וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך מפתיע: לנדסברג חזר לישראל - לשורות הפועל חיפה

30.6.2024 / 7:22

הסקורר בן ה-34, שהופיע בעבר במשך חמש עונות במכבי תל אביב, חוזר לישראל לראשונה מ-2017. בעונה החולפת קלע 8.8 נק' ביורוקאפ

"דריבל", 27.6/עריכת וידאו: נתי ברנד

הפועל חיפה רקמה את אחד המהלכים המפתיעים של הקיץ בליגת העל: סילבן לנדסברג חתם הבוקר (ראשון) בקבוצה, וישוב לשחק בישראל אחרי שבע שנות היעדרות.

לנדסברג (34, 1.98) הופיע בעונה החולפת בגראן קנאריה וקלע 8.8 נקודות (45.7% לשלוש) בפחות מ-15 דקות ביורוקאפ - לעומת 6.2 נקודות בליגה הספרדית. זו תהיה עבורו סגירת מעגל מיוחדת: הוא יתאחד ברוממה עם אלעד חסין, המאמן שהביא אותו ארצה ב-2010 והחתים אותו בשורות היריבה העירונית, מכבי חיפה.

"מדובר בהחתמה מאוד משמעותית עבור הקבוצה שאנחנו בונים"', אמר חסין. "סילבן הוא שחקן מאוד מגוון ובעל יכולות התקפיות מרשימות. הוא מנהיג ויש לו נסיון ברמות הגבוהות ביותר. אני רוצה להודות לאנשי קבוצת הניהול החדשה, משה מילר, יאיר לוינשטיין, ראובן אלקס ודורון קימלוב, שבלעדיהם זה לא היה קורה".

סילבן לנדסברג במדי גראן קנאריה ב-2024. גראן קנאריה, אתר רשמי
מהאיים הקנאריים לגנים הבהאיים. סילבן לנדסברג/אתר רשמי, גראן קנאריה

הרומן של לנדסברג עם ישראל החל כבר כשהיה בן 19, והופיע עם נבחרת ארה"ב למכביה. בעונתו השנייה בכרמל הוא הוכתר למלך הסלים הישראלי, עם 20.7 נקודות למשחק, ובחמש השנים הבאות שיחק במכבי תל אביב וזכה איתה באליפות אחת בלבד בארץ, בחמישה גביעי המדינה, פעם אחת בליגה האדריאטית - והיה חלק מהסגל שהביא לה את זכייתה האחרונה ביורוליג ב-2014.

למרות אזרחותו הישראלית, שהוענקה לו מתוקף חוק השבות, לנדסברג שיחק במרוצת השנים בנבחרת אוסטריה. לספרד הגיע ב-2017/18, כשחתם באסטודיאנטס מדריד ונבחר לחמישיית העונה (לצד ה-MVP לוקה דונצ'יץ'). אחר כך עבר בטורק טלקום אנקרה ובשלוש קבוצות מסין, עד שובו לאירופה עם גראנקה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully