וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ישראל באופני כביש חוזרת

18.6.2024 / 13:01

אחד האירועים המרתקים של השנה בתחום האופניים ייערך בשבת בבית גוברין. זו תהיה התחרות הראשונה מאז 7 באוקטובר

אליפות ישראל באופני כביש. נמרוד הנגבי,
אליפות ישראל באופני כביש/נמרוד הנגבי

אליפות ישראל באופני כביש היא אחד האירועים הספורטיביים המרגשים ביותר של השנה, המפגישה את מיטב הרוכבים בארץ בשתי תחרויות יוקרתיות: תחרות נגד השעון (נג"ש) ואליפות הכביש, המתקיימות יום אחרי יום.

לאור המצב במדינה מאז השביעי באוקטובר, לא התקיימו תחרויות כביש כלל ולמעשה אלו שתי התחרויות הראשונות והיחידות שייערכו בשנה זו על כבישי ישראל, מה שהופך את המעמד למרגש עוד יותר. מעבר לריגוש ולמתח, התחרויות הללו מדגישות את החשיבות של טכניקה מושלמת, כוח פיזי וחשיבה אסטרטגית. הנה כל מה שצריך לדעת על אליפות ישראל באופני כביש.

מסלול האליפות - מסורת של מצוינות

מסלול האליפות יתקיים בבית גוברין, מקצה שהתחיל לפני כעשרים וחמש שנים הפך כבר למסורת. זהו מסלול גבעות פתוח ומעניין עם רדיוס הקפה של 25 קילומטרים, כאשר מקצה העילית עושה שש הקפות, שהן 150 קילומטרים במצטבר. האליפות היא אתגר אמיתי לרוכבים ולרוכבות, ומבחן למצוינותם ויכולותיהם.

המסלול באליפות ישראל באופני כביש משלב עליות תלולות הדורשות כוח מתפרץ ויכולת טיפוס מצוינת, לצד מקטעים מישוריים המאפשרים לרוכבים לפתח מהירות גבוהה ולשמור על קצב קבוע- זה המקום שבו ניתן להרוויח זמן משמעותי אם יודעים לנהל נכון את הכוח והקצב.

אליפות אופני הכביש

האליפות תתקיים ביום שבת, 22/6. באליפות מוזנקים כל הרוכבים בדבוקה אחת על המסלול, דבר המציג אתגרים משמעותיים, כאשר הרוכבים נדרשים לשלב בין טכניקה אישית למחשבה קבוצתית. אמנם המרוץ הוא אישי, אך נדרשות בו טקטיקות קבוצתיות כדי לייצר יתרון: רוכבים מקבוצות שונות משתפים פעולה כדי להוביל את רוכבי הצמרת שלהם לעמדות מנצחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אליפות ישראל באופני כביש. נמרוד הנגבי,
אליפות ישראל באופני כביש/נמרוד הנגבי

שליטה באופניים והיכולת לתמרן במהירות ובדיוק בפניות, בירידות ובעליות התלולות הן הכרחיות לצבירת יתרון במרוץ, כמו גם מעבר חלק ונכון בין הילוכים בהתאם לתנאי השטח והמהירות הנדרשת. זה מאפשר לרוכבים לשמור על יעילות אנרגטית ולהתמודד טוב יותר עם ההפתעות במהלך המסלול. חשיבה אסטרטגית והיכולת לדעת מתי להתפרץ ומתי לשמור כוח היא מכרעת. בחירה נכונה של רגע ההזנק יכולה לעשות את ההבדל בין ניצחון להפסד.

תחרות נגד השעון (נג"ש) - התחרות בה כל שנייה קובעת

אליפות הנג"ש תערך במחלף עתלית ביום שישי, 21/6, יום לפני אליפות הכביש. זוהי תחרות ייחודית ומאתגרת בה כל המתחרים והמתחרות מוזנקים בנפרד ומתחרים כנגד עצמם, על השגת הזמן הטוב ביותר על המסלול. המסלול, באורך של כעשרים ושמונה קילומטר, משולב קטעי מישור מהירים ומקטעי עליות וירידות עם הפרשי גבהים של כעשרים וחמישה מטרים. המשמעות היא- מסלול מהיר מאוד כאשר בשני הקילומטרים האחרונים צפוי לרוכבות והרוכבים סיום בעלייה.

מכיוון שאין את אלמנט הטקטיקה אל מול שאר הרוכבים יש בתחרות זו חשיבות אדירה למספר אלמנטים אישיים:

  • אווירודינמיקה - כל פרט קטן, כמו קסדה או חליפת רכיבה, נבחר בקפידה כדי לשפר את היעילות האווירודינמית.
  • קצב אחיד - שמירה על קצב קבוע וגבוה לאורך כל המסלול היא קריטית. נדרש שימוש מדויק בהילוכים כדי לשמור על מהירות אופטימלית בכל חלקי המסלול.
  • ניהול אנרגיה - הרוכבים צריכים לחלק את האנרגיה שלהם באופן חכם, כך שיוכלו לשמור על מהירות גבוהה מתחילת המסלול ועד סופו.
רוכב עם הקסדה והחליפה המיוחדת באליפות ישראל נגד השעון. נמרוד הנגבי,
רוכב עם הקסדה והחליפה המיוחדת באליפות ישראל נגד השעון/נמרוד הנגבי

בתחרות הנג"ש הרוכב עם הזמן הקצר ביותר הוא המנצח. כאן נמדדת היכולת האישית להתמודד עם השעון ועם המסלול. במרוץ הכביש הרוכב הראשון שיחצה את קו הסיום מנצח. זהו מבחן של אסטרטגיה קבוצתית, כושר גופני ושליטה טכנית. שום דבר אינו קבוע מראש ולמעשה הכל פתוח ולכל המתחרים יש את הסיכוי לנצח וללבוש את חולצת אלופי הארץ.

המרוץ לתואר אלוף ואלופת ישראל

הרוכבים והרוכבות באליפות הכביש יתחרו על התואר הנכסף אלוף ואלופת ישראל, אך מעבר לכך, הם מתחרים על חולצת האלופים אותה יילבשו בסבב התחרויות העולמי למשך שנה. זהו רגע של כבוד וגאווה לכל רוכב ורוכבת המגיעים למעמד זה.

בין המתחרים יהיו איתמר איינהורן, הנציג הישראלי למשחקים האולימפיים בפריז 2024 ואלוף ישראל באופני כביש בשנתיים האחרונות. לצידו ירכבו גם עודד קוגוט וגיא שגיב, שלושתם רוכבים בקבוצת הרכיבה המקצועית של ישראל פרמייר טק.

בנשים תתחרה רותם גפינוביץ, הנציגה למשחקים האולימפיים, אשר הוכתרה כאלופת ישראל כבר ארבע פעמים ברכיבה נגד השעון ופעם אחת באופני כביש.

התחרויות בסוף השבוע מתקיימות בתוך עננת הטרגדיה שפקדה את קהילת האופניים עם מותו של גיא תימור ז"ל בתאונת דרכים לפני כשבועיים. גיא, רוכב נבחרת ישראל באופני מסלול ובאופני כביש, זכה במדליית הכסף באליפות אופני הכביש בשנה שעברה. במעמד הפודיום תהיה פינת הנצחה לזכרו.

זהו סוף שבוע של אליפויות מלא במתח, ריגוש ושיאים חדשים. אז מי יזכו ללבוש את חולצת אלוף ואלופת ישראל באופני כביש לשנת 2024? כל הפרטים באתר איגוד האופניים.

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully