וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו 2024 עם הרגשה של מונדיאל: הטור של דני דבורין

20.6.2024 / 15:00

רונאלדו, אמבפה, קיין, מודריץ, קרוס, ואן דייק, דונארומה ובלינגהאם הם ההוכחה לכך • הטור של דני דבורין

תקציר: פורטוגל - צ'כיה 1:2/ספורט1

24 הנבחרות המשתתפות ביורו 2024 מקנות לי, ואולי גם לאחרים, הרגשה של מונדיאל. למעשה אם היו מצרפים לטורניר את ארגנטינה, ברזיל ואורוגוואי, הינו מקבלים תמונה מושלמת של נבחרות הכדורגל הטובות ביותר בעולם.

ביורו משתתפות 5 נבחרות שהיו בעבר אלופות עולם: גרמניה, איטליה, אנגליה, ספרד וצרפת. לכן לא מפתיע שאליפות אירופה בכדורגל מספקת לנו כמעט את מקסימום האיכות, ברמה של נבחרות לאומיות.

ואם צריך עוד הוכחה לכך, הנה רק כמה מהשחקנים הנאבקים עתה על התואר: כריסטיאנו רונאלדו, קיליאן אמבפה, הארי קיין, רוברט לבנדובסקי, טוני קרוס, מנואל נוייר, פיל פודן, לואיג'י דונארומה, וירג'יל ואן דייק, דני קארבאחל, לאמין יאמל, ג'אמל מוסיאלה, אוליביה ז'ירו, רומלו לוקאקו, קווין דה בראונה, ולוקה מודריץ.

משחק הגמר יהיה ב- 14 ביולי, ועד אז צפויים לנו עוד שלושה שבועות של הנאה.

ציון 85 למוסיאלה

ניצחונה של גרמניה אמש (ד') 0:2 על נבחרת הונגריה, כנראה שלא הפתיע איש. גרמניה הבטיחה בכך את מקומה בשמינית הגמר. היא נהנתה מכוכבה בן ה־21, ג'אמל מוסיאלה, שהבקיע את השער הראשון, והראה איזה כישרון גדול טמון ברגליו. על משחקו מאתמול אני מעניק לו את הציון 85.

להונגריה נבחרת טובה למדי ואני מעריך שבמחזור הנעילה של שלב הבתים היא תנצח את סקוטלנד. אם אכן תעשה זאת, יתכן ששלוש הנקודות שתיצבור, יעלו אף אותה לשמינית הגמר.

לאחר הניצחון הגרמני, בדקתי, והתברר שבדיוק היום, לפני 70 שנה, ב־20 ביוני 1954, הביסה הונגריה את גרמניה 3:8 בשלב הבתים של המונדיאל שנערך אז בשוייץ. אלא שעל אותו ניצחון שילמה הונגריה ביוקר, משום שכוכבה פרנץ פושקאש, אז השחקן הטוב בעולם, נפצע בו קשה. אמנם הוא שב לשחק בגמר מול אותה גרמניה, שכבר נראתה טוב בהרבה, ניצחה 2:3, ולראשונה בהיסטוריה הניפה את גביע העולם. ואיך אומרים: 70 שנה עברו ביעף, אך מי סופר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
ג'מאל מוסיאלה שחקן נבחרת גרמניה לפני מרטון דרדאי שחקן נבחרת הונגריה. רויטרס
ג'מאל מוסיאלה שחקן נבחרת גרמניה לפני מרטון דרדאי שחקן נבחרת הונגריה/רויטרס

דירוג לחוד ומציאות לחוד

במשחק אחר, שנערך אתמול אחר הצהרים, סיימו קרואטיה ואלבניה בתיקו 2:2, כאשר האלבנים השיגו את שער השיוויון בדקה ה־95. התוצאה רק מלמדת שעם כל הכבוד לדירוג פיפ"א, פעמים רבות, במגרש עצמו, הדברים שונים.

לידיעתכם, קרואטיה מצויה במקום ה־10 בדירוג ואלבניה רק במקום ה־66. אפילו נבחרת כף-ורדה מקדימה את אלבניה ומדורגת מקום אחד מעליה. את שני השערים שהבקיעו האלבנים יש להוסיף לשלישיה שספגה קרואטיה עוד קודם מספרד. הגנתה הפרוצה של קרואטיה הביאה לידי כך שלאחר שני מחזורים, מצויה הנבחרת במקום האחרון בטבלה. תסכימו עימי שמעטים, אם בכלל, חשבו שהדבר יכול לקרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully