וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע הגדולות בכדוריד נפגשות: הכירו את מגדבורג

4.6.2024 / 0:09

סדרת כתבות הכנה לקראת הפיינל פור: סוף השבוע הגדול של השנה בכדוריד האירופי יפגיש את ארבע הגדולות של אירופה, שמהן תצא אלופת אירופה לעונת 2024/25. אחת מן הקבוצות היא האלופה אשתקד, מגדבורג. שידורים ישירים בחבילת ערוצי ספורט1

שחקני מגדבורג חוגגים זכייה בכדוריד. Ronny Hartmann, GettyImages
שחקני מגדבורג חוגגים זכייה בכדוריד/GettyImages, Ronny Hartmann

מגדבורג, אלופת אירופה מגיעה לפיינל פור אחרי עונה מהחלומות, ובעצם רוצה לעשות מה שלא עשו במשך כעשור ולזכות בכל ארבעת התארים. בסוף השבוע האחרון הבטיחה הקבוצה ממזרח גרמניה את האליפות בפעם השלישית בהיסטוריה. בשלבים מוקדמים יותר של השנה גם זכתה בגביע ובסופר קלוב - אליפות העולם לקבוצות.

אחרי שלוש הנפות בעונה עד כה, הרמנים רוצים לזכות בליגת האלופות, ולהשלים רביעייה בעונה אחת. היחידה שעשתה זאת היא ברצלונה בשנת 2014/15 עם זכייה בסופר גלוב, אסבול ליג, קופה דל ריי וליגת האלופות.

עד כה העונה, מגדבורג עם מאזן של 51 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-5 הפסדים. היא הגיעה לפיינל פור אחרי שסיימה ראשונה בשלב הבתים, כאשר פגשה את ברצלונה, ושפרם, מונפלייה, גוג, ויסלה פלוק, פורטו וצליה לאשקו. היא העפילה אוטומטית לרבע הגמר- שם פגשה את קיילצה הפולנית. במשחק הראשון הפסידה 26:27, בעוד שבגומלין ניצחו 22:23. המשחק הובל לפנדלים, שם ניצחה 3:4 בסיבוב השישי של זריקות העונשין.

שחקן מגדבורג פיליפ וובר. Ronny Hartmann, GettyImages
שחקן מגדבורג פיליפ וובר/GettyImages, Ronny Hartmann

עם נתונים כאלה, החוזק של הקבוצה, וכמובן היותה אלופת אירופה מאשתקד, עושה אותה כקבוצה הפייבוריטית לזכות בליגת האלופות שנה נוספת. הקבוצה הפכה להיות ככה הרבה בזכות בנט וויגרט שעשה שינוי בקבוצה מאז שהגיע לאמן אותה.

בנט הוא אלוף אירופה פעמיים בקריירה, פעם כשחקן בשנת 2002 וכמאמן אשתקד, שתיהן במגדבורג. הוא שיחק בקבוצה משנת 98' עד 13' (עם הפסקה קצרה בין 2004-07). הפך להיות המאמן הראשי בדצמבר 2015 אחרי שהיה מנהל אקדמיית הנוער של המועדון. וויגרט מגיע מאב שחקן ומאמן כדוריד, כאשר אביו אינגולף זכה באולימפיאדת 80' וגם היה מאמן מגדבורג.

הכובש המוביל של מגדבורג הוא האיסלנדי אינגי מגנוסון בן ה-27. שמשחק בעמדת המקשר הימני. עד כה כבש כ- 85 שערים ומדורג תשיעי בכובשים המובילים של ליגת האלופות עד כה. מגנוסון הגיע למגדבורג בענת 2020/21. ובגיל 18 לראשונה לבש את המדים של הנבחרת האיסלנדית, ובשנת 2015 זכה במדליית ארד באליפות העולם לנוער.

  • עוד באותו נושא:
  • מגדבורג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully