וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרבי לאומי: שוויץ נחושה לא לעשות הנחות לאלופת אירופה

עם קווי דימיון רבים ביניהן, שחקנים שמככבים בסרייה א' וגבול יבשתי שלא מטשטש את האהבה לארץ המגף, הנבחרת שאף אחד לא רוצה לפגוש תתמודד נגד איטליה (ש', 19:00, ספורט1), ותנסה לשחזר את הסנסציה מול צרפת מהיורו הקודם בדרך לרבע הגמר

תקציר ה-1:1 של שוויץ מול גרמניה במסגרת בית א' של יורו 2024/ספורט1

ישנן נבחרות לאומיות אירופאיות שבתור היריבה, אתה פשוט רוצה להימנע כמיטב יכולתך מלהיפגש איתן. קשוחות, מאוזנות, לאו דווקא נוצצות אבל נבחרות שכל מאמן יריב יודע היטב שביום נתון, הן מסוגלות למרר את חייך, ובגדול. ועל ההגדרות הללו עונה באופן מדויק נבחרת שוויץ, שהביאה איתה ליורו בגרמניה כישרון צעיר, שחקנים עתירי ניסיון וחבילה כוללת שיכולה ביום נתון לנצח כל יריבה באליפות אירופה בקיץ 2024. הגרלת היורו זימנה לשוויצרים את מארחת הטורניר, גרמניה, לצד סקוטלנד והונגריה, בבית המוקדם שעל הנייר פרט לעליונות הגרמנית, אמור היה להיות מאוזן ותחרותי באופן יחסי.

השוויצרים פתחו את היורו עם הצהרה וניצחון 1:3 מרשים על הונגריה, התקשו בהמשך מול הסקוטים עם 1:1, אבל בסופו של יום הגיעו למחזור האחרון בשלב הבתים כשגורלם בידיהם וסיפקו משחק תכליתי נגד גרמניה שהוכיח שוב עד כמה נבחרתו של מוראט יאקין מסוגלת לאתגר כל נבחרת בטורניר. שער שוויון מאוחר עמוק בתוספת הזמן של חלוץ המאנשאפט, ניקאלס פולקרוג, קבע חלוקת נקודות, מנע מהשוויצרים את השגת המקום הראשון המפתיע בבית א' וסידר להם הגרלה פיקנטית למדי בשלב שמינית הגמר מול איטליה.

את המפגש מול אלופת אירופה הנוכחית אפשר להגדיר כדרבי לאומי, לא פחות, בשל קווי הדימיון הרבים בין שתי המדינות, הרבה מעבר למגרשי הכדורגל. הן חולקות גבול משותף, השפה האיטלקית היא אחת משלוש השפות הרשמיות בשוויץ וחלק מהשחקנים השוויצרים הודו בראיונות שונים בימים האחרונים שהם מחזיקים בבית נופש במדינה השכנה ומגדירים אותה כיעד האהוב עליהם במיוחד.

כל השערים והתקצירים מהיורו: להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

דן אנדוי נבחרת שוויץ. רויטרס
מהמרשימות בטורניר. אנדוי/רויטרס

אבל כל קווי הדימיון והסימפטיה התרבותית הקיימת בין השתיים יתפוגגו ברגע שריקת הפתיחה בברלין, כששוויץ תנסה לנצח את השכנים המעוטרים במשחק תחרותי לראשונה מאז 1993. העימות בין השתיים הערב (19:00, ספורט1) בבירת גרמניה יציג שוב את הקשר ההדוק בין שני הלאומים על כר הדשא ויבוא לידי ביטוי כששלושה שחקני בולוניה האיטלקית, שחוותה עונת שיא, סיימה במקום החמישי והשיגה את הכרטיס היוקרתי לליגת האלופות, עתידים לשחק, דווקא במדים השוויצרים. הקשר מישל אבישר (שכבש במשחק הפתיחה נגד הונגריה), החלוץ דן אנדוי (שכבש לאחרונה מול גרמניה) ורימו פרוילר מייצגים את השלישייה השוויצרית שעשתה העונה חיל בהפתעת העונה בסרייה א', וינסו לנצל את הכרתם העמוקה וניסיונן בכדורגל האיטלקי על מנת להפתיע את חניכיו של לוצ'אנו ספאלטי.

''אני אוהב את איטליה, את התרבות, את האנשים ואת הכדורגל. זה המקום שאיפשר לי לצמוח כשחקן מקצועני'', שיתף לקראת המשחק פרוילר, שטרם ימיו בבולוניה (בה היה מושאל מנוטינגהאם פורסט) שיחק באטאלנטה במשך תקופה ממושכת. "אנחנו לא מפחדים מאיטליה. ההיכרות שלנו עם הכדורגל שלהם היא רבת שנים ותסייע לנו. מבחינתנו, אנחנו מגיעים למשחק כדי לנצח ולהעפיל לרבע הגמר'', אמר בנחישות.

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
מוראט יאקין חוגג עם צוות האימון של נבחרת שוויץ. Alexander Hassenstein, GettyImages
אחרי צרפת ביורו הקודם, יהממו גם את אלופת אירופה המכהנת? יאקין/GettyImages, Alexander Hassenstein

האיטלקים אמנם עדיין נושאים בגאווה את התואר "אלופי אירופה", אבל היו רחוקים מאוד מלהרשים בשלב הבתים ונזקקו לשער מאוחר למדי נגד קרואטיה מצידו של מתיאה זקאני כדי לחלץ נקודה במחזור הסיום ולסיים במקום השני. ה"אזורי", שכלל לא העפילו למונדיאל האחרון בקטאר, הפגינו עד כה חולשה מופגנת בגרמניה וכשהשחקן המרשים ביותר שלך הוא האיש בין הקורות, ג'אנלואיג'י דונארומה, זוהי כנראה העדות המובהקת ביותר לחולשה ההתקפית וחוסר המחץ של האיטלקים עד כה ביורו.

בזמן שניסיון העבר, הרקורד הישיר בין השתיים וההילה שעוטפת את איטליה בדרך קבע בכל טורניר תעניק לחניכיו של ספאלטי יתרון מסויים עד לשריקת הפתיחה, כל האלמנטים הללו יתפוגגו באופן מיידי כששתי השכנות ייאבקו באופן ישיר על כירטוס המקום בשמונה הגדולות של היבשת. עם הרכב שחקנים איכותיים בדמותם של גרניט ג'אקה, מנואל אקנג'י, ג'רדאן שאקירי ויאן זומר, השוויצרים כבר למודי ניסיון בהדחת נבחרות בכירות מהם בתחרויות העבר כשאלופת העולם דאז, צרפת, למדה זאת על בשרה ונשרה מן היורו האחרון לאחר שהפסידה לשוויצרים באותו שלב בדיוק לפני שלוש שנים. ההופעה המרשימה לאחרונה נגד מארחת היורו והחוסן שהציגה עד כה בטורניר יעניקו לשוויץ רוח גבית עוצמתית שביום נתון הם מסוגלים לגבור על כל יריבה, גם אם מדובר בשכנה הידידותית שעד שלא ייאמר אחרת, עדיין מחזיקה בתואר המחייב, "אלופת אירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully