וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביזיון הטורקי: תעודות הוקרה חולקו לנבחרת קטועי הגפיים

18.6.2024 / 16:44

נבחרת ישראל בכדורגל קטועי-גפיים התארחה בוועדת המשנה לספורט של הכנסת ושחקניה קיבלו תעודות הוקרה מחה"כ סימון דוידסון לאחר ניסיונות ההשפלה מצד נבחרת טורקיה: "במקרה הזה לא משנה מה יגידו הגויים, משנה מה יעשו היהודים"

מחוץ לקווים 18.06.2024/צילום: מערכת וואלה עריכת וידאו: נתי ברנד

במסגרת יום הסטודנט התקיים היום (שלישי) דיון בנושא 'קידום ספורט באקדמיה' בוועדת המשנה לספורט, בראשותו של חבר הכנסת סימון דוידסון. בדיון, שהתקיים בנוכחות אגודות הסטודנטים, רכזי ספורט ואס"א (ארגון הספורט האקדמי) חולקו תעודות הוקרה על ידי יו"ר הוועדה לנבחרת ישראל בכדורגל קטועי-גפיים.

בתוך נבחרת הכדורגל משחקים פצועים קטועי גפיים מהטבח בפסטיבל הנובה וממלחמת חרבות ברזל. תעודת ההוקרה לייצוג ישראל באופן מופתי בזירה הבין לאומית חולקה לאנשי הנבחרת שנאלצו להתמודד עם השפלה יזומה ומתוכננת מצד נבחרת טורקיה והמערך שייצרו לשם ביזוי הנבחרת הישראלית, במשחק שהתקיים ב-2 ביוני במסגרת טורניר בין-לאומי שנערך בצרפת.

בדיון קראו בנוסף לקידום ועידוד ספורט לקטועי גפיים והפראלימפי לגווניו, ככלי שיקומי ובריאותי מוכח. חברי הוועדה קראו לממשלה לחזק את ההשקעה בספורט שיקומי ופאראלימפי, לנוכח העלייה הקשה בכמות הנפגעים ופצועי המלחמה. לפי נתוני משרד הביטחון, מתוך 6,800 פצועי המלחמה בשיקום, כ-42 סובלים מפגיעות גפיים.

חבר הכנסת סימון דוידסון עם נבחרת ישראל בכדורגל קטועי גפיים. .,
חברי נבחרת הכדורגל קטועי-גפיים עם חבר הכנסת סימון דוידסון/.

יו"ר וועדת הספורט ויוזם הדיון, חה"כ סימון דוידסון: "בושה לנבחרת הטורקית שהכניסה פוליטיקה וזלזלה באופן כל-כך מופגן בנבחרת ישראל במשחק האחרון, בעוד שמשחקים אלו תמיד כללו סולידריות וכבוד בין הקבוצות השונות, טורקיה הביאה את הנבחרת שלה והמשחק לשפל חסר תקדים. אך במקרה הזה לא משנה מה יגידו הגויים, משנה מה יעשו היהודים. הנבחרת, שחלקה בנויה משחקנים מדהימים שרק עכשיו נאלצים לחיות עם הפציעה, הראו קור רוח, איפוק וכבוד יוצא דופן, והצליחו לשמור על העשתונות והכבוד חרף הזלזול האינטנסיבי של הקבוצה הטורקית. כל אלו הם תוצאה של צעירים חדורי מטרה, חזקים ונחושים, ויכולת השיקום והכוח האדיר שיש לספורט שיקומי ופאראלימפי. את התעודה הזאת אני מחלק בגאון ובגאווה, יש לנו המון מה ללמוד מהם".

מאמן קבוצת הכדורגל לקטועי גפיים, שרון פז: "במסגרת המשחקים לקטועי גפיים תמיד נשמר כבוד בין הנבחרות והשחקנים. האירוע שהיה עם נבחרת טורקיה יהיה ידוע לשמצה. אני משבח את הנבחרת, הם שמרו על ייצוג מופתי של המדינה, חרף הרצונות של הנבחרת הטורקית לפגוע ולבזות, לא נתנו להם את ההנאה הזאת. מדובר בנבחרת יוצאת דופן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully