וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעולם לא תצעדי לבד: התמיכה של גרמניה בכדורגל הישראלי

29.5.2024 / 10:00

כשברקע איומי ההחרמה ואנטישמיות שמרימה ראש, הכדורגל הגרמני נקט עמדה ברורה וניצב לצד ישראל. ליווינו משלחת מיוחדת של נציגי קבוצות גרמניות, ובין ביקור ביד ושם לכיכר החטופים, ניסינו להבין מה עומד מאחורי החיבור המיוחד

כתבת ביקור הבונדסליגה בישראל/ספורט1

אירועי ה-7 באוקטובר הותירו לא מעט אוהדי ספורט בישראל נבגדים. עולם הספורט בחר לא לנקוט עמדה או הסתפק במחוות הדדיות. בחודשים שעברו מאז, המצב הלך והידרדר. דעת הקהל העולמית השתנתה לרעה והקולות להחרים ולהשעות את ישראל נשמעים חזק וברור, כשגם איום ההשעיה מפיפ"א עדיין לא הוסר. במציאות הקיימת, בולטת לטובה ההתגייסות של הכדורגל הגרמני לטובת ישראל. גרמניה סיפקה מחוות קטנות שהן עולם ומלואו: דקות דומייה במגרשים, מפגני אוהדים נגד אנטישמיות, קריאות לשחרור חטופים, מחוות לזכר נופלים ומסרים ברורים שנועדו לשנות את דעת הקהל.

בתחילת החודש, בימים המכונים כאן "שבוע הגבורה", ארגנה עמותת WHAT MATTERS בשיתוף עם הקונגרס היהודי העולמי ומנהלת הליגה בגרמניה, משלחת מיוחדת של נציגי הקבוצות לישראל. הנציגים חוו על בשרם את החיבור שבין זיכרון השואה לבין הסוגיות איתן מתמודדת ישראל מאז השבת הארורה. המשלחת ביקרה ביד ושם, נפגשה עם נציגי משפחות החטופים, עם ניצולי שואה ושורדי הטבח הנורא, וכן שמעה את סיפורה של איילת אפשטיין שבנה נטע נרצח בכפר עזה. המטרה הברורה: להעמיק ולחזק את החיבור בין הכדורגל הגרמני לישראל, לחזור לגרמניה עם המסר הברור - NEVER AGAIN IS NOW.

ליווינו את המשלחת והעומדים בראשה: מייסד העמותה דניאל לורשר, המכהן גם כמנהל התכנית נגד אפלייה בבורוסיה דורטמונד, קורי וייס, דירקטור בקונגרס היהודי העולמי, ויחד עם ארנה שולץ, נציג ורדר ברמן, אחד המועדונים הכי פרו-ישראלים, ניסינו יחד להבין מה עומד מאחורי התמיכה הבלתי מסויגת של גרמניה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully