וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיחות שוב נתקעו, ולהפועל ת"א נותר רק חבל הצלה אחד

20.6.2024 / 8:45

מינצברג לא מוכן להעביר בעלות מבלי שיקבל החזר על ההשקעה, ותולה הכל בתושב שלא מתרגש. כדי להציל את המועדון מעונה קשה אפילו בלאומית, הוא צריך להעביר את הקבוצה לידי ספרא באופן מיידי, אבל לפני כן חייב להגיע לישראל. תמונת מצב עגומה

תקציר: הפועל חדרה - הפועל תל אביב 1:0/ספורט1

לאחר שיחה טובה בין דייויד מינצברג ומאיר תושב לפני עשרה ימים יחד עם נציגיהם, וכשנראה היה שיש כיוון להתקדם אל עבר עסקת ספרא, מינצברג חזר אתמול (רביעי) אחורה בניסיון להפעיל לחץ ונראה כי הצדדים שוב בפלונטר.

בשורה התחתונה, מינצברג צריך כסף ועכשיו, תושב לא מתכוון לתת לו את זה, למינצברג אין יכולת להעמיד את הקבוצה על הרגליים לקראת העונה הקרובה ולכן יש פאניקה גדולה.

המסר החדש של מינצברג: הכל סגור עם ספרא, רק צריך שמאיר תושב יפקיד כסף בנאמנות ויחתום על מכתב התחייבות בנוגע לבוררות שהתקבלה. עד כאן הכל טוב ויפה, אך יש הרבה נקודות אמצע. בשיחה בין השניים תושב הבהיר למינצברג כי לא יחל בשום פעולה של גישור או בוררות לפני שהוא יעביר את הקבוצה לאדם שראוי להפועל תל אביב, מה שלא קורה עד עכשיו. זהו תנאי להתחלת השיחות.

בנוסף, תושב לא הסכים לגישור בארצות הברית. העסק נמצא כאן בישראל ומבחינתו ייבחן על פי הדין הישראלי. ההסכם נחתם באנגלית ועם דקויות משפטיות שמתאימות יותר לארצות הברית, אבל תושב בשלב זה לא מוכן לגישור מחוץ לישראל. יתרה מכך, בגישור שנערך בישראל מינצברג עזב באמצע, כשהבין שלא יזכה לכסף, ולכן תושב רגוע לגבי הליך של גישור או בוררות בארץ.

מייקל מינצברג, דייויד מינצברג מבעלי הפועל תל אביב. דני מרון
צריך כסף כאן ועכשיו. מינצברג/דני מרון

אבל עד כאן מינצברג-תושב, כי זה לא באמת הסיפור. נכון שמינצברג מודאג מהחשיפה למס הכנסה, חובות ל-CAS וחובות עבר, אך אלה דברים שיתבררו ברמה המשפטית. תושב עזב את האדומים כבר לפני שנה, לא ייתכן שכל הפתרון של בעלים של מועדון נשען על האם הבעלים שעזב לפני שנה יעניק או לא יעניק כספים. הוא חייב להתקדם ולהתנהל מול תושב ברמה האישית.

למה זה תקוע? כי מינצברג צריך כסף ועכשיו. במתווה שספרא מציע, מינצברג לא מקבל החזר השקעה (כל עוד אין כסף מתושב). במודלים שעופר ינאי בחר ושקל (הוא עדיין לא קיבל החלטה אם להיכנס), מינצברג במקרה הטוב היה נשאר עם אחוזים ממכירה עתידית של המועדון, אך גם לא היה רואה החזר השקעה בשלב הזה. מכאן גם הלחץ הגדול. בעוד עשרה ימים המועדון צריך להגיש דו"ח ראשון לבקרת התקציבים, כמה שבועות לאחר מכן לעבור בבקרה - ונכון לעכשיו אין למועדון יכולת לעשות זאת עם סך ההתחייבויות שלו. הוא אפילו לא קרוב לכך.

הפתרונות הכלכליים של מינצברג נתקלים גם בהם בקשיים. בשלב זה הקהל מדבר על חרם מנויים, העובדה ששוק ההעברות עדיין לא זז גורם לכך ששחקנים מהם מבקשים לקצץ לא מגיבים ולוקחים את הזמן, ואם תהיה להם הצעה מליגת העל, הם יעברו לשם ויבקשו פיצוי. גם ההצעות על שחקנים שהפועל תל אביב רוצה למכור ייקחו זמן. מסאי דגו החתים שוער וכרגע ממתין, אך יכול להיות שבעוד חודש רוב ההרכב שלו יהיה מחוץ להפועל תל אביב והוא יצטרך להתחיל מחדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בעלי הפועל תל אביב עופר ינאי. ברני ארדוב
עדיין מתלבט. עופר ינאי/ברני ארדוב

כל המחלוקות המשפטיות יקחו זמן. בסופו של יום מינצברג הוא הבעלים, והוא צריך לדאוג להפועל תל אביב. ראשית כל לנחות בארץ ולהפגין נוכחות, לאחר מכן להתחיל ולנהל את המועדון. בעונה שעברה ב-2 ביוני כבר הוחתם חוסה רודריגס ברעש גדול, שבוע לאחר מכן הגיע עומרי אלטמן, ולבסוף העבירו את שנת ה-100 כדי לעשות חגיגה שיווקית ומינוף. בזמנו, הבהירו במועדון כי יש דרך מקצועית לפי המנהל המקצועי, והראו שבקבוצה בוחרים את הסגל בצורה חכמה ועם חשיבה לעתיד. בגדול, עשו כל פעולה אפשרית כדי "להדליק" את הקהל לקראת פתיחת העונה.

בקיץ הזה הדברים קורים בדיוק הפוך. הכל כבוי, הקהל מיואש וכבר מדבר על מחאות והפגנות, ואם לא יהיה מושיע בדמות בעלים חדש או משקיע ראוי בקרוב, הפועל תל אביב תתקשה מאוד גם בליגה הלאומית, ובקרוב מאוד גם אולי נשמע על מכירת חיסול של שחקנים. הדרך היחידה לצאת מהסיפור באופן מיידי, היא שמינצברג יעביר לספרא את הקבוצה וילך עם תושב לבוררות. אם הוא כל כך משוכנע שמגיע לו כסף מהבעלים הקודמים, הוא לא צריך להיות בלחץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully