וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמדגדגים את מכבי ת"א היא לא צוחקת: הטור של דבורין

18.6.2024 / 13:19

הצהובים שוב אלופי הכדורסל אחרי ניצחון בדרבי, אך לצערי תרבות הכדורגל הגיעה גם לאולמות • הטור של דני דבורין

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם האוהדים את הזכייה באליפות/צילום: סאשה ורגס

כנראה שבליגה הישראלית בכדורסל אתה יכול לדגדג את מכבי תל אביב, אך לא להצחיק אותה. לכן, אם מישהו חשב שהפועל תל אביב תוכל לגזול ממנה את אליפות 2024, הגיעו אמש (ב') 10 הדקות האחרונות של הדרבי, וקבעו שאין חדש תחת השמש: הצהובים שוב אלופים.

האווירה בהיכל יד אליהו הייתה חמה מהרגיל, אולי משום שיומיים קודם לכן השוותה הפועל את סדרת הגמר ל־1:1. אלא שהפעם הרבע האחרון של המשחק המכריע גמר אותה. מכבי תל אביב ניצלה כל זכייה בכדור, לאחר החטאה של הפועל, כדי לסיימו בסלים שהגדילו את יתרונה.

אם הכותרת 'מכבי תל-אביב אלופה' אינה מחדשת לנו דבר, אי אפשר להתעלם מהדברים שהיו הפעם סביב המשחק. תחילה, בלגן הכבישים שתקע מכוניות רבות מאוד בגלל חסימות שביצעה המשטרה. אני יכול לומר בוודאות שקל יותר היה לי להגיע בזמנו לאיצטדיון הכדורגל ברמת גן, שתפוסתו כ־40 אלף מקומות מאשר להגיע אתמול להיכל הכדורסל שתפוסתו רק 11 אלף מקומות.

זאת ועוד: במחצית השנייה הדליקו אוהדי הפועל תל אביב אבוקות אש, ועשן כבד מילא את היציעים. כך, כזכור, קרה גם במשחק שבו הפועל אירחה את המפגש מול הצהובים. זו לא חוכמה גדולה, אלא טיפשות מקוממת. מובן שהשופטים נאלצו להפסיק זמנית את המשחק ולחדשו לאחר דקות ארוכות. אנחנו באים למשחקי ספורט תחרותי כדי ליהנות וכולי פליאה אם אש ועשן ביציעים הצפופים נחשבים לאחת מההנאות.

כאשר תרבות הכדורגל נוחתת באולמות הכדורסל, מדובר בשערורייה המציגה את הענף במלוא כיעורו ועליבותו. בשניותיו האחרונות של המשחק הדליקו אוהדי מכבי אבוקות משלהם, ועל כך גם הם ראויים לגינוי.

החשש הגדול הוא שמה שראינו השבוע ביציעים יהפוך בעתיד להרגל. יש לשים לכך סוף, ועכשיו. גם באצטדיוני הכדורגל הפתוחים הדבר מיותר ומסוכן. אך קל וחומר, ומסוכן שבעתיים, כאשר האבוקות בוערות באולמות.

האם לאף אחד לא אכפת? תתעוררו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully