וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינו את פני הענף: הכדוריד העולמי נפרד מאגדות

2.6.2024 / 23:13

ענף הכדוריד נפרד בסוף שבוע האחרון מאווה גנשמאייר וניקולה קראבטיץ', כאשר בשבוע הבא, לאחר הפיינל פור של ליגת האלופות, יצטרף שחקן נוסף לרשימה

אובה גנשמאייר. Martin Rose, GettyImages
אובה גנשמאייר/GettyImages, Martin Rose

ענף הכדוריד נפרד ביום חמישי בגרמניה משחקן פינה ששינה את התפקיד לגמרי - אובה גנשמאייר. זה קרה במשחק הבית האחרון לעונה של קבוצתו ריין נקר לוון נגד מגדבורג, אלופת אירופה שניצחה 21:34 וזכתה גם באליפות גרמניה השנה. לאחר המשחק, התקיים טקס לכבוד האגדה הגרמנית עם מעל ל- 12,000 צופים ואוהדי הקבוצה שבמשך דקות קראו לעברו גם במהלך המשחק עם "אובה אובה". חולצתו נתלתה בהיכל התהילה של האריות מנהר הריין, כאשר במהלך השבוע שחלף הודיעה הקבוצה על קיום משחק ידידות נגד האולסטאר של אווה ברביעי לפברואר 2025.

גנשמאייר הגיע לריין נקר לוון בעונת 2007/08, ומלבד שלוש עונות בהן שיחק בעיר האורות פריז, המשיך לשחק כל הקריירה עד היום באריות של ריין. במהלכן הספיק לזכות אליפות גרמנית, גביע האיגוד האירופי (היום ליגה אירופית) והגביע הגרמני אשתקד.

אחת הסיבות לגדולתו של אובה היא סגנונות הזריקה שלו משורש כף היד, אם זה מזוויות אפסיות, או רחבות מהפינה, וגם מזריקות עונשין. שעד היום אנשים לומדים ומנסים לחקות.

ניקולה קרבטיץ'. Catherine Steenkeste, GettyImages
ניקולה קרבטיץ'/GettyImages, Catherine Steenkeste

בשישי הענף נפרד משחק שבעצם יעשה את סבב הפרידה באולימפיאדה, אך בליגות התחרותיות זה היה משחקו האחרון - ניקולה קראבטיץ'. הצרפתי בן ה-40 מפריז סן ז'רמן הזיז את הקבוצה מעיר האורות לשחק באולם אחר, גדול יותר - אקור ארנה, כדי להיפרד כמו שצריך. שיא חדש של אוהדים לקבוצה במשחק עם מעל ל-14,000 צופים, כולל אנוכי, צפינו בשחקן המעוטר והטוב בהיסטוריה של הענף פורש, יחד עם שלה קטנה בסיום. במשחק פריז פגשה את פאיי אקס וניצחה אותה 36:39. הניצחון הכתיר את הפריזאים באליפות עשירית ברציפות, ואחד עשר בהיסטוריה של הקבוצה. בפן האישי, זוהי האליפות ה- 22 של קרבאטיץ' בקריירה מתוך 23 עונות. וה- 16 בצרפת.

בדקת סיום המשחק, קראבטיץ' סחט פנדל, כאשר כמובן שנתנו לו לזרוק. אך במקום לסיים את הקריירה עם שער, זרק קראבטיץ' על פניו של שוער פאיי אקס, ולבסוף גם לא הורחק על כך.

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
פטריס קנאייר. Catherine Steenkeste, GettyImages
פטריס קנאייר/GettyImages, Catherine Steenkeste

באותם רגעים, בצד הדרומי של צרפת, מונפלייה נפרדה ממאמנה בשלושים השנים האחרונות, פטריס קנאר בן ה- 63 שפורש מאימון. בשלושים שנה הביא קנאר למונפלייה 42 תארים, הכוללים שני ליגת האלופות, 14 אליפויות, 13 גביעי צרפת ועשרה גביעי הליגה. הוא נפרד מהקבוצה עם ניצחון 25:33 על טולוז ונכנס להיכל התהילה של הקבוצה, עם שלט לכבודו מעל כניסת השחקנים למגרש.

אמש (שבת) מיקל האנסן סיים את דרכו בליגה הדנית עם אליפות של אלבורג קבוצתו, אחרי שניצחה בגמר הפלייאוף את פרדרישיה 26:27. האנסן חזר לדנמרק לפני כשלוש שנים, מתוכן לא שיחק שנה וחצי בשל פציעה. האנסן עוד לא סיים את דרכו באלבורג, כאשר בסוף השבוע הקבוצה תופיע בפיינל פור של ליגת האלופות. גם הוא, כמו קראבטיץ', יפרוש סופית לאחר האולימפיאדה בקיץ הקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • כדוריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully