וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודריץ' מהגדולים גם ללא גביע היורו: הטור של דבורין

27.6.2024 / 13:00

הכוכב הקרואטי מאוכזב, הארי קיין אופטימי, ובגרמניה מרוצים • הטור של דני דבורין מסכם את שלב הבתים באליפות אירופה

תקציר ה-1:1 הדרמטי של איטליה מול קרואטיה בבית ב' של יורו 2024/ספורט1

הלב היה עם לוקה מודריץ' ברגע שבו ראינו את תמונתו עם גביע השחקן המצטיין, בתום משחקה של נבחרתו, קרואטיה, מול איטליה. כי התיקו 1:1 שהשיגו האיטלקים בשניות האחרונות של תוספת הזמן, שלח את הקרואטים הביתה.

מודריץ' בן ה־38, היה מוותר ברצון רב על גביע השחקן המצטיין, כדי להמשיך גם לשלב שמינית הגמר של היורו. באמתחתו, כשחקן קבוצת ריאל מדריד, כבר שש זכיות בגביע האלופות. אולם הוא שאף בכל מאודו להניף גם את גביע היבשת לאומות. זה הזכיר לי את התקופה שבה חשוב מאוד היה לליאו מסי להניף את גביע העולם במדי נבחרתו ארגנטינה. זה התואר שבו זכה דייגו מארדונה ב־1986. בעולם הכדורגל אמרו, ולא בצדק, שכל עוד לא יזכה מסי בגביע העולם, בלתי ניתן יהיה להשוותו למארדונה. וליאו מסי אכן עשה זאת, ולדעתי אבן נגולה מליבו.

עם זאת, בכל מצב, מודריץ' כן ייזכר כאחד מגדולי הכדורגלנים בתבל. היו שחקנים שהניפו את גביע העולם עם נבחרתם, אבל לא את כולם זוכרים. את מודריץ' יזכרו, גם משום היותו דוגמא וסמל, באישיותו ובאהבתו הבלתי מתפשרת למשחק הכדורגל.

להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

האם אנגליה תתעורר?

אחרי שנבחרת אנגליה סיימה בתיקו 0:0 את משחקה עם סלובניה, שוב התברר שהאנגלים לא היו במיטבם בשלב הבתים. העובדה שנבחרתם סיימה במקום הראשון בטבלה לא מכסה על היכולת הפושרת שהפגינו. הארי קיין נראה מצוין במדי קבוצתו באיירן מינכן, כמוהו פיל פודן במנצ'סטר סיטי, וג'וד בילינגהאם בריאל מדריד, אבל נכון לעכשיו הם רחוקים מאוד מיכולתם באותן קבוצות, בהשוואה להופעתם בנבחרת.

מעבר לכך, קל היה לזהות שגם כאשר הכדור היה ברגליה, לא ידעה אנגליה מה לעשות מול ההתגוננות הסלובנית. היא חסרה אנרגיה ובעיני בלט במיוחד הקצב האיטי שבו התנהלה. למעשה היא לא העמידה את יאן אובלק, שוערה של סלובניה, במבחן ממשי. הארי קיין אמר בסיום, שבעבר הנבחרת שיפרה את יכולתה בשלבי הנוקאאוט. אני מקווה שהצדק עימו, משום שמשמינית הגמר והלאה, כל נבחרת משתדלת לתת את האקסטרה. בלעדיו אי אפשר לזכות באליפות היבשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מקסימיליאן באייר שחקן נבחרת גרמניה. רויטרס
מקסימיליאן באייר שחקן נבחרת גרמניה/רויטרס

באלאק לא צופה קושי

בשמינית הגמר יהיה גם המשחק שבין גרמניה, המארחת, לנבחרת דנמרק. על פי כוכב העבר הגרמני, מיכאל באלאק, דנמרק היא יריבה נוחה. זו לדעתי הסתכלות מלמעלה, והיא רק שוכחת שזהו משחק אחד שבו המפסיד מסיים את חלקו ביורו, ולדנמרק יש רצון עז להמשיך.

לעיתים יהיה נכון להעיף מבט להיסטוריה, כמו למשל ליורו 1992. אז כלל הטורניר רק שמונה נבחרות, ואחת מהן הייתה אמורה להיות יוגוסלביה. אלא שבדיוק באותה עת פרצה המלחמה ביוגוסלביה ובמקומה הגיעה דנמרק ליורו. דנמרק, עם מאמנה ריצ'רד נילסן (לימים מאמן נבחרת ישראל) הדהימה רבים והגיעה למשחק הגמר שבו המתינה לה גרמניה. ההרכב הגרמני כלל שחקנים נפלאים, בהם יורגן קלינסמן, שטפן אפנברג, שטפן רויטר ויורגן קולר. התוצאה ידועה, דנמרק ניצחה 0:2 וזכתה באליפות אירופה. אני כאן כדי להזכיר למיכאל באלאק את המשפט "אל יתהלל חוגר כמפתח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully