וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוסקר גלוך יכול להוביל בפרמיירליג, אבל אסור לו לקפוץ שתי כיתות"

5.7.2024 / 8:00

מההפסד לטורקיה הם יצאו מאוכזבים אך גאים ("בעשרה מפגשים אנחנו מנצחים שבעה"). נתנאל ציגלר, שליחנו בגרמניה, פגש את האוהדים האוסטרים שחיוו דעה על הטאלנט הישראלי ("הבחור יגיע רחוק, אמרתי את זה גם על מאנה") והופתעו מהכישלון של וייסמן בספרד

אוהדי נבחרת אוסטריה בשמינית גמר היורו/נתנאל ציגלר

אוסקר גלוך יוביל בסוף החודש את נבחרת ישראל בהופעתה ההיסטורית בפריז, אחרי שקיבל את השחרור המיוחל מרד בול זלצבורג. למרות איבוד האליפות באוסטריה, אקס מכבי תל אביב יכול להתנחם בעונה מוצלחת מבחינה אישית, אותה סיים עם תשעה שערים ו-18 בישולים בכל המסגרות. גלוך, כידוע, מחזיק בחוזה עד 2027 במועדון האוסטרי, אך הופעה מוצלחת במשחקים האולימפיים עשויה לסלול את דרכו לקבוצה בכירה יותר באירופה, כשלאחרונה דווח על התעניינות מצד אינטר, מנצ'סטר יונייטד, ארסנל ומועדוני פאר נוספים שעוקבים אחר ההתפתחות של היהלום הישראלי.

"מהמשחקים שראיתי העונה, גלוך נוטה להיעלם למשך פרקים ארוכים אבל כשהרוח נחה עליו, הוא מסוגל להכריע משחק בפעולה". הדובר הוא מרטין, אוהד אוסטריה, שכבר רכש יחד עם חבריו כרטיס לרבע הגמר בשבת (22:00, ספורט1) ובשלב זה ממשיך את הקיץ שלו בגרמניה, אף על פי שנבחרתו הודחה מהטורניר ביום שלישי האחרון אחרי 2:1 לטורקיה בשמינית גמר היורו. פטר, שבדיוק סיים את הבירה שלו ומיהר להזמין עוד אחת, שמע את השיחה והתערב: "הבחור הזה יגיע רחוק. אמרתי את זה גם על סאדיו מאנה וארלינג הולאנד בזמנו, ותראו איפה הם היום. הצעד הבא של גלוך צריך להיות מעבר לבונדסליגה. למה? כי אסור לקפוץ שתי כיתות בבת אחת. אם גלוך יצליח ויוכיח את עצמו בגרמניה, תוך שנתיים או שלוש הוא יכול להוביל קבוצה גדולה בפרמיירליג".

כל התקצירים והאירועים הגדולים - באפליקציית וואלה ספורט

אוסקר גלוך שחקן רד בול זלצבורג. Franz Kirchmayr, GettyImages
העצה שלהם: אל תרוץ רחוק מדי. גלוך/GettyImages, Franz Kirchmayr

רוברט, אוהד אוסטרי נוסף שנכח בפאב, נזכר בשחקן ישראלי אחר והתאכזב כשסיפרתי לו על הדעיכה היחסית בקריירה של שון וייסמן. "הייתי בטוח שהוא יהפוך לחלוץ מוכר באירופה", הודה באכזבה מסוימת, "הוא הבקיע משהו כמו 30 שערי ליגה באוסטריה והיה מנייה בטוחה. ידעת שכשהוא יגיע למצב הבקעה, הכדור יהיה ברשת. יכול להיות שבדיעבד קבלת ההחלטות שלו הייתה לא טובה. המסלול ההגיוני והנכון ביותר לכדורגלן שמצליח באוסטריה הוא מעבר לבונדסליגה, כי מדובר בשתי ליגות שהמשותף להן הוא כדורגל פתוח והתקפי והן דומות מבחינת רעיון ותפיסה".

אחרי שסיימנו עם הישראלים, פטר עבר לדבר על האכזבה מההדחה של אוסטריה. "היינו יכולים להגיע לחצי הגמר, זה כבר היה ממש בהישג יד", קבע בתסכול והסביר: "אם היינו עוברים את הטורקים, מול הולנד הכל היה פתוח, זו לא נבחרת שטובה מאיתנו בפער משמעותי וראינו את זה כבר בשלב הבתים (2:3 לאוסטריה). הם כן היו פייבוריטים אם היינו מעפילים לרבע הגמר, אבל היינו יכולים לעשות את זה ולנצח אותם שוב. אני חושב שהשער המוקדם של טורקיה שם משקולות כבדות על הרגליים של השחקנים שלנו והם לא הצליחו לשחק את המשחק הרגיל שלהם". מרטין הצטרף לדבריו של פטר ואמר: "מתוך עשרה משחקים מול טורקיה, אוסטריה תנצח לפחות שבעה. אם לא הגול המוקדם הזה, הכל היה נראה אחרת. בכל אופן, אנחנו גאים בדרך שבה שיחקנו ובשלב הבתים המצוין שעשינו. יש לנו מאמן נהדר שמבין כדורגל ברמה הכי גבוהה, ואפשר להיות אופטימיים לקראת העתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עדיין עזבו עם חיוך על הפנים. אוהדי נבחרת אוסטריה בשמינית גמר היורו מול טורקיה. נתנאל ציגלר, מערכת וואלה
עדיין עזבו עם חיוך על הפנים. אוהדי נבחרת אוסטריה בשמינית גמר היורו מול טורקיה/מערכת וואלה, נתנאל ציגלר

למרות שהיו בפיגור לאורך כל דקות המשחק ובסיומו כאמור הודחו מהטורניר, האוהדים האוסטרים סיפקו תצוגת עידוד יוצאת דופן ביציע שמאחורי השער ברד בול ארנה בלייפציג, כאשר גם לאחר שריקת הסיום כולם נשארו לעודד את השחקנים המאוכזבים במשך דקות ארוכות ואף אוהד לא נטש את האצטדיון. "אנחנו אוהבים את המדינה שלנו וזו הסיבה שכולם דוחפים את הנבחרת ולא מפסיקים לשיר ולעודד לאורך כל 90 הדקות", הסביר רוברט והבהיר שעבורם זה מובן מאליו: "מבחינתי, הנבחרת יותר חשובה מהכל, גם מהקבוצה שאני אוהד (שטורם גראץ) וזו הסיבה שאפשר לראות ביציעים במשחקי אוסטריה אוהדים מכל חלקי המדינה ושל כל הקבוצות. לא משנה מה התוצאה, אנחנו כאן בשביל לדחוף את השחקנים ולהיות הגב של הנבחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully