וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתון המדהים: איפה ראיתם יותר שערים בקופה או ביורו?

7.7.2024 / 12:30

עם סיום שלבי רבע הגמר באליפות אירופה ובאליפות דרום אמריקה, מסתבר שזה לא רק עניין של יבשות וסגנונות. מוטי חביב, שליחנו לארה"ב, מסכם

תקציר קופה אמריקה: קולומביה - פנמה 0:5/ספורט1

לפנות בוקר, כשנשמעה בלאס וגאס שריקת הסיום למפגש בין אורוגוואי לברזיל, הסתיימו למעשה משחקי רבע הגמר גם ביורו וגם בקופה אמריקה. היו דרמות של שערים בדקות האחרונות, היו הארכות (ביורו) עם שערים מכריעים והיו פנדלים שעצרו את הנשימה, אבל הסיכום הכללי, כמה מדהים ואולי בלתי ייאמן, קשור בכיבוש השערים בשני המפעלים.

אני לא יודע מי המציא את הקלישאה "כדורגל מדברים בשפה בין לאומית", או "כדורגל חוצה יבשות", אבל בפועל זה ממש לא משנה אם משחקים בגרמניה והולנד, או בקולומביה ובפארגוואי, בגיאורגיה או בג'ורג'יה. ממוצע הההבקעות גם ביורו וגם בקופה אמריקה עומד על שער כל 41.5 דקות בכל אחד משני המפעלים!

אמנם, בשלב הבתים של היורו נכבשו יותר שערים מאשר בשלב הבתים של הקופה אמריקה (36 משחקים ביורו לעומת 24 בקופה) אבל לא בצורה משמעותית. באירופה שיחקו גם שמינית גמר בעוד בארצות הברית דילגו מיד לרבע הגמר. ברור שבסך הכל היו יותר משחקי יורו מאשר קופה, ואם להתחשב בכך שביורו היו הארכות ובקופה אמריקה ניגשו מיד לפנדלים אחרי 90 דקות, נקבל תמונה ברורה של יותר דקות אירופאיות, ובכל זאת מאזן השערים זהה.


להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

חאמס רודריגס, שחקן נבחרת קולומביה. רויטרס
המערך לא באמת משנה. חאמס רודריגס/רויטרס

"האכזבה" ביורו הייתה בשלב רבע הגמר שם נכבשו 8 שערים בלבד למרות שבשלושה משחקים היו הארכות. אז זה לא רק עניין של יבשות וסגנונות, הנתון המדהים של ממוצע ההבקעות מלמד שזה גם לא באמת משנה מערך של 4:3:3, 5:3:2, או 4:4:2. בסוף נקבל ממוצע של 2.2 שערים במשחק.

וזה ממוצע. ובתוכו נמצאת הנבחרת המאכזבת ביותר מכולן, סגנית אלופת העולם צרפת, שעד כה שיחקה 270 דקות בשלב הבתים, 90 דקות בשמינית ו-120 ברבע הגמר ובכל זאת נכבשו רק ארבעה שערים במשחקיה, ממוצע של שער של 120 דקות כשבשורותיה אולי החלוץ האירופי הטוב ביותר בעולם כיום.

לעומת זאת הנבחרת האטרקטיביות ביותר ביורו, זו ששיחקה פתוח והתקפי, היא טורקיה עם שער כל 28 דקות במשחקיה. גם אוסטריה וגרמניה סיפקו שערים גבוהים מהממוצע. כדאיות הייתה לצפות במשחקי פנמה בקופה אמריקה. בארבעת משחקיה שם נכבשו 16 שערים, ממוצע של שער כל 22.5 דקות, לא מחמיא לשוער מכבי ת"א אורלנדו מוסקרה, וגם לא לאקס הצהובים גררו ואקס מכבי בני ריינה גונדולה. קולומביה, שהיכתה הלילה את פנמה 0:5 ועלתה לחצי הגמר, יש ממוצע של שער כל 28 דקות במשחקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully