וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רישיון להרוג: האנדרדוג של הפיינל פור בכדוריד

איתי אניג'ר

7.6.2024 / 7:43

קיל הגרמנית סיימה את הליגה במקום ברביעי ועלתה לאחר מהפך ענק מול מונפלייה. עכשיו היא מוכנה להסתער על כל הקופה. שידורים ישירים בערוצי ספורט1

שחקן קיל פטריק וינצ'ק. Cathrin Mueller, GettyImages
שחקן קיל פטריק וינצ'ק/GettyImages, Cathrin Mueller

קיל, המכונה "הזברות", היא אחת הקבוצות הדומיננטיות בגרמניה, וראינו זאת גם בליגת האלופות. בשנתיים האחרונות שחקנים רבים וחשובים עזבו אותה, כמו סאדר סאגוסן שחזר לנורבגיה והשוער ניקלאס לנדין שעזב לדנמרק. הזכייה האחרונה בליגת האלופות הייתה בעונת הקורונה ללא קהל בלאנקסס ארנה, בשנת 2020. ב-2022 סיימה קיל במקום השלישי.

קיל סיימה את הליגה במקום הרביעי, ואת שלב הבתים באירופה במקום הראשון. עד כה היא ניצחה 34 משחקים, סיימה ב-5 תוצאות תיקו ו- 12 הפסדים. בדרך לפיינל פור הזברות סיימו במקום הראשון מעל אלבורג, פ.ס.ז', קיילצה, זאגרב, פיק סגד, קולסטאד ויורופארם קליסטר. הם העפילו אוטומטית לרבע גמר, שם התקשו במיוחד, והופתעו בעיקר אחרי שהפסידו בענק בצרפת נגד מונפלייה 39:30, אך בבית הצליחו לעשות את המהפך הענק ולנצח בעשרה שערים (21:31) ובכך להעפיל לפיינל פור על חודו של שער בלבד.

גולים בזמן אמת וחוויית גלישה מעולם אחר: הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט החדשה

סטפן ויינהולד שחקן קיל. Cathrin Mueller, GettyImages
סטפן ויינהולד שחקן קיל/GettyImages, Cathrin Mueller

אחת העמדות החזקות בקבוצה היא השוער, למרות עזיבת לנדין. בשערה עומד אחד השחקנים המרכזיים בזכייה של צרפת באליפות אירופה בינואר האחרון - השוער סאמיר בלהסן בן ה- 29. והשוער הצ'כי תומאס מרקבה בן ה- 35.

עוד עמדה חשובה וחזקה אצל הגרמנים היא עמדת המרכז. השניים שמנהלים את המשחק הם דומאגוי דובניאק הקרואטי בן ה- 36 שעזר להביא את נבחרתו עד לגמר אליפות אירופה 2020, והשחקן העולה מהנבחרת העולה של החורף האחרון- אליאס א שקיפגוטו מאיי פארו בן ה-22 בלבד.

הכובש המצטיין של הקבוצה הוא שחקן הפינה הימני ניקלאס אקברג השוודי, שכבש עד כה 83 שערים ב-70.9% הצלחה. ומדורג תשיעי כעת בטבלת מלכי השערים. אקברג בן ה- 35 מתנשא לגובה של 191 סנטימטרים. הוא גם הכובש הגדול בכל הזמנים של קיל, כאשר בעונת 21/22 עקף את מאמנו, פיליפ איכה. השוודי הגיע לזברות לאחר אולימפיאדת לונדון 12' ונשאר עד היום בקבוצה. כאשר זכה עימה גם בליגה האירופית בשנת 2019 גם שנה לאחר מכן בליגת האלופות.

  • עוד באותו נושא:
  • כדוריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully