וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תזיזו אותו משם: כל העיניים יישארו על רונאלדו

האוהדים היריבים תוהים האם לכוכב האגדי יש עדיין מקום בהרכב, אבל בנבחרת פורטוגל הולכים איתו באש ובמים, בתקווה שגם הפעם זה יסתיים עם הנפת הגביע

הבכי של כריסטיאנו רונאלדו/ספורט1

ללא כיבוש שערים בשלב הבתים, עם שפת גוף שמשדרת בעיקר תסכול עצמי וחוסר נינוחות מופגן, לקראת העימות הפורטוגלי מול סלובניה ביום שני בערב בפרנקפורט, הבמה הייתה ערוכה ומוכנה להופעתו של כריסטיאנו רונאלדו. כי זה התסריט הצפוי, הידוע ובעיקר הנדרש מאחד מגדולי השחקנים אי פעם בכדורגל העולמי שידע שבגיל 39 כל משחק נתון שלו במדי נבחרתו הלאומית בהחלט עשוי גם להיות הפעם האחרונה שבה ילבש את המדים של ה-'סלסאו'.

ארבע שעות לפני שריקת הפתיחה ולאחר שהסלובנים כבר בפועל עמדו במטרת העל שלהם לפני תחילת היורו- העפלה לשלב הבתים לראשונה אי פעם- האוהדים הפורטוגלים לא ממש העריכו שהיריבה שמולם באמת מסוגלת לאתגר אותם. עם כל הכבוד לאובלאק, ששקו וחבריהם, ברכבות העמוסות אוהדים השירה הייתה בדציבלים פורטוגזים עוצמתיים כשגם חלק מהאוהדים הסלובנים מתרגלים את חגיגות ה-'סו' המפורסמות של CR7 .

'תזדקקו ללוקה דונצ'יץ' כדי לנצח הערב', שרו בציניות משמחת האוהדים הפורטוגלים שסרבו לענות בתוקף על השאלה הגלויה, 'האם כריסטיאנו רונאלדו עדיין ראוי לקבל את מקום בהרכב של הנבחרת?'. זוהי שאלה ראויה ונדרשת כשצצה בעבר כשכל כוכב על (לפני ובוודאות גם אחרי ימי רונאלדו) מגיע לסוף הקריירה שלו, אבל כשמדובר ברונאלדו, הסיטואציה והתגובות שונות לחלוטין. מהרגע שעלה לחימום כל שריקות העידוד התמקדו בו, כל בעיטה לחיבורי השוערים הפורטוגלים דקות לפני תחילת המשחק לוותה בטירוף מוחלט ביציעים. ברונו פרננדס, פפה, קאנסלו ורובן דיאס הם שמות מובילים עם ניסיון מוכח בכדורגל האירופאי, אבל הפוקוס היה במאת האחוזים אך ורק על רונאלדו.

להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל מתנצל בפני אוהדיו. רויטרס
הפוקוס רק עליו. רונאלדו/רויטרס

אליפות אירופה הנוכחית בגרמניה הוכיחה לכל המבקרים שההחלטה להרחיב את הטורניר לפני מספר שנים לעשרים וארבע נבחרות אינה רק צודקת, אלא בעיקר מרגשת. היא מעניקה הזדמנות לנבחרות ממדינות נטולות היסטוריה מרשימה בענף הכדורגל לבטא את עצמן, ליזום ובעיקר לקזז לחלוטין את המושג 'אנדרדוג'. עם שלב בתים חיובי שסייע לה לסיים במקום השלישי ולכרטס את המקום לשלב הנוק-אאוט, סלובניה צפתה היטב בניצחונה לאחרונה של גיאורגיה על פורטוגל (שעלתה בהרכב משני) ודאגה כבר מן ההתחלה לשלוח מסר לרונאלדו ומקהלת מעריציו- השאיפות שלכם אינן תואמות את המטרות שלנו.

רונאלדו המשיך להציג כבר מן ההתחלה את היכולת שהציג עד כה ביורו: במרחק שנות אור מימיו הגדולים במועדונים המפוארים ביותר ביבשת, והאוהדים הסלובנים ביציעי ה-'פרנקפורט ארינה' דאגו להזכיר לו זאת בקולניות בכל נגיעה בכדור. התסכול שלו נבע מהחמצות נקודתיות, לצד חוסר השירות שקיבל (או באופן מדויק, לא קיבל) מחבריו לקבוצה, כשהמרירות הפורטוגלית העניקה לסלובנים זריקת עידוד מוחצת והזדמנויות פז לגמור את המשחק. בעיטת העונשין לה זכתה פורטוגל עמוק בהארכת המשחק יצרה את התרחיש האידיאלי עבור רונאלדו- מול היציע הפורטוגלי המשולהב, הרגע לו האומה כולה חיכתה במשך זמן ממושך- אבל ליאן אובלאק, שוערה של אתלטיקו מדריד היו תכניות אחרות, כשהדף את הפנדל באמנות.

'פסטיבל רונאלדו' יכול היה להסתיים בטרגדיה ספורטיבית עבור השחקן עצמו במידה והסלובנים היו עומדים בלחץ ומפגינים חדות נדרשת, אבל חוסר ריכוז משווע מנע מהם כיבוש שער ניצחון מוצדק, שגרר את שתי הנבחרות לשלב בעיטות ההכרעה. רק נסו לדמיין את הלך הרוח הפורטוגלי באותן דקות בודדות בפרנקפורט לפני שלב הפנדלים: התרחיש שהערב עשויה הייתה להיות הופעתו האחרונה של יקיר האומה, הספורטאי שנתפס בעיני רבים על ידי הגלובוס לשווה ערך למייקל ג'ורדן, מוחמד עלי ויתר אגדות ספורטיביות, והכל הודות לפנדל שנהדף היטב על ידי אחד מבכירי השוערים ביבשת.

רוברטו מרטינס מאמן נבחרת פורטוגל. רויטרס
לא מרים ידיים. מרטינס/רויטרס

אבל רונאלדו הצליח להתגבר על החמצת הפנדל דקות ספורות לפני כן, לקח אחריות ובעט באופן מוצלח את בעיטת העונשין הראשונה הפורטוגלית מול הסלובנים, שסימנה בפועל את תחילת קריסתם ברגע האמת המלחיץ. הדמעות של רונאלדו בסיום היו אמיתיות, כנות ובעיקר אנושיות וגם הוא יודע שאת הניצחון נגד סלובניה הוא וחבריו מקדישים לשוערם, דיוגו קוסטה, שהדף את שלוש הבעיטות הראשונות הסלובניות ובמו ידיו (וכפפותיו) שלח את פורטוגל לשלב שמונה הגדולות. שוערה של פורטו, שכבר זכה עם פורטוגל פעמיים באליפויות אירופה לנבחרות צעירות U17,U19 יכול לדרוש (ובצדק) עיצוב פסל בדמותו ובהשראתו ביום מן הימים, שהעניק לנבחרתו אפשרות נוספת לחלום על זכיה ביורו.

הפורטוגלים יפגשו ביום שישי בערב בהמבורג את נבחרת צרפת, שמתמודדת עד כה על התואר 'הנבחרת המאכזבת ביותר של הטורניר' לצד שכנתה, אנגליה, כשהופעותיו המתסכלות עד כה בטורניר של רונאלדו מציפות את השאלה, 'האם פורטוגל בכלל טובה יותר עם כריסטיאנו בהרכב?'. זאת שאלה לגיטימית ונדרשת באופן חיצוני, אבל כלל לא נשקלת בזוית הראיה הפנימית הפורטוגלית. המקום של רונאלדו בהרכב של מנג'ר הנבחרת, רוברטו מרטינס, מובטח וכעת נותרו לו שלושה משחקים בלבד על מנת להעניק לפורטוגלים את מה שעשוי להיות אקורד הסיום של הקריירה הלאומית המפוארת שלו עם זכייה נוספת ביורו, שמונה שנים לאחר הנפת הגביע בפריז על חשבונם של הטריקולור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully