וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר 10 אמיתי: ג'מאל מוסיאלה זוהר ומוביל את גרמניה

23.6.2024 / 14:00

האנזי פליק הבטיח להעניק לקשר את הבמה הראשית בנבחרת, וכך שיכנע את השחקן שייצג את אנגליה בגילאים הצעירים לחצות את הקווים. המאמן פוטר בספטמבר, אבל גם בלעדיו הנבואה מתגשמת, ומוסיאלה הבקיע בשני המשחקים הראשונים ביורו 2024

תקציר מיורו 2024: גרמניה - הונגריה 0:2/ספורט1

אוהדים ועיתונאים שהגיעו לשטוטגרט כדי לחזות במשחקה של גרמניה מול הונגריה, ראו בתחנת הרכבת שלט שבישר: "עיר הולדתו של ג'מאל מוסיאלה". אין גאווה גדולה יותר בימים אלה, ומספר 10 של הנבחרת המארחת אכן מצא את הרשת באיצטדיון "הביתי" שמעולם לא היה ביתו קודם לכן. התסריט הזה היה כמעט בלתי נמנע, ונכון עכשיו הוא מוגדר ככוכב הראשי של השואו. טוני קרוס הוא האדריכל שחזר ולא שוגה במסירות בטורניר הפרידה שלו, פלוריאן וירץ הוא היהלום שסיים זה עתה עונה היסטורית מזהירה בלברקוזן, אבל אם צריך לבחור את השחקן המצטיין של גרמניה נכון לעכשיו, הרי שזה מוסיאלה. והוא גם מוביל אותה בדירוג הכובשים - היחיד שהבקיע גם במשחק הפתיחה מול סקוטלנד, וגם נגד ההונגרים.

באופן טבעי, כל האתרים הבריטים מלאים בכתבות על "הפספוס". הרי מוסיאלה התגורר בלונדון במשך שנים ארוכות, היה באקדמיה של צ'לסי, ולבש את החולצה הלבנה של נבחרות אנגליה הצעירות. כאשר היה בן 17, הוא אפילו זומן לנבחרת עד גיל 21 - כך שההערכה כלפיו היתה גדולה בהחלט. אלא שאז, בתחילת 2021, הוא בחר לייצג את גרמניה, וקשה לומר שהוא מצטער על כך. איפה הוא היה כיום, לו היה ממשיך לשתף פעולה עם חברו הטוב ג'וד בלינגהאם? האם היה לו מקום בסגל העמוס הכשרונות של גארת' סאותגייט, שלא לדבר על ההרכב? והאם המאמן השמרן היה יודע לנצל עשירית מהפוטנציאל העצום של מוסיאלה, או אולי הוא היה יושב על הספסל לצידו של קול פאלמר ובוהה באופק?

ג'מאל מוסיאלה שחקן נבחרת גרמניה חוגג שער. רויטרס
הוא בכלל היה אמור ללבוש את מדי נבחרת אנגליה. מוסיאלה/רויטרס

הצעיר ביותר בתולדות באיירן מינכן

בעצם, מה היה גורלו לו היה נשאר בצ'לסי? מוסיאלה שב למולדתו עם אימו הגרמניה ב-2019 בעיקר בגלל השפעת ברקזיט על משפחתו. מבחינת הבריטים, אלה השלכות הרסניות נוספות לאוסף של המחדל הפוליטי המחפיר שלהם, אבל עבור הקשר היתה זו בשורה נהדרת מבחינת קידום הקריירה. לו היה ממשיך בסטמפורד ברידג', יש יסוד סביר להניח כי היה מושאל לקבוצת בת כלשהי, למשל ויטסה, או אולי לליגות הנמוכות באנגליה - משהו כמו בריסטול סיטי או נורתהמפטון. בבאיירן ידעו לטפח אותו מהרגע הראשון, והוא קיבל את המאמן הכי טוב ששחקן צעיר יכול לחלום עליו. האנסי פליק עשה עבורו הכל, ובגיל 17 ו-115 ימים הפך מוסיאלה לשחקן הצעיר ביותר בתולדות המועדון שערך את הופעת הבכורה בבונדסליגה.

וזו, כמובן, הסיבה המרכזית לכך שהוא העדיף לעבור לנבחרת גרמניה. פליק סיפר למוסיאלה שהוא מתכוון לעזוב את באיירן ולהתמנות למאמן הלאומי במקומו של יוגי לב. הוא הבטיח לו כי הסגל ייבנה סביבו, והבמה תהיה שלו - גם במונדיאל 2022, ובמיוחד באליפות אירופה הביתית ב-2024. מוסיאלה, שסמך על המנטור הנערץ בעיניים עצומות, לא יכול היה לוותר על הזדמנות כזו בשום אופן. מי יסרב, כאשר העתיד בנבחרת אנגליה לחלוטין לא ודאי? כבונוס, שיכנע פליק את לב להעניק לו את המקום גם ביורו 2020, אבל זה היה רק כדי לצבור נסיון ראשוני, וחלקו בטורניר הוגבל לדקות ספורות. הקריירה הבינלאומית האמיתית החלה אחרי אליפות אירופה הקודמת, ופליק בהחלט עמד במילתו. בגביע העולם האחרון הקשר כבר באמת היה שחקן מפתח בהרכב.

עוד בוואלה

העולה הראשונה לשמינית הגמר: גרמניה ניצחה 0:2 את הונגריה

לכתבה המלאה
ג'מאל מוסיאלה שחקן באיירן מינכן מול אורליאן טשואמני שחקן ריאל מדריד. PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP, GettyImages
פרח בבאיירן, מככב בנבחרת. מוסיאלה/GettyImages, PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP

המצטיין של גרמניה במונדיאל

ולא רק זאת - מוסיאלה היה בפועל השחקן המצטיין של גרמניה בטורניר. הוא בישל את שער השיוויון של ניקלאס פולקרוג בתיקו 1:1 מול ספרד. הוא קבע שיא של 12 כדרורים מוצלחים בניצחון 2:4 על קוסטה ריקה, אשר בסיומו הודחו הגרמנים באופן סנסציוני בשלב הבתים בגלל ההפסד של הספרדים ליפן. זה היה מאכזב בהרבה מובנים, אבל במיוחד עבור מוסיאלה שהיה מסוגל עקרונית להפוך לאחד הכוכבים הבולטים של המונדיאל. לפליק לא היו ספקות בנושא. "ג'מאל פשוט פנטסטי, וזה מצער ששחקן כזה לא יכול להמשיך בטורניר. יש לנו כשרונות צעירים, והוא המוביל שבהם. הנבחרת שלנו הולכת בכיוון הנכון", אמר המאמן, שנשאר בתפקידו והכין את גרמניה לקראת יורו 2024.

כידוע, שום דבר לא הלך לפי התוכניות, ופליק פוטר בספטמבר האחרון. הדחתו היוותה מהלומה לא פשוטה עבור מוסיאלה, והוא לא הסתיר זאת. "האנסי דחף אותי קדימה בבאיירן, האמין בי, ואנחנו תמיד דיברנו על הכל בכנות. הוא יודע כיצד לתת לשחקנים צעירים להרגיש חופשיים ולהשתפר. עצוב לי מאוד שהוא עוזב, ואני מאחל לו רק הצלחה בהמשך", הוא אמר.

ג'מאל מוסיאלה שחקן באיירן מינכן עם האנזי פליק. Alexander Hassenstein, GettyImages
יתאחדו שוב בברצלונה? פליק ומוסיאלה/GettyImages, Alexander Hassenstein

העריץ את רונאלדיניו ומסי

המשך דרכו של פליק הוביל אותו הקיץ לברצלונה, וזה סמלי בהחלט עבור מוסיאלה שאוהד את הקטלונים והעריץ את כוכבי קאמפ נואו כאשר היה נער. "השחקנים האהובים שלי הם רונאלדיניו וליאו מסי", הוא אמר לא מכבר בראיון. הפרעוש העניק לו השראה ללמוד לכדרר, וכך הפך מוסיאלה למומחה נדיר לטיפול בכדור על שטחים קטנים מול מספר שחקני יריב. נדמה כי הוא מעדיף שהאתגר על המגרש יהיה קשה ככל הניתן. כמה שהשטח שעומד לרשותו מצומצם יותר, כך יש סיכוי גבוה יותר לפעולה טכנית גאונית שתעשה צחוק מכל מי שמנסה לשמור עליו. מוסיאלה חושב מהר יותר מכולם, ויודע איזה סיבוב הוא הולך לעשות עוד לפני שהכדור מגיע לרגליו. לעתים הוא מבצע הטעיות גוף עוד לפני הנגיעה הראשונה ושולח את היריב בכיוון הלא נכון. בתכונה ספציפית זו, הוא מתעלה כבר עכשיו אפילו על מסי, וספק אם יש בעולם כדורגלן שמשתווה אליו.

היכולת הווירטואוזית הזו גורמת לו לבלוט מעל כל היתר, ומובן שברצלונה היתה שמחה להחתימו, ואף להעניק לו את החולצה מספר 10, לו המצב היה מתאפשר מבחינה פיננסית. נוכחותו של פליק בקאמפ נואו היה מאפשר קליטה חלקה, והפרסומים האחרונים מדגישים עד כמה גבוהה הערכתו של המאמן לחניכו - בקטלוניה הודגש שהוא מתכוון "לטפח את פדרי כדי שיהיה דומה יותר למוסיאלה".
בינתיים, מוכנה צ'לסי לשלם הון על מנת להחזיר את הבן הגולה הביתה, ויש גם שמועות על עניין שמגלה מנצ'סטר סיטי. באיירן תעשה את המקסימום כדי להשאירו, כי היא רואה בו שחקן שמסוגל להפוך לאייקון ולהגדיר תקופה. חוזהו מסתיים בקיץ 2026, ולכן יש צורך דחוף להאריכו כדי לא להגיע לשנה הבאה עם קלפי מיקוח מעטים במשא ומתן אפשרי על מכירתו.

שחקן באיירן מינכן, ג'מאל מוסיאלה. Alexander Hassenstein, GettyImages
מעריץ את רונאלדיניו ומסי, חולם על זכייה ביורו/GettyImages, Alexander Hassenstein

המטרה - גם לשחק טוב וגם להבקיע

היה ברור שזה המצב כבר לפני שנה, כי עונת 2022/23 היתה מצוינת עבור הקשר, שאף קינח עם שער דרמטי מאוחר לרשתה של קלן במחזור האחרון אשר העניק לבווארים אליפות דרמטית מאוד על חשבון בורוסיה דורטמונד. הוא סיים אותה עם 16 כיבושים בכל המסגרות, והמאזן ירד מעט ל-12 בעונה החולפת. הדבר גרם למאמן תומאס טוכל למתוח ביקורת מסוימת על מוסיאלה. "הפוטנציאל אדיר, אך היעילות שלו לא התקרבה העונה לרמה שאנחנו רגילים אליה. הקשר בהחלט הסכים איתו. לקראת אליפות אירופה הוא ציין: "אני מסוגל לספק מספרים טובים יותר. לא שמתי דגש על כיבושים עד עכשיו אלא על איכות המשחק, אבל עכשיו אני רוצה גם לשחק טוב וגם להבקיע. זה בא ביחד. אני צריך להיות רעב יותר ואגרסיבי יותר בתוך הרחבה. אני מאמין שזה יגיע בנבחרת".

ואכן, זה הגיע בנבחרת. עם מספר 10 על גבו, כמו שהוא חלם כאשר צפה ברונלאידינו ומסי, מוסיאלה הוא גם המכדרר המצטיין וגם הסקורר המוביל של גרמניה כרבע. כפי שהבטיח, הוא גם משחק מצוין, וגם שם את הכדורים ברשת - וזו המטרה גם כאשר יפגוש את שווייץ במשחק הנעילה בשלב הבתים, וגם בהמשך הדרך בשלבי הנוקאאוט. כאשר החליט לייצג את גרמניה, הוא השתוקק להיות הכוכב הראשי באליפות אירופה הביתית. יוליאן נאגלסמן עומד על הקווים במקום המאמן החשוב בקריירה של מוסיאלה, אבל הוא מגשים את השאיפה הזו בכל זאת. כי כישרון יוצא דופן כמוהו מסוגל להצליח בכל הנסיבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully