וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרא עדיין רוצה את הפועל ת"א, אבל אין מי שיספק פתרונות

1.6.2024 / 17:00

חוסר הוודאות בנוגע לגובה החובות למס הכנסה ופסקי CAS לא מאפשרת להתקדם ואף אחד מהצדדים לא מוכן להתגמש. מינצברג הגיב בביטול להצעה של תושב ובינתיים ההכנות ללאומית תקועות, כשאף אחד מהשחקנים לא ממהר לעזור

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 31.5/ספורט1

מחר (ראשון) אמור להתפרסם ה"טרו אפ", הדו"ח המוסכם והמחייב בין קבוצת מינצברג לבין הבעלות הקודמת של הפועל תל אביב בנוגע לחובות חדשים שהתגלו בשנה האחרונה. מדובר בדו"ח של חברת "דלויט" עליו שני הצדדים חתומים בהסכם כי זהו הדו"ח הסופי והקובע. כבר עתה ניתן להבין שעל פי הדו"ח לבעלות הקודמת של האדומים - בראשות האחים ניסנוב, משפחת תושב וזאב גרינברג - יהיה חוב של 7-10 מיליון שקל. וזה עוד לא הסוף.

אותו סכום של 7-10 מיליון חובות נובעים מ-25 מיליון שקלים, מהם מפחיתים את מניות הבעלים הקודמים ו-8 מיליון ש"ח נוספים שנכנסו ממכירת אושר דוידה, דורון ליידנר ושי אליאס. הבעיה של הצדדים גדולה מסך החוב, היות וחוב כזה עוד יכול להיפתר אם כל אחד מהצדדים ירצה שזה יקרה ויסכים לוותר קצת כלכלית.

היכן הבעיה הגדולה? בחובות שהגובה שלהם עדיין לא ידוע ומישהו יצטרך לערוב להם, אם זה מול CAS בנוגע לחובות עבר, העלויות השנתיות בטיפול המשפטי בנושא (כחצי מיליון יורו) ואחריות לכל נזק כלכלי שייגרם מהסיטואציה. גם נושא מס ההכנסה מטריד את הפועל תל אביב תקופה ארוכה, היות והיא עוברת ביקורת ניכויים על שנים עברו, מה שעלול להגדיל את סכום החוב למס הכנסה. גם על הכסף הזה אחד הצדדים יצטרך לקחת אחריות.

נכון להערב, אדמונד ספרא אולי עדיין רוצה את הפועל תל אביב, אבל כרגע אין מי שמספק לו פתרונות ומייצר אופטימיות לקראת התקדמות במו"מ. דייויד מינצברג הגיב בביטול להצעת מאיר תושב אתמול, ספרא עצמו בכלל לא התייחס ולמעשה המו"מ למכירת המועדון תקוע. אם לא יקרה משהו אחר בשבוע-שבועיים הקרובים ספרא יירד מהעיסקה.

דייויד מינצברג בעלים הפועל תל אביב. דני מרון
דייויד מינצברג/דני מרון

בתוך חוסר הוודאות בנוגע לבעלות, האדומים עוד לא באמת החלו בהכנות לעונה הבאה. יש רצון למנות מאמן ולהתחיל משם, מסאי דגו ממתין עם השיחות ובודק אופציות בליגת העל, במיוחד לאחר שאליניב ברדה עזב את באר שבע וצפויות להתפנות משרות.

כדי שהמועדון ישרוד, השחקנים שמרוויחים שכר גבוה יצטרכו לקצץ באופן משמעותי, אבל כרגע אף אחד מהם לא מוכן לעשות זאת וכולם מושכים את הזמן, בודקים אופציות ולא מרגישים מחוייבים למועדון בשום צורה. לא ברור אם יהיה כסף לצירוף שחקנים, מה שמאוד מטריד ביחס לכך שהמועדון מעוניין לחזור בעוד שנה לליגת העל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully