וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הספורט העירוני בסכנת הכחדה"? זו תגובת משרד התרבות והספורט

3.7.2024 / 12:20

תקציב סל הספורט לגבעתיים וחלק מהרשויות המקומיות האחרות יעמוד ב-2024 על 0 שקלים, רן קוניק מזהיר: "חוסר סבירות ותחושה קשה". במשרד הספורט מסבירים: "התקציב הכללי יעמוד על 30 מיליון שקלים, אבל יוכוון לרשויות המוחלשות והמפונות כחלק מהסיוע במאמץ המלחמה"

רן קוניק ראש עיריית גבעתיים, ועידת השלטון המקומי 2024. ראובן קסטרו
מוטרד. רן קוניק/ראובן קסטרו

בעקבות החלטת המשרד על ביטול תקציבי הספורט לרשויות המקומיות והצבת תנאי חוסם לחברות במרכזי הספורט בישראל, פנה רן קוניק ראש עיריית גבעתיים ויו"ר ועדת תרבות וספורט בשלטון המקומי, אל השר זוהר ומנכ"ל משרדו בדרישה לביטול ההחלטה הלוקה ב"חוסר סבירות ותחושה קשה של מחטף", כך לדברי קוניק. כמו כן, קוניק דרש לקיים דיון דחוף וענייני בכל הנוגע להחזרת כלל תקציבי הספורט לרשויות.

במכתבו מזהיר קוניק שהדרת הרשויות המקומיות מקידום נושאי הספורט העממי בתוך רשות, יביא לפגיעה דרמטית של פעילות ספורטיבית עבור הקהילה, צמצום עד ביטול פעילויות כגון מרתונים, מירוצים ואירועי אופניים העירוניים, גם תמיכה במועדונים בית ספריים, תמיכה בפרויקטים לאוכלוסיות מיוחדות, תמיכה ביוזמות לתושבים עם צרכים מיוחדים ובספורט נשים ועוד.

"קיצוץ בכספי הספורט לרשויות, הינה פגיעה ישירה בכל שכבות האוכלוסיה והגילאים, דווקא כעת עלינו לעשות הכל שלא לפגוע בשגרת פעילות הספורט שהרשויות מבצעות עבור התושבים- כפעילות שתורמת ומסייעת לתחושת החוסן הנפשי, שהציבור זקוק לה", לדברי קוניק. בנוסף, יו"ר ועדת תרבות וספורט במרכז השלטון המקומי, ציין כי בהיעדר מענה, יפעל בכל אמצעי חוקי העומד לרשותו, לרבות פניה לערכאות מתאימות.

ההסבר של משרד הספורט שונה. במשרד אומרים כי "בטיוטת חוק התקציב כפי שהוגש על ידי משרד האוצר למשרד נקבע כי לאור התקופה המורכבת שאנו נמצאים בה יקוצץ סל הספורט מ-54 מיליון שקל לכ-20 מיליון שקל, כפי שנעשה קיצוץ רוחבי בכלל משרדי הממשלה המסייעים למאמץ המלחמה. בדיוני התקציב עם משרד האוצר ובמאמץ רב הוסיף השר מיקי זוהר עוד כ- 10 מיליון שקל לתקציב זה וזאת על מנת שלא לפגוע בפעילות הרשויות השוטפת. כך שתקציב סל הספורט לשנת 2024 יעמוד על 30 מליון שקל, ומלפנים שורת הדין.

"יחד עם זאת, ברור כי תקציב זה לא יכלול את כל הרשויות המקומיות ולכן הוא יוכוון לרשויות מוחלשות בסוציו 1-5 וגם ייתן מענה ע"פ קריטריונים אותם ביקש השר לבחון אל מול פיקוד העורף בנושא הביטחוני, רשויות מפונות וקולטות ועוד. השר הנחה את אנשי המקצוע במשרד למצוא מודל שיאפשר חלוקת משאבים ככל הניתן בתקופה זו הנותנת מזור לרשויות הנכנסות גם הן תחת מאמץ המלחמה ולסייע להן כקו ראשון. המשרד רואה לנגד עיניו את הצורך בפעילויות ספורט ברשויות המקומיות וממשיך לפעול לתת להם את הכלים הדרושים לשם כך בין היתר תקציבי מתקנים, שיפוצים תקנות תמיכה בחירום ועוד".

  • עוד באותו נושא:
  • גבעתיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully