וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשה בדוגמנית עירומה, שופט כדורגל ישראלי וקרלוס ואלדרמה

2.6.2024 / 12:18

היום מציינים 34 שנה לבעיטת הפתיחה הכי ביזארית בהיסטוריה, כולל ההסבר התמוה על "שחרור הנשים מכבלי הקומוניזם". הסיפור שבבודפשט זוכרים עד היום

בעיטת הפתיחה במשחק בין הונגריה לקולומביה, יוני 1990/יוטיוב

היום (ראשון) נזכרו בהונגריה וקולומביה - ובעיקר ברשתות החברתיות - במשחק הידידות בין נבחרות הכדורגל של שתי המדינות ב-2.6.1990, בדיוק לפני 34 שנה.

הנבחרת הדרום אמריקאית הדיחה את ישראל בפלייאוף העלייה למונדיאל כמה חודשים לפני כן, והתכוננה להשתתפות במונדיאל בפעם הראשונה אחרי 28 שנה. הקפטרוס היו אז בעיצומן של הכנות אחרונות לגביע העולמי ולבודפשט הגיעו מקהיר, שם נפרדו ב-1:1 ממצרים. שבוע בלבד נותר עד משחק הפתיחה שלהם במונדיאל, נגד איחוד האמירויות בבולוניה, והמשחק מול הונגריה שימש חזרה גנרלית.

הונגריה הייתה אז נבחרת שירדה מגדולתה וכלל לא העפילה לגביע העולמי, ולנפסטדיון המיושן הגיעו רק כ-4,000 צופים. אלו היו זמנים שונים; הונגריה הייתה בעיצומה של פרידה מהגוש הקומוניסטי והתקרבות למערב ומישהו שם חשב לציין את זה בדרך מקורית במשחק הכדורגל נגד קולומביה.

כששחקני שתי הנבחרות התכוננו על כר הדשא לתחילת המשחק, הגיעה דוגמנית חשופת חזה כדי לבעוט את בעיטת הפתיחה. לפי התגובה שלהם קשה לדעת אם מישהו הכין אותם. האנשים מסביב נראו נבוכים, מהקפטן האורח קרלוס ואלדרמה, דרך הקפטן המארח אימרה גראבה ועד השופטים הישראלים ואנשי הצוות מישראל.

בחורה ערומה בועטת את בעיטת הפתיחה במשחק בין הונגריה לבין קולומביה בבודפשט 1990. מתוך טוויטר, אתר רשמי
הכדורגלנים ואנשי צוות השיפוט נראו נבוכים/אתר רשמי, מתוך טוויטר

כך זה נראו בשידור הטלוויזיה

בעיטת הפתיחה במשחק בין הונגריה לקולומביה, יוני 1990/יוטיוב

בהונגריה סיפרו שהמהלך נועד להראות ש"נשות המדינה השתחררו מכבלי הקומוניזם" - הסבר די תמוה, בטח היום. הבעיטה שלה בכדור, כך הסבירו, היא סמל לבעיטה בצורת השלטון הקודמת ולשחרור האישה. למה בעירום? למארגנים התשובות.

קולומביה הפסידה 3:1 במשחק האחרון שלה לפני מונדיאל 1990, אבל הזיכרון היחיד שנותר מהמשחק הזה עד היום הוא אותה בעיטת פתיחה לא שגרתית של דוגמנית מקומית עירומה. לפני 34 שנה היו אנשים שזה נראה להם הגיוני.

ביום שבת נבחרת ישראל תתארח בבודפשט למשחק ידידות כשהפעם הונגריה היא זו שמתכוננת לטורניר גדול (יורו 2024). הסיפור מיוני 1990 לא יחזור על עצמו ביוני 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully