וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני קנדה: שינויי רגולציות בפורמולה 1

איתי אניג'ר

7.6.2024 / 14:16

רגע לפני הגרנד פרי הקנדי שיתקיים במונטריאל, הפדרציה העולמית לרכבים (FIA) פרסמה את הרגולציות לרכבי הפורמולה אחת, שיחלו בשנת 2026

רכבו של מקס ורשטאפן, נהג קבוצת רד בול, פורמולה 1. רויטרס
מקס ורשטאפן על המסלול. הרכבים ישתנו/רויטרס

הספורט המוטורי מחכה לעונת 2026 כדי להתחדש בעידן חדש של רכבים, מנועים וסוללות. סיבה נוספת להמתנה היא, כמובן, השליטה האבסולוטית של קבוצת רד בול, ובמיוחד של מקס ורסטאפן ההולנדי, אלוף העולם בשלוש השנים האחרונות.

גודל הרכב

אחד השינויים שהכי משמחים את צופי ואוהדי הפורמולה אחת הוא צמצום גודל המכונית, שתקטן בכל הפרמטרים - לאורך, לרוחב וגם במשקל. אורך הרכב יצטמצם מ- 3,600 מ"מ ל- 3,400 מ"מ בין הגלגל הקדמי לאחורי, משמע הקטנה של 20 סנטימטרים. לרוחב הרכב יקטן מ- 2,000 מ"מ ל- 1,900 מ"מ, ובכך מתקצר בעוד עשרה סנטימטרים. משקל הרכב יקטן גם כן, באופן משמעותי של 27 קילוגרמים מ- 796 ל-769 קילוגרמים, לא כולל דלק.

אחד השינויים שהכי משמחים את צופי ואוהדי הפורמולה אחת הוא צמצום גודל המכונית, שתקטן בכל הפרמטרים - לאורך, לרוחב וגם במשקל. אורך הרכב יצטמצם מ- 3,600 מ"מ ל- 3,400 מ"מ בין הגלגל הקדמי לאחורי, משמע הקטנה של 20 סנטימטרים. לרוחב הרכב יקטן מ- 2,000 מ"מ ל- 1,900 מ"מ, ובכך מתקצר בעוד עשרה סנטימטרים. משקל הרכב יקטן גם כן, באופן משמעותי של 27 קילוגרמים מ- 796 ל-769 קילוגרמים, לא כולל דלק. גודל הצמיגים יישאר זהה עם 18 אינצ'ים, אך רוחבם יתקטן. הצמיגים הקדמיים יקטנו ב- 2.5 ס"מ, בעוד שהאחוריים יקטנו בשלושה סנטימטרים.

יחידות הכוח ברכב

ברגולציות החדשות יש מספר שינויים בכוח של הרכב. המשמעותי שבהם הוא תחליף הדלק המזיק לסביבה ל- 100% דלק בר קיימא - משמע דלק הבא מן הצמח. שינויים נוספים בגזרת יחידת הכוח של הרכב, הוא פיתוח הסוללה שעולה מ- 120 קילוואט ל- 350, כמעט פי שלושה של כוח סוללה. מנגד מנוע הבעירה הפנימית (ICE) מצטמצם מ-550 קילוואט (760 כ"ח) ל- 400 קילוואט (545 כ"ס).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שארל לקלר נהג פורמולה 1 פרארי. GettyImages
שארל לקלר, נהג פרארי. בקרוב היצרנית לא תהיה בין היחידות שתייצר יחידות כוח/GettyImages

השינויים ביחידות הכוח כוללים הורדת "יחידת גנרטור המנוע- חום" (או בקיצור MGU-H) שעוזר לטורבו עם כוח נוסף דרך המפלט, ושימוש "ביחידת גנרטור המנוע- קינטי" (או בקיצור MGU-K) שעוזר לגל הארכובה כוח נוסף, ובעצם הופך למנוע קטן נוסף עם כוח משלו בנוסף לכוח המנוע. הוא אוגר פי 2 כוח בכל הקפה באמצעות הבלימה. היחידה נותנת לרכב העוקף כוח נוסף של אזור 350 קילוואט ו- 355 קילומטרים לשעה, בזמן שהרכב הנעקף יכול להגיע ל- 337 קילומטרים לשעה, גם בזכות כך שהסלולה תתרוקן.

בשל כך, הכנף האחורית לא תיפתח יותר ולא יהיה שימוש בחיישן ה-RS (Drag Reducation System), שמוסיף מהירות בזכות חוסר התנגדות עם פתיחת הכנף האחורית.

שינויים נוספים ביחידות הכוח הם כמות היצרניות שיצרו אותן החל משנת 2026. נכון להיום רק פרארי, מרצדס, אלפין ורדבול-הונדה יצרני יחידות כוח. בשנת 2026 פורד תתחבר לרד בול ותהיה יצרנית, בזמן שהונדה תחזור גם כן להיות יצרנית עצמאית, ובנוסף אאודי תתווסף לרשימה.

אווירודינמיקה

השינוי הדרמטי הוא האפשרות לשינויי הכנפיים האחוריות והקדמיות שיהיו ניתנות להזזה, עם MODE-Z שתהיה רלוונטית לפניות ותיתן מהירות גבוהה יותר. בישורת יהיה את MODE-X, שיגרום לגרירה נמוכה ביותר ובכך ימקסם את המהירות בישורת.

מקס ורשטאפן רד בול פורמולה 1. GettyImages
בהחלט צפוי להיות מעניין בתעשייה/GettyImages

הכנף האחורית תשתנה ותהיה בעלת שלושה אלמנטים שישתנו בהתאם לצורך, כאשר הקורה הרוחבית התחתונה תוסר ופלטות הקצה יפושטו. מהצד הקדמי של הרכב, הכנף תצטמצם בעשרה סנטימטרים ותכלול שני אלמנטים אקטיביים כך שיוכלו להשתנות בהתאם למודלים. מצדדי הרכבים, קשתות גלגלים שהצטרפו ברגולציות של 2022 יוסרו ותחתית הרכב, הרצפה, תהיה שטוחה בחלקה. הדיפוזר יהיה בעל הספק נמוך יותר, כך שכוח ההצמדה של המכונית לקרקע יוקטן.

בטיחות

  • דרישות התקנות בעמידת הרכב בהתרסקות חזיתית יוקשחו. קשת ההיילו תתחזק כך שתוכל להגן גם לאחר הפגיעה הראשונה, ותגן יותר מפני חדירה אל תא הנהג.
  • התאורה האחורית תיראה יותר טוב ותהיה יותר בהירות, כאשר יתווספו גם אורות בטיחות לרוחב, כדי לזהות את שחזור אנרגיית הסוללה (ERS- Energy Recovery Systems) של המכונית שנעצרה בצידי המסלול.
  • אנטנת המיקום (GPS) תמוקם מחדש, על מנת לשפר את הרגישות של המערכת ולאפשר בעתיד פיתוחים בבטיחות אקטיבית.
  • ולסיום, עומסי הצמיגים יוגדלו מ-16 כוחות G ל-20 כוחות G.

ולמי שעדיין לא הבין. הפדרציה משנה כיוון, למען איכות הסביבה בכל הנוגע לפליטה ולדלק. בנוסף, רוצה להחזיר תחרותיות ועקיפות, ועדיפות שיהיו נקיות ולא עם עזרה של מערכת ה- DRS. בשל כך קטנים גודל הרכב ומשקלו, כך שיהיה מהיר יותר. עוד סיבה להגביר את המהירות היא האפשרות לשחק עם הכנפיים ולשנות אותן במקרי הצורך ובתנאים המתאימים.

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully