וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיק חוזר לאופנה: פטריק שיק רוצה לשחזר את הקסם

18.6.2024 / 12:00

הצ'כי היה הכובש המצטיין ביורו 2020 לצד אלילו כריסטיאנו רונאלדו, אותו הוא יפגוש לקרב חזיתי הערב. אלמלא הפציעות, החלוץ האלגנטי שמסוגל לכבוש גם מחצי מגרש היה יכול להיות כוכב על אמיתי, והוא מגיע לטורניר במומנטום מעולה

צפו בשער של פטריק שיק מקו מחצית המגרש מול סקוטלנד/ספורט1

בהתמודדות בין פורטוגל לצ'כיה הערב, יתקיים המפגש המרגש בין שני הכובשים המצטיינים של יורו 2020. עבור כריסטיאנו רונאלדו תהיה זו אליפות אירופה שישית בקריירה, וטורניר גדול מספר 11 בסך הכל. פטריק שיק מתחיל בסך הכל אליפות אירופה שניה, ובמונדיאלים כלל לא יצא לו ליטול חלק, למרות שהוא כבר בן 28. לפיכך, ניתן לשפוט על ביצועיו על הבמה הגדולה רק לפי מה שקרה לפני 3 שנים - והוא יהיה מאושר אם יצליח לשחזר את הסטטיסטיקה הפעם.

כי ביורו 2020 הבקיע שיק 5 שערים ב-5 משחקים, בדיוק כמו רונאלדו. הוא אף היה חתום על השער היפה ביותר של הטורניר, שהיה לדעת פרשנים רבים אחד הביצועים המרהיבים ביותר בכל תולדות אליפות אירופה. היה זה במפגש מול סקוטלנד בשלב הבתים. שיק כבר כבש בנגיחה נאה בשלהי המחצית הראשונה כדי להעלות את הצ'כים ליתרון, אך בדקה ה-52 הגיע רגע מיוחד הרבה יותר. שיק העיד אחרי שריקת הסיום שהוא ידע כי השוער הסקוטי דייויד מרשאל אוהב לטייל מחוץ לרחבה, וחיפש הזדמנות להעניש אותו. כאשר היא הגיעה, כל הצופים נותרו בפה פעור. שיק קיבל את הכדור במרכז המגרש והטיס אותו הישר פנימה בקשת מושלמת. נסיונותיו של מרשאל האומלל להציל את המצב גרמו גם לו להסתבך ברשת, וזה רק העצים את ההנאה האסתטית.

אז צמד של שיק הביא לצ'כים 0:2 בערב הקסום, וכך התחיל עבורו טורניר משובח במיוחד. הוא כבש בפנדל בתיקו 1:1 מול קרואטיה, הבטיח בשער יפה את הניצחון הסנסציוני 0:2 על הולנד בשמינית הגמר, והבקיע גם מול דנמרק ברבע הגמר - רק שהפעם היה זה רק שער מצמק. אולי, אם צ'כיה היתה ממשיכה הלאה, הוא היה משפר את המאזן עוד יותר ומקבל את פרס מלך השערים, שהלך בסופו של דבר דווקא לרונאלדו. כי גם כוכב העל הפורטוגלי הבקיע 5 פעמים ביורו 2020, אך היה לו גם בישול אחד - וזה המדד לפיו בוחרים את הזוכה במקרה של שיוויון במספר הכיבושים.

פטריק שיק שחקן נבחרת צ'כיה. רויטרס
טורניר חלומי. שיק ביורו 2020/רויטרס

"הפעם היה לך יותר מזל. ברכות לאליל שלי", כתב אז שיק באינסטגרם בבדיחות דעת. וזה בהחלט נכון. רונאלדו היה המודל האולטימטיבי לחיקוי עבור הצ'כי, והחלוץ הרחיב על כך לקראת המפגש הישיר היחיד הקודם ביניהם, במסגרת ליגת האומות בספטמבר 2022. "התחלתי לעקוב אחרי כריסטיאנו עוד ביורו 2004. הייתי ילד בן 8, ורציתי שיהיו לי נעליים כמו שלו. וזה נמשך מאז", הוא אמר. אולי מתוך התרגשות, בעט שיק פנדל לשמיים באותו ערב, כאשר נבחרתו כבר היתה בפיגור 2:0. רונאלדו אמנם לא כבש בפראג, אבל הפורטוגלים חגגו רביעיה ללא מענה, ושיק ממש לא זוכר את הקרב הזה לטובה.

עם זאת, מניותיו היו בשיא בתקופה המדוברת, ולפי הדיווחים בתקשורת הבריטית סימן אותו אריק טן האח כמחליפו המיועד של רונאלדו במנצ'סטר יונייטד בחלון ההעברות בינואר 2023. הפורטוגלי, שהסתכסך עם המועדון ובמיוחד עם המאמן ההולנדי, היה בדרך החוצה מאולד טראפורד, והשדים האדומים היו זקוקים לחלוץ מרכזי פורה במקומו. שיק ענה היטב על ההגדרה, כי את התנופה אחרי ההצלחה המסחררת באליפות אירופה הוא המשיך לעונה חלומית במדי באייר לברקוזן. עם 24 כיבושים בעונת 2021/22, הוא היה סגן מלך השערים בבונדסליגה. רוברט לבנדובסקי אמנם היה לפניו, אך ארלינג הולאנד מאחוריו. היתה לו תרומה עצומה לכך שקבוצתו טיפסה למקום השלישי והעפילה לליגת האלופות, והמעבר לפרמייר ליג נראה הגיוני - רק נדרש משא ומתן על המחיר שהיה אמור להיות גבוה במיוחד.

כמה היתה לברקוזן מרוויחה על שיק, שעלה לה 26 מיליון יורו ב-2020? האם הוא באמת היה משדרג את החוד של מנצ'סטר יונייטד? את זה לעולם לא נדע, כי שבועות ספורים אחרי המפגש הישיר עם רונאלדו הוא מתח שריר, והעסקה ירדה מהפרק. ואוט והחורסט ההולנדי הגיע בסופו של דבר לאולד טראפורד בעצתו של טן האח על תקן פלסטר זמני בעמדת החלוץ במקומו של כריסטיאנו, שותף לעתים כפליימייקר ולא כבש אפילו שער ליגה אחד. באשר לשיק, הוא התקשה להחלים מהפציעה, ושנה שלמה ירדה בסופו של דבר לטימיון מבמחינתו. הוא החמיץ את רוב העונה שעברה, וחזר לפעילות מלאה רק בדצמבר האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן מנצ'סטר יונייטד כריסטיאנו רונאלדו עם אריק טן האח. רויטרס
סומן כמחליפו. רונאלדו ביונייטד/רויטרס

וזה, בגדול, סיפור חייו של הכוכב הצ'כי. יש יסוד סביר להניח שהוא היה מסוגל להפוך לאחד החלוצים המשובחים בדורו, אלמלא היה נוטה להיפצע בתדירות גבוהה. דיברו עליו במונחים של סופרסטאר פוטנציאלי עוד בעונת 2016/17, כאשר קרע רשתות במדי סמפדוריה והקסים את איטליה כולה הן בסגנונו האלגנטי והן במראהו הנאה - הרי היתה לו גם אפשרות לעשות קריירה כדוגמן במולדתו. פאבל נדבד הישווה אותו לזלאטן איברהימוביץ', אחרים ראו בו ניצוצות של דניס ברגקאמפ, ורוב מועדוני הפאר בארץ המגף עמדו בתור על מנת להתחימו. העסקה עם יובנטוס נפלה בגלל ששיק נכשל בבדיקות הרפואיות (בהחלט רמז לבאות), ורומא שמה עליו את ידה. קשה להאמין שהיא שמחה על כך בדיעבד, וכי הקדנציה שלו באולימפיקו היתה מאכזבת ועמוסה בפציעות.

וכך זה נמשך - פעם הוא למעלה, פעם למטה. לעתים נדמה ששיק הוא החלוץ המושלם - פיזי, חכם, בעל נוכחות ברחבה ושליטה עדינה בכדור. ואז הוא נעלם מהרדאר, ואוהד ממוצע בכלל עלול לשכוח מקיומו. עבור אוהדי לברקוזן, למשל, הוא לא היה רלוונטי בתחילת העונה, כי ויקטור בוניפייס הניגרי הגיע, הפך מיד לחלוץ על, וכיכב בקבוצתו של צ'אבי אלונסו בדרך לפסגה. שיק נשכח אי שם על שולחן הטיפולים.

אלא שהגורל בחר להחזיר אותו למרכז הבמה, והחודשים האחרונים היו נפלאים עבורו. בעוד דווקא בוניפייס נפצע במסגרת ההכנות לאליפות אפריקה, שובו של הצ'כי בא בעיתוי מושלם עבור המאמן הבאסקי. שיק כבש 13 שערים בכל המסגרות בסיבוב השני, ואת הכותרות הגדולות ביותר עשה בשני המפגשים מול קרבאח בליגה האירופית. באייר פיגרה 2:1 במשחק הראשון באזרבייג'אן, כאשר שיק הישווה ל-2:2 בזמן פציעות. בגומלין בגרמניה היתה הקבוצה שוב בפיגור 2:1 ונראתה בדרך החוצה באופן סנסציוני, והפעם הבקיע שיק פעמיים עמוק בזמן הפציעות כדי להשלים קאמבק מדהים ל-2:3 ולעלות לשלב הבא אפילו בלי הארכה.

ככה זה איתו - כשהולך לו, אז הולך עד הסוף. כך היה ביורו 2020, והוא מקווה שכך יהיה גם ביורו 2024. בגלל הפציעה, הוא לא שיחק דקה במוקדמות, אבל איש לא יערער על מעמדו כחלוץ המוביל של צ'כיה. כל הנבחרת משחקת על מנת לייצר עבורו מצבי הבקעה, והוא גם יודע לעשות את זה לבד אם צריך. אפילו מחצי מגרש. בתחום הזה, גם רונאלדו יכול ללמוד ממנו. והערב, ינסה שיק לנצח את הכוכב אותו הוא חולם לחקות כבר 20 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully