וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: פיינל פור ליגת האלופות יוצא לדרך

איתי אניג'ר

7.6.2024 / 21:50

מגדבורג תפגוש את אלבורג ב-16:00, ברצלונה תתמודד עם קיל ב-19:00. ביום ראשון משחקי הגמר. כל מה שאתם צריכים לדעת על המפגשים, שישודרו בספורט3

שחקני מגדבורג חוגגים זכייה בכדוריד. Ronny Hartmann, GettyImages
בדרך לעונה מושלמת? מגדבורג חוגגת זכייה באליפות גרמניה/GettyImages, Ronny Hartmann

הלאנקסס ארנה, האולם שבקלן, גרמניה. הוא האולם שמארח את הפיינל פור של ליגת האלופות מאז המהדורה הראשונה בשנת 2010 ועד היום. הוא סיפק רגעים היסטוריים ומרגשים במיוחד. האולם כולל 20,000 מושבים, שצפויים להיות מלאים ללא מקומות פנויים באוהדי כדוריד מכל אירופה ובמיוחד של הקבוצות שהעפילו לפיינל פור.

השנה, הפיינל פור יכלול שתי גרמניות, ספרדיה ודנית. מגדבורג, אלופת גרמניה הטרייה ואלופת אירופה האחרונה, קיל, הדאבליסטית בספרד ברצלונה ואלופת דנמרק הטרייה אלבורג.

בשבת יתקיימו משחקי חצי הגמר. כאשר המשחק שיפתח את היום יפגיש את מגדבורג ואלבורג. המשחק יתקיים בשעה 16:00 שעון ישראל. לאחר מכן, בשעה 19:00, יתקיים החצי גמר השני שם ברצלונה תפגוש את קיל. המשחקים ישודרו בספורט3 על ידי מוטי חביב ועידן מימון. בראשון יתקיים ב-16:00 המשחק על מדליית הארד ובשעה 19:00 הגמר הגדול של השנה.

מגדבורג - אלבורג

שתי הקבוצות לא נפגשו למשחק רשמי עד כה, רק משחק ידידות בקיץ שעבר. אלבורג מגיעה לראשונה לפיינל פור אחרי התבוסה בגמר 2021 ותרצה לכפר על כך, שלא לדבר על כך שמיקל האנסן, שחווה את קלן מספר רב של פעמים, לא זכה עדיין ורוצה לזכות לראשונה בהזדמנות האחרונה. מנגד, מגדבורג רחוקה שני משחקים מלעשות עונה דומיננטית שלא הייתה כמותה מעל לעשור, הכולל זכיה בכל ארבעת התארים האפשריים, וכמובן לשמור על התואר אלופת אירופה. רגע לפני המשחק הודיעה מגדבורג שמקשרה השמאלי מיקל נלסן הדני בן ה- 34 לא ישתתף בפיינל פור בשל פציעה בכתף.

שחקן אלבורג מיקל האנסן. Luka Stanzl, GettyImages
מיקל האנסן מאלבורג. הזדמנות לגביע אחרון/GettyImages, Luka Stanzl

מאמנה של אלבורג, סטפן מדסן אמר לקראת המשחק נגד מגדבורג: "הם קבוצה פנטסטית שנותנת עונה מדהימה, עם שחקנים מאוד טובים. קיימנו נגדם משחק הכנה בקיץ שעבר, אבל זה משחק שונה לגמרי. אנחנו נצטרך לשחק ברמה גבוהה כדי לנצח אותם ולגרום להם לשנות את המשחק שלהם. זה עומד להיות מוכרע על הפרטים הקטנים".

בנוסף, מדסן נשאל על הפעם הקודמת של אלבורג בפיינל פור (2021): "התנאים שונים, יהיה לנו קהל הפעם. ניסינו את זה בפעם הראשונה, הפיינל פור הייתה חוויה נהדרת, אבל מחר זה יהיה לגמרי שונה. יש לנו הרבה ניסיון בנפרד וכקבוצה, ואנחנו יודעים מה לעשות כדי לנצח - לתת תצוגה מדהימה".

מאמנה של מגדבורג בנט וויגרט התראיין לקראת הפיינל פור. כשנשאל על החזרה לקלן ענה: "זה חשוב. זה מראה לנו שהעונה שעברה לא הייתה הפתעה ושהגיע לנו התואר. באמת חשוב למועדון לחזור לפה, וזה משהו שאנחנו צריכים להיות גאים בו".

כשנשאל על המשחק הוסיף וויגרט: "כנראה שאנחנו יותר פייבוריטים מהשנה שעברה, אבל לא השתנה כלום. בסופו של יום, אתה צריך לנצח את שני המשחקים כדי לזכות בגביע, לא משנה כמה האנשים מסביבך מצפים ממך לעשות את זה. אנחנו צריכים להראות שהתקוות והציפיות של האנשים בנו יהיו נכונות".

ברצלונה - קיל

שתי הקבוצות המעוטרות ביותר בעשורים האחרונים, ושתיים משלוש הקבוצות המעוטרות ביותר בהיסטוריה. קיל, למרות עונה לא טובה בליגה, מצליחה להראות את כוחה בליגת האלופות, ולמרות היותה האנדרדוג של סוף השבוע היא תעשה הכול כדי לעבור את המשוכה שנקראת ברצלונה. ברצלונה, מנגד, פשוט בלתי ניתנת לעצירה, וראו זאת במיוחד אחרי ההעפלה הקלילה נגד פריז סן ז'רמן.

שחקן ברצלונה בכדוריד דיקה מם. Diogo Cardoso,
היסטוריה עשירה. דיקה מם מברצלונה/Diogo Cardoso
סטפן ויינהולד שחקן קיל. Cathrin Mueller, GettyImages
לא עונה טובה, אבל הכול פתוח. סטפן ויינהולד מקיל/GettyImages, Cathrin Mueller

מאמנה של ברצלונה, קרלוס אורטחה: "בשבילי, אלה המועדונים הגדולים ביותר בעולם, עם הכי הרבה היסטוריה בכדוריד העולמי. היו הרבה מפגשים, בשלבי ההכרעה או בשלב הבתים. קשה לבחור פייבוריטית למשחק הזה. כשאתה לובש את החולצה של ברצלונה, אתה חייב לנצח. זה חלק מהחוזה, מהדיל. רוב הסגל שלי היה פה בשנים האחרונות, הם רגילים למעמד".

מאמן קיל פיליפ איכה: "ראינו הרבה מפגשים בין הקבוצות בליגת האלופות, מדהים לראות את שתיהן מופיעות ברמה כזאת גבוהה לאורך השנים, וזה גם זיכרון נהדר עבורי אחרי שניצחנו את ברצלונה בדרך לתואר ב-2020. אחרי השנה שעברנו, אנחנו לא הפייבוריטים כמו שהיינו בשנים האחרונות. אבל אין לנו מה להפסיד. הראינו העונה שבמשחק אחד אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה. אין שום סיבה למה שלא נצליח לנצח את ברצלונה מחר, לדוגמה. אנחנו חייבים לשחק את הכדוריד הכי טוב שלנו, ואני בטוח שנוכל להתמודד מולם".

הימורי הפיינל פור בכדוריד. איתי אניג'ר,
הימורי הפיינל פור בכדוריד/איתי אניג'ר

פרשני צ'רלטון מאמן רמת השרון עידן מימון, מאמן נבחרת ישראל סער פרנקל, וכתב הכדוריד איתי אניג'ר הימרו לקראת הפיינל פור וסוף השבוע.

  • מימון: מגדבורג תזכה שנה נוספת בתואר החשוב והאחרון לעונה.בגמר היא תעבור את ברצלונה. במשחק על המקום השלישי מימון חוזה את ניצחונה של אלבורג על קיל.
  • אניג'ר: גביע ליגת האלופות ילך לראשונה בהיסטוריה לדנמרק. "בתור אחד שאוהד את מיקל האנסן מילדות ואוהב את הסיפור המרגש, אני הולך עם הלב". בדרך לגביע, אלבורג תנצח את ברצלונה בגמר, לאחר שתעבור את מגדבורג בחצי הגמר. במשחק על המקום השלישי, מגדבורג לא תתקשה נגד קיל בדרבי הגרמני.
  • פרנקל: לא מוכן להמר מי הזוכה, אך כן חושב שברצלונה ומגדבורג הן אלה שיגיעו לגמר: "אי אפשר לדעת, זה עניין של סוף שבוע נתון ועניין של ימים משוגעים של שוערים. קבוצות רבות שדורגו רביעי לפני הפיינל פור זכו".
  • עוד באותו נושא:
  • כדוריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully