וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: אלופת דנמרק מחפשת היסטוריה

5.6.2024 / 23:44

ממשיכים בסקירת הקבוצות לפיינל פור (שידורים ישירים בערוצי ספורט1), והפעם: אלבורג, שהפכה לפני שלוש שנים לדנית הראשונה שהגיעה לפיינל פור, רוצה ללכת הפעם עד הסוף

שחקן אלבורג מיקל האנסן. Luka Stanzl, GettyImages
משחק אחרון במפעל. מיקל האנסן/GettyImages, Luka Stanzl

אלבורג, אלופת דנמרק הטרייה מסוף השבוע האחרון, תרצה לעשות את הצעד שאף דנית אחרת לא עשתה. אחרי שהפכה לנציגה הדנית הראשונה בפיינל פור ליגת האלופות של עונת 2020/21, אז הובסה בגמר, הפעם היעד כמובן שונה - זכייה במפעל.

במהלך העונה, הדנים שיחקו 41 משחקים. ניצחו 28 משחקים, 6 תוצאות תיקו ו-7 הפסדים. בשלב הבתים סיימו שניים אחרי קיל הראשונה. ועקפו קבוצות כמו פ.ס.ז' וקיילצה. בשל המקום השני העפילו אוטומטית לרבע הגמר. שם פגשו את ושפרם ההונגרים. במשחק הראשון בהונגריה הפסידו בגול בלבד, מה שהיה דבר חיובי יחסית לדנים, ובגומלין ניצחו בבית בחמישה שערי יתרון והעפילו לפיינל פור השני בהיסטוריה שלה ושל הקבוצה.

שחקן אלבורג מאדס הוקסר. Luka Stanzl, GettyImages
מאדס הוקסר/GettyImages, Luka Stanzl

אחד משחקני המפתח של הקבוצה, ואגדת כדוריד דנית (וגלובלית) מיקל האנסן, יפרוש בסוף השבוע מליגת האלופות, כאשר יפרוש בפריז לאחר האולימפיאדה מהענף בכלל. האנסן, שהספיק לזכות במספר רב של תארים אישיים, קבוצתיים ולאומיים לא זכה בתואר אחד בלבד- ליגת האלופות. וזהו ההזדמנות האחרונה של הדני הוותיק והמנוסה.

השחקן המצטיין והכובש המוביל של הקבוצה, מאדס הוקסר בן ה- 23 בלבד, כבש כבר העונה 83 שערים ומדורג השחקן ה-11 בטבלת מלכי השערים. הוקסר הגיע לאלבורג אשתקד אחרי שעזב את מורס, הקבוצה הדנית בה גם שיחק בשנות נעוריו. הכוכב העולה של הדנים, שכבר הופיע שבע פעמים בנבחרת הלאומית מאז 2021, אז היה בן 21.

כמובן שיש את השוער הותיק ניקלס לנדין הדני גם כן, שמדורג רביעי בכמות עצירות (141 ב- 31.33%), והשוער המדורג גבוה ביותר מבין אלה שישתתפו בפיינל פור.

  • עוד באותו נושא:
  • כדוריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully