב־22:00 את נבחרות ספרד וצרפת למשחק, שבמצב רגיל, ניצחון של כל אחת מהן לא היה מפתיע איש. אבל מכיוון שהכוכב הצרפתי, קיליאן אמבפה, שבר את אפו, ספק גדול אם יוכל להיות בשיאו.

במשחק רבע הגמר מול פורטוגל, חבש אמבפה מסיכת מגן על פניו, ויתכן מאד שהיא מנעה ממנו את הראייה המרחבית. זאת מבלי לדבר על חששו הגדול והמובן פן יספוג פגיעה נוספת באפו. לרוע מזלו ולרוע מזלה של צרפת, קיליאן פצוע דווקא באירוע הכי גדול שיש לנבחרות היבשת, וזה כמובן יתרון משמעותי לספרד.

בלא כל קשר לכך, ספרד היא נבחרת שחוויה לראותה בפעולה. היא עולה למגרש כדי לנצח, אך גם כדי ליהנות. לשחקניה היא מאפשרת מרחב פעולה והם מנצלים אותו לביצועים ברמה הטכנית הגבוהה ביותר, שעולה בהרבה על מרבית המשתתפות ביורו. צעיריה, לאמין יאמל וניקו ויליאמס מוסיפים לה את התבלין הלטיני, ולא בכדי הודבק להם הכינוי 'נערי הפלא', העושים את הקסם שהינו חלק משמעותי מיכולתה הקבוצתית.

לפני משחקה מול גרמניה, הופתעתי מאוד לקרוא ציטוט של שחקן העבר הגרמני לותר מתיאוס שאמר כי "גרמניה יכולה להשפיל את ספרד בכל יום". קשה לי להאמין שמתיאוס חשב כך, אולם עובדה היא שספרד עלתה לחצי הגמר דווקא בזכות ניצחונה 1:2 על גרמניה, מארחת הטורניר. שוב התברר שלעיתים ישנה הגזמה בחשיבות שמייחסים לביתיות. ישנן כל כך הרבה דוגמאות מהעבר המוכיחות שבסוף הכדורגל עצמו הוא שמכריע את גורלו של המשחק ולא הקהל. אציין רק שתיים מהן: נבחרת ברזיל הגדולה אירחה פעמיים את המונדיאל, ב־1950 וב־2014. בשתיהן היא לא זכתה בגביע העולם, וזוהי ברזיל, שהינה הנבחרת היחידה שהניפה אותו חמש פעמים בהיסטוריה. גרמניה עצמה, יודעת מהי אכזבה ביתית. ב־1988 היא הפסידה בהמבורג 2:1 להולנד בחצי הגמר, למרות ששיחקו בשורותיה אנדראס ברמה, רודי פלר ויורגן קלינסמן. והולנד, היא סיימה אז את הטורניר כאלופה לאחר ניצחון בגמר 0:2 על ברית המועצות.

המשחק הערב הוא הזדמנות גדולה לקבל כדורגל הרבה יותר איכותי מזה שהוצג עד כה. נקווה שיהיו בו פחות מסירות סרק מרגיזות וחסרות תכלית, ויותר ברק. אחרי הכול, כדי להגיע לגמר, וגם כדי לזכות באליפות אירופה, חובה להצטיין. גם אם בינתיים נבחרת הטריקולור רחוקה ביורו מהצטיינות, יש לה בכל עמדה שחקנים מעולים, שלא באו לטורניר כדי להפסיד. ביום גדול שלהם, צרפת היא נבחרת מעולה.

אשר לשאלה מי הערב היא המועדפת שלי, התשובה היא ספרד, ביתרון של 60 אחוזים, על פני 40 של צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully