וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי הדרבי הרגשנו בעננים. זה המשחק הגדול בקריירה שלי"

30.5.2024 / 13:00

רגע אחרי שסיים את העונה עם צמד בדרבי ו-17 שערי ליגה, גיא מלמד סיכם עונה נהדרת ("סימבולי שהיא הסתיימה ככה"), מחזיק אצבעות לבאר שבע בגמר הגביע ומרים את הרף ("היתה עונה פנטסטית, אבל אני מסוגל ליותר"). ריאיון

ריאיון עם גיא מלמד/ספורט1

לא הרבה מכירים את גיא מלמד שמחוץ למגרש. הוא לא מרבה להתראיין, אבל מדובר בבחור מצחיק ושנון. בהצבת המצלמה מול הבריכה שבבית הוריו ברעננה הוא מתלוצץ. "היתה ילדות קשה. היו ימים שהמים היו קרים או שלא היה נקי". החלוץ בן ה-31 חווה עונת שיא בהפועל חיפה עם 17 שערי ליגה ו-6 בישולים המשיך להתבדח "הקשיחו אותי מגיל שחקן, אבל יצא טוב בסוף, לא?"

נתחיל מהסוף, צמד בדרבי נגד מכבי חיפה. אתה חושב שזה הצמד הכי גדול בקריירה שלך?

"כן. רוב הצמדים שלי לא היו במשחקים כאלה חשובים גם, אבל ללא ספק זה המשחק הכי מרגש שהיה לי שהסתיים גם לטובה, והכי סימבולי שזה הגיע ברגע האחרון של העונה"

מה מרגישים אחרי המשחק?

"אחרי המשחק אתה מרגיש שאתה בעננים. אתה מסתכל למטה ורואה עננים. שמחה עצומה ובאסה שהליגה נגמרה כי אנחנו בכושר כל כך טוב וברגעים כאלה טובים ושמחים. תחושה מדהימה"

ולפני המשחק? מצד אחד זה דרבי שלשתי הקבוצות אין על מה לשחק, אבל מצד שני זה עדיין דרבי. זה מוריד מההישג או שזה לא משנה?

"חד משמעית לא. אני מרגיש שמ-1 עד 10 אנחנו והאוהדים מאושרים 10. דרבי זה דרבי. זה היה המשחק היחיד שלא היתה לו חשיבות מבחינת המיקומים בליגה, אבל אני בטוח שהמשחק היה חשוב מאוד לכל האוהדים".

גיא מלמד שחקן הפועל חיפה חוגג ניצחון בדרבי. דני מרון
"הצמד מול מכבי חיפה? המשחק הכי מרגש בקריירה שלי"/דני מרון

דיברת על זה שחבל שהעונה נגמרה. במחזור 25 עוד הייתם במקום השלישי. איך זה להיות בהפועל חיפה בעונה כזאת?

"בתחילת העונה היו הרבה ציפיות. זו העונה המאה שלנו, השקיעו ובנו קבוצה כמו שצריך עם רוני ויואב. אני חושב שעמדנו בציפיות. אם היינו משיגים את המקום השלישי היה קצת יותר מתוק ולא היינו צריכים להשאר בלי ציפורניים עד גמר הגביע. מקווה מאוד שהפועל באר שבע ינצחו ונהיה באירופה"

אתה מחזיק להם אצבעות למרות התקופה במכבי פתח תקוה?

"אני כל כולי בהפועל חיפה, ומרוב האקסיות בליגה כבר אין לזה סוף, אז אני כרגע בצד של הפועל באר שבע"

בהנחה שהפועל באר שבע מנצחת אתם תשחקו באירופה. זה עושה לך חשק לשכנע שחקנים להשאר?

"אני בטוח שזה ישפיע על רצון של שחקנים אם להשאר או לעזוב. אני לא יודע כמה מתנדנדים באמת, הבנתי שרוב השלד נשאר לשנה הבאה, אז בוא נראה. קודם שהפועל באר שבע ינצחו"

הרבה שחקנים אמרו שזו היתה עונה שונה. שיחקתם כל שלושה ימים במשך תקופה ארוכה. מעניין אותי לשמוע על שגרת החיים של כדורגלנים בתקופה הזאת

"זו דורש ממך להקפיד הרבה יותר על הקטע של המקצוענות ואורח חיים ספורטיבי. אין לך ברירה פשוט כי אם אתה תחפף או תוריד מהמקצוענות שלך אתה ישר תשלם על זה בפציעה או בתקופה לא טובה. זו היתה תקופה מאתגרת מאוד מאוד מבחינת עומס המשחקים. דווקא אנחנו בהפועל חיפה עשינו שם רצפים מדהימים. היו לנו ניצחונות על גבי ניצחונות שם והתקופה הזו עבדה לטובתנו, אבל יש קבוצות שזה ריסק אותן"

יותר קל לך להשאר ב'זון' כי אתה משחק כל שלושה ימים?

"כן, אתה שוכח כבר מה זה להתאמן. כשחזרנו לתקופה של משחק פעם בשבוע לא ידעתי איך אני מתאמן כל השבוע עד למשחק, זה היה מוזר. תשאל כל שחקן כדורגל, מבחינתו רק לשחק כל הזמן. אין על לשחק. זה היה שינוי פאזה רציני ממצב שאתה רק משחק ללחזור לשגרה ולהתאמן רגיל, אבל מי אנחנו שנתלונן על השגרה שהתפתחה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

צפו בריאיון המלא

17 שערי ליגה, אני רואה אותך קצת מחייך. מה השתנה העונה?

"אני עם עצמי תמיד ידעתי שאני מסוגל להרבה יותר. תמיד היו לי עצירות של המספרים בגלל פציעות או שלקבוצה לא הלך. אני חושב שפשוט הכל התחבר, וגם ב-17 הגולים האלה היה חודש שלא שיחקתי כי הייתי פצוע אז אני חושב שאני מסוגל ליותר, אבל אני מאוד מרוצה מהעונה הזאת. אני חושב שהוספתי גם שישה בישולים אז זו פשוט עונה פנטסטית"

היה שלב שחשבת שאתה יכול לסיים כמלך השערים?

"היה שלב שאני, זהבי ודין דוד היינו באיזור ה-13-12 גולים ושם הגיעה הפציעה שלי. כשהם ברחו לי לפער של 4-3 אז די הבנתי שאני כנראה לא אוכל להשיג אותם ושזה קצת אבוד. הייתי קצת בתמונה של מלך הבישולים אמנם, לי יש שישה ואני חושב שמלך הבישולים עם שמונה, ושם פזלתי לכיוון. אולי בשנה הבאה"

זה משהו שבאמת רוצים אותו או שזה "נייס טו האב"? למשל ראינו שזהבי במשחקים האחרונים מתעסק בזה

"אני חושב שזה כמו מים ואוכל - אתה צריך את שניהם. גם הצלחה קבוצתית וגם הצלחה אישית. זה עובר לך בראש ומבחינתי זה טוב, כי בסוף זה 'ווין ווין' וזה עוזר גם למטרה הקבוצתית וגם למטרה האישית. אם הייתי באיזורים האלה זה גם היה עובר לי בראש והייתי מתחיל לפתח אובססיה לדבר הזה"

אני רוצה להראות לך את השער שכבשת נגד מכבי נתניה, אחד משערי העונה. אתה יכול לספר לי עליו?

"זה מצחיק. אני זוכר שלפני המהלך הובלנו 0:1 בדקה ה-86 ורוני אמר לחאתם לבעוט כדור ארוך לקו בקטע של לבזבז זמן כמה שיותר רחוק מהשער של הפועל חיפה. ראיתי סיטואציה שאני יכול להוביל את הכדור ולהיות מול שני שחקנים, ואני מאוד אוהב להכנס בין שני שחקנים כי אני חושב שיותר קל לעבור שני שחקנים שבאים אליך וכל אחד חושב שהוא לוקח ואז להפתיע אותם מאשר שחקן אחד. יש בזה משהו מעניין. אחר כך פשוט המהלך זרם עם עצמו ולא היתה לי ברירה אלא לעבור את כל השחקנים שעברתי שם. והבעיטה בסוף? כשיש מהלך כזה אז יש קארמה והגול פשוט נכנס. שער שאני מאוד גאה בו"

שחקני הפועל חיפה גיא מלמד, תומר יוספי מתחממים. מאור אלקסלסי
"יוספי הגיע אלינו עם לוק, צמידים ושרשראות. כוכב גם במגרש"/מאור אלקסלסי

עוד מישהו שנתן עונה גדולה זה תומר יוספי. ספר איך זה להיות איתו שם. לראות שחקן שמתפוצץ ככה זה לא משהו רגיל שרואים

"תומר הגיע אלינו בתחילת השנה מבוהל, חסר בטחון ובלי חברים ועזרתי לו להשתלב (צוחק). סתם, תומר היה כוכב מההתחלה. תומר בא עם לוק, צמידים, שרשראות, בלונד בשיער… למדנו ממנו הרבה בקטע הזה. כוכב. גם במגרש אין מה להגיד. גולים, בישולים, דומיננטיות והוא מקצוען אמיתי. התחברנו גם בקטע האישי שזה חשוב"

עוד מישהו שפרץ העונה זה נועם בן הרוש. ראיתם את זה בא?

"שמע, ראיתי את זה ברגע שבחדר ההלבשה שניהם התיישבו לידי. נועם יושב מימיני ותומר יושב משמאלי. זה מה שהביא להם את הברכה. אבל ברצינות, נועם שחקן צעיר שמשחק עם בטחון. באמת פעולות ששחקן בן 30 עם בטחון לא עושה. העתיד עוד לפניו ומסקרן לראות לאן הוא יגיע בקריירה ואיך היא תתפתח. אני מאחל לו את כל הטוב שבעולם. אבל שחקן שש-בש חלש מאוד אני חייב לציין"

נעבור למשהו קצת יותר רציני. בסוף כל משחק רואים אותך עם שלט של רומי גונן

"אבא שלה אוהד של הקבוצה. רוני נחטפה מהמסיבה בנובה וחברים שלה נרצחו מול העיניים שלה. סיפור עצוב וכואב. אבא שלה בא לאימון ושיתף אותנו בכל הפרטים. היינו מזועזעים ומאז אנחנו עושים הרבה פעילויות כדי להזכיר את השם שלה, להזכיר שהיא עדיין שם ולהשאיר את זה על סדר היום. אני ואבא שלה בקשר רציף, אחרי כל משחק הוא מדבר איתי ואחרי כל ניצחון יש מישהו שמחכה לנו עם שלט ואנחנו חוגגים עם השלט. בכניסה למתחם יש פוסטר גדול שלה ואנחנו מחכים שהיא תחזור"

עשיתם הרבה מחוות לאוהדים שנפלו ונרצחו

"הייתי בשבעה של תצפיתנית שנרצחה ואח שלה הקטן אוהד שרוף-שרוף של הפועל חיפה. כל הקיר חולצות וצעיפים של הפועל חיפה. אני אגיד לך שאחרי שיצאתי משם נשברתי. זה היה פשוט מרסק - ילד קטן שאין לו אחות גדולה.. מה זה אחות גדולה, היא בת 19… כל החיים שלה היו לפני . עצוב מאוד. יש עוד כמה סיפורים כאלה ואם יכולנו קצת לשמח או לתת אופטימיות לאנשים האלה שחוו טרגדיות אז זו זכות"

היה משחק שזה עבר לך בראש? שאמרת "אני חייב לנצח בשבילו"

"כן, האושר שאנחנו נותנים להם… כשאבא של רומי מדבר איתי אחרי משחקים הוא אומר לי 'כל הכבוד' ו'אני מאושר'. זה הדבר הכי קטן וזו זכות לשמח אותו, באמת. הוא נותן לנו השראה בעוצמות שלו ובאיתנות שלו ובאופטימיות שלו. אני נזכר בו הרבה פעמים"

שחקן הפועל באר שבע, גיא מלמד. סוכנות ג'יני
"לא השתלבתי בבאר שבע כמו שרציתי, אבל לקחנו אליפות אז אין מה להתלונן"/סוכנות ג'יני

במעבר חד, התקופה בסקוטלנד. לשחק בחו"ל, במה זה שונה מישראל? איך זה מתבטא?

"זה גם חו"ל, זו חתיכת תרבות שם. היה מעניין, שונה ומאתגר. היו אימונים בקצב מטורף"

הבנת את המאמן?

"היו שני אנשים שלא הבנתי בכלל. היה שחקן אחד מהקבוצה והמאמן. אני חשבתי שאני יודע אנגלית, עשיתי חמש יחידות. אמרתי 'יאללה אני אלך', הלכתי עם בטחון שאני אבין את כולם. באתי לסקוטלנד ואני חושב שצריך לשלול לי את כל היחידות באנגלית. לא הצלחתי להבין אותם, לא הצלחתי לדבר… שפת הסימנים היה שם"

לקחתם שני גביעים שם

"אלה היו תארים משמעותיים ותארים היסטוריים למועדון. לקחנו את גביע הטוטו שלהם ואת גביע המדינה, העפנו את ריינג'רס. משחקים מדהימים. הכל הלך בעונה הזאת. עונה מטורפת שקשה להסביר אותה, והיא תלך איתי לכל החיים"

התקופה בבאר שבע… משהו קצת התפספס שם. אני בטוח שציפית לשחק יותר. יכול להיות שהגעת לשם לא מספיק בשל?

"באתי לשם אחרי עונת פריצה במכבי פתח תקוה, ובאתי אחרי פציעה של חצי שנה. מינואר-פברואר במכבי פתח תקוה כבר לא שיחקתי ואז חתמתי בבאר שבע. סגל נוצץ עמוס בכוכבים שלקח כבר שתי אליפויות. כן הצלחתי להשתלב אבל לא כמו שרציתי, לא פתחתי בהרכב כמו שרציתי, אבל זה היה מובן ולגיטימי כי כולם שם היו ברמה גבוהה ולקחנו אליפות באותה עונה אז אני לא יכול לבוא בטענות לאף אחד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully